SkyscraperCity banner

1 - 20 of 428 Posts

·
Moderator
27,860 Posts
Discussion Starter #1
• L'arquitecte Lluís Alonso creu que el projecte respecta la història de la plaça

• La façana es mantindrà aixecada gràcies a 25 gats hidràulics

La façana neomudèjar de l'antiga plaça de toros de Les Arenes de Barcelona estarà coberta durant un any i mig per una estructura metàl·lica, que suportarà les seves quatre tones de pes mentre durin les tasques de reconversió de la plaça. "El projecte permet respectar la història sense abandonar la introducció de l'avantguarda i l'alta tecnologia", va explicar ahir l'arquitecte Lluís Alonso, que ha dissenyat el pla de reconversió juntament amb el despatx d'arquitectura britànic de Richard Rogers.

La plaça va ser edificada l'any 1899, poc abans que es construïssin els carrers de l'Eixample que envolten l'edifici. Per això, la planta baixa de la plaça es troba ara a 4 metres d'altura respecte a la Gran Via, cosa que suposa el problema més gran tècnic d'aquest projecte arquitectònic. Per aconseguir que el nou equipament estigui a la mateixa altura que els carrers adjacents i facilitar així la permeabilitat de vianants, principal objectiu dels arquitectes, està previst construir quatre plantes per sota del terra actual de la plaça. Una empresa complexa i atípica que obligarà a suportar la façana mitjançant un anell metàl·lic format per 25 gats hidràulics que permetran mantenir-la aïllada del nou equipament.

El projecte, que estarà acabat a finals de l'any 2006, compta amb un pressupost de cent milions d'euros que sufragaran, en la seva totalitat, un grup d'empreses entre les quals destaca el Grup Sacresa i el Grup Planeta.

Els usos del futur equipament no s'han fet públics encara que se sap que el nou edifici albergarà una zona de restauració, un centre amb dotze sales de cine i una àrea per a activitats lúdiques i d'oci. A més a més, la plaça estarà coberta per una espectacular volta flotant, única a Europa per les seves dimensions, similars a les d'un camp de futbol, que comptarà amb un club esportiu, un club termal i una pista d'atletisme amb 300 metres de recorregut, situada a 27 metres d'altura.

Una torre annexa, l'edifici E. Fòrum, servirà com a espai complementari a la Fira de Mostres.

--

AVUI.

·
Moderator
27,860 Posts
Discussion Starter #2 (Edited)
-Las Arenas de Richard Rogers-

Les Arenes, embolicada

La Plaça de les Arenes, que està essent rehabilitada de manera integral, ja només conserva la façana, com mostra la fotografia. El recint està embolicat per una immensa tanca publicitària.

--

E-Notícies.

·
¡Viva el metro!
DavoR
38,241 Posts
Sí, ja la vaig veure fa una setmana.
Me da lastimica así...
:cry:

@CEL:
M'agrada el teu nou avatar!
:D

·
Registered
12,171 Posts
Sky said:

La Plaça de les Arenes, que està essent rehabilitada de manera integral, ja només conserva la façana, com mostra la fotografia. El recint està embolicat per una immensa tanca publicitària.

--

E-Notícies.
Uff notícia bomba!!! ja fa mesos que és embolicada!!

:weirdo:

·
Moderator
27,860 Posts
Discussion Starter #5
Els d'E-Notícies han tingut un "slow day" com diuen en anglès. :D

·
Estela Reynolds
6,917 Posts
M'encanta aquest projecte. Vaig veure una projecció i quedarà guapíssim amb la cúpula de vidre il·luminada.... de nit deu ser una passada! :D

·
Estela Reynolds
6,917 Posts
Algú té alguna imatge de com quedarà la plaça? els voltants els modificaran també?

·
Estela Reynolds
6,917 Posts
Per? jo crec que quedarà molt wapu. Prefereixo les arenes reformades (em va agradar molt la imatge que vaig veure de com quedaria) que l'hotel hilton, l'hesperia i l'agbar junts... sí, tinc gustos raros jajaja

·
¡Viva el metro!
DavoR
38,241 Posts
Ahir dissabte la vaig veure i li vaig fer 3 fotetes!
;)

·
Estela Reynolds
6,917 Posts
És que la torre agbar, l'hotel hesperia i l'hotel hilton no m'agraden gaire. En canvi aquesta plaça sí. ;)

·
Moderator
27,860 Posts
Discussion Starter #13
Jo crec totes les plaçes de toros haurien de ser transformades com Les Arenes. :D

·
¡Viva el metro!
DavoR
38,241 Posts
Urban Dave said:
Jo les tiraria avall i faria pepinos de 300 metres per llei.

@Confide: Tens pitjors gustos del que em pensava...
Molt bona idea, pepinerooooooooooooooooo...

·
Registered
3,935 Posts
Dissabte passat vaig xerrar sobre les Arenes amb el meu cunyat que hi treballa com a arquitecte tècnic... diu que la cosa va per llarg... 2008 :uh:
Que és un projecte ruïnós i que sembla ser que els de Sacresa (que estan podrits de calers) no acaben de veure'n la viabilitat i que els de Dagrados (que hi participa en una petita part) són uns dropos que no cumpleixen els terminis.

Diu que hi haurà una planta sencera només per a piscines i balnearis.

Met dixit! :bowtie:

·
¡Viva el metro!
DavoR
38,241 Posts
Tinc 2 fotos d'ella de fa 1 setmaneta...

1 - 20 of 428 Posts