Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 27 Posts

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Na Retroluv en Centraal 922, wil ik ook graag mijn debuut maken op dit forum.
Ben net als Retroluv tot nu toe alleen passief aanwezig geweest op dit forum.
Heb nooit eerder foto's gemaakt, maar na 6 maanden in het bezit te zijn van een camera, begin ik het erg leuk te vinden.
We (mijn vriendin en ik) zijn in februari/maart 3 weken naar Indonesie geweest. Heb daar wat foto's geschoten welke ik graag met jullie wil delen.
Zal proberen het niet teveel op vakantiekiekjes te laten lijken.
Ik heb nog wat andere foto's welke ik in de loop van de tijd op dit forum zal plaatsen.

Lembongan (dans) in het hotel

Hotelkamers en tempel op het hotelcomplex in Nusa Dua

Kuta (Beach) met surfers en zondsondergang

Balian River. Surfers en hangout voor surfers, waar op dat moment ook een kinderverjaardag plaats vond

Tanah Lot. Een tempel in het water die alleen bereikbaar is als het eb is

Uitzicht vanaf ons huisje in Ubud en heftige regenbui.

Muur en een beeld op het terrein van het hotel in Ubud

Markt en straat in Ubud

Kecak dans. Ook wel apendans.

Tempaksering waar heiligwater is, waarin mensen zich reinigen en offers brengen

Pura Besakih is de moedertempel, helaas met slecht weer. Welke onderaan de Mount Agung (Vulkaan)ligt. Mensen verlieten de tempel na een crematie.

Okay 2 vakantie plaatjes van Nusa Dua, omdat het zo mooi was

Een klasje in Nusa Dua

Een ceremonie ivm met de renovatie van de tempel in Nusa Dua.

Nog wat scholieren in Nusa Dua

Je kan op 2 manieren van Bali naar Gili Meno, een eiland voor de kust van lombok.
Optie 1, met dit bootje in anderhalf uur.

Of optie 2, in 9 uur mits je de overkant haalt.

Mount Agung vanaf de zee.

Vervoer op Gili Meno

1 van onze gazebo's op Gili Meno

Zeecactus, welke wij 's avonds gegeten hebben, als vervanging van het gehakt in de Bolognese saus.

Uitzicht van "ons" (privé) strand

Zonsop en -ondergang op Gili Meno

Het bier in/op Bali

Gili Trawangan jeugd. Trawangan staat bekend om zijn paddo gebruik door toeristen.

Op de terugreis, hadden wij een tussenstop van 8 uur op Kuala Lumpur.Hebben de trein gepakt van het vliegveld naar KL.

Vanuit de rijdende trein gemaakt. KL in zicht.

Metrostation. iedereen netjes in de rij wachten.

Petronas Towers

Had geen statief bij me.

Mall onder Petronas Towers

Vanaf metrostation in China Town

·
T H E H A G U E
2,848 Posts
Erg Leuke serie met hele leuke foto's!
Ik kan niet wachten tot een vervolgreportage van je!
:D

·
visit the world
8,145 Posts
Dank dank!! Erg genieten wederom van het prachtige Bali met even prachtige foto's die het mooie leven van Bali goed in beeld brengen!! Heerlijk! :cool: (ik wil terug! :) )

en de KL foto's zijn natuurlijk ook niet verkeerd! ;) :)

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Bedankt allemaal voor jullie positieve reakties.
Heb nog een paar foto's van deze trip. Dit zijn de laatste die ik ervan plaats. Anders wordt het vervelend denk ik.

Uluwatu. Van deze rots, springt Dustin Hoffman in de film Papillon naar beneden ( zogenaamd dan)

De bewoners in de omgeving van de tempel bij Uluwatu

Gedeelte van de tempel

Dreamland noemen ze dit gedeelte van Uluwatu

Deze omgeving heet Tabanan. Bekende plek voor surfers

Ik wil niet alle accomodaties laten zien waar we verbleven, maar deze kan ik jullie echt niet onthouden. Dit was onze suite villa in het Arma hotel in Ubud.

Gili Meno is een eiland van 1 bij 2 kilometer. Was leuk voor 3 nachten. Daarna heb je het wel gezien. Bijna niemand aanwezig in deze periode. In de overige periodes is gelukkig ook niet echt bevolkt.

Local house op Gili Meno

Katten op Gili Meno zijn gek op Bintang bier

Als afsluiter een beeld in de tuin van ons verblijf in Sanur.

·
Registered
34,824 Posts
^^ Inderdaad, een prachtige reportage waar ik delen van herken, maar ook nog delen niet herken. Daar moet ik dan ook maar eens naar toe gaan. ;) In elk geval ook mijn dank voor het plaatsen van de foto's SASH SCF! :)

·
Registered
1,881 Posts
Mooie series hoor. Vooral ook de opnames van mens en dier. Wat voor camera gebruik jij ? Ben benieuwd naar meer foto´s, als je ze dan ook nog nummers geeft, is het helemaal mooi.

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Mooie series hoor. Vooral ook de opnames van mens en dier. Wat voor camera gebruik jij ? Ben benieuwd naar meer foto´s, als je ze dan ook nog nummers geeft, is het helemaal mooi.
Bedankt.
Heb sinds november een EOS450D. Heb daarvoor alleen een camera gehad op mijn mobieltje :cry:
Heb er niet bij stil gestaan om ze te nummeren. Zal ik doen in het vervolg.

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #15 ·
^^ Inderdaad, een prachtige reportage waar ik delen van herken, maar ook nog delen niet herken. Daar moet ik dan ook maar eens naar toe gaan. ;) In elk geval ook mijn dank voor het plaatsen van de foto's SASH SCF! :)
Nogmaals dank dat jullie het leuk vonden. Ben nog druk aan het oefenen met fotograferen.
Dit was onze eerste trip naar Bali, maar we gaan zeker nog eens terug. We bleven gemiddeld 3 dagen op 1 bestemming. Van daaruit hebben wij dan een chauffeur gehuurd die ons naar de gewenste plaats of bezichtiging bracht. Je kunt Bali ook van 1 bestemming uit doen, maar dan zit je soms een hele dag in de auto. Dat vind ik zelf niet prettig.
De (Hindoe) cultuur op Bali en de mensen in het algemeen spreken mij wel aan.
Buiten het hoogseizoen is het goed te doen. Februari/maart is een mooie tijd, alles is nog mooi groen en het regenseizoen loopt naar het einde toe.

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #16 ·
ha kijk aan nog even wat extra's!
De baldadigste apen van het eiland heb je toch erg scherp op de foto kunnen zetten!
Die suite/villa ziet er heeeel erg mooi :cool: :cool: :cool:
We hadden een gids bij ons, die hield de apen op afstand. Ze pikken alles wat los en vast zit. Menig Ray Bannetje van Japanse toeristen werd ontvreemd door de apen. Ik was ondanks die gids toch op mijn hoede.

·
Registered
673 Posts
Gemist, nu nog gezien, vredig dat Bali he, jammer dat ze af en toe wat moslimcellen op oost java oppakken die bezig zijn met explosieven.

Nog bij Kudeta geweest?

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Uiteraard KuDeTa geweest!
Zitten nu (ook weer) in Legian. Ideale uitvalsbasis, want als je op het strand de rechterkant op gaat kun je naar Seminyak, met o.a. KuDeTa, waar het betrekkelijk rustig is en ga je naar links, dan kom je in Kuta, waar het toch wat drukker is.

·
Registered
1,849 Posts
Prachtige serie. ik ben zelf afgelopen vakantie naar Gili Trawangan geweest. Wat een prachtig eiland was dat.

Daarna ben ik naar Bali gevlogen (een Hotel bij jalan Legian). Een wereld van verschil, de rust op Gili en de drukte op Bali.

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Vergeleken met Gili Meno is Trawangan nog druk. Op Meno is het pas echt rustig, maar na 3 dagen heb ik het daar wel gehad. Moet wel wat te doen zijn, anders ga ik me vervelen.
Hebben dit keer bewust gekozen om in de buurt van Kuta te blijven. Ik vind die drukte wel leuk. 's Avonds trekken we ons terug in ons hotel(complex), waar je dan in een oase van rust terecht komt. Beter kan haast niet!

1 - 20 of 27 Posts