SkyscraperCity banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
7,209 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Dag 3

Vandaag had ik mijn moeder en broertje beloofd te gaan winkelen. Maar het bleek dat de Dag van de arbeid in Barcelona echt als een nationale feestdag werd 'gevierd'. Dan zat er dus niks anders op dan de stad te verkennen :naughty:

Cathedral de Seu

Barri Gotic

Een van de mooiste delen van Barcelona: Ribera

Voor de boekjes die zeggen dat Parc Guell het mooiste park van de stad is: forget it! Parc de Ciutadella is waar de locals heen gaan

Gigantische fontein. Je zou het eerder een kunstmatige waterval gaan noemen

Bootje varen, hoogbouw op de achtergrond ;)

Parlement van Catalonië

Hoogbouw! Twee mooie torentjes

Forza en zijn altijd aardige broertje aan het strand van Barceloneta.

Even later gingen we in een restaurant zitten en raad eens wie er vlak naast ons ging zitten? Frank Rijkaard! :happy:
Naast hem hebben we nog wat andere beroemdheden gezien. Bram Moszcowicz zat bij mij in het vliegtuig en die kerel van de Sun-reclame zat in een restaurantje in Tarragona! (Tarragona?!)

Met de metro naar het beroemdste gebouw van Barcelona; de Sagrada Familia

Het interieur van de Sagrada Familia. Iedereen weet hoe de Sagrada Familia van buiten uit ziet maar van het interieur zijn vrijwel geen foto's te vinden.

Uitzichtjes

Facade

Van een afstandje

Hospital de la Santa Creu

Dat was hem weer :cheers:

Stay tuned

·
hemelschraper
2,022 Posts
#8 en 16 zijn erg mooi, en de rest mag er ook wezen! Mooie serie. Ik ben nog nooit in Barcelona geweest, tot mijn spijt, daar moet maar eens snel verandering in komen.

·
Registered
2,880 Posts
Oooohw...wat wil ik daar graag heen!! Hopelijk komt het er in de toekomst nog van, ben nog jong ( volgens mij ). Mooie pics!

·
Registered
4,206 Posts
Coole foto's weer. Op 20 zie de waterfront van Barca en de Torre Agbar.
Zeer mooi! Ga zo door he. Die fontein is ook dik man.

·
Registered
6,623 Posts
@ Forza Raalte

Wat grappig ik was er zelf op 5 Mei en op 8 Mei .
Je weet trouwens best veel van de stad .
Hoe kom je zo aan die informatie .......wonen of werken er mensen die je kent ?

Heb deze nog

Eigen foto overigens .

·
Registered
7,209 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Placa Espanya, right?

Daar ben ik niet geweest. We hadden al dat pokkestuk naar het kasteel gelopen dus we (lees mijn moeder) hadden geen zin om helemaal via het MNAC naar beneden te lopen.

Zoveel informatie? Ik kan me niet herinneren dat ik zulke uitzonderlijke dingen heb gezegd.

·
Registered
6,623 Posts
Nee maar wel plekken waar nu niet iedereen zomaar naar toe gaat als ze in Barcelona zijn .
Niet dat je ook alles kunt zien in 2 of 3 dagen .
Want daar is de stad gewoonweg te groot voor .
Of je moet het allemaal snel snel snel doen .

Ik dacht wel dat het zo heette placa Espanya ...maar verbeter me als ik fout zit .
Let niet altijd op namen .

·
*_*
236 Posts
Yep, die foto van invisible is van Placa Espanya. Ben er de laatste 3 jaar elke jaar geweest om daar op de beurs te staan, vorige maand nog. De beurs gebouwen (Feria Barcelona) zie je links en rechts op de foto in het donker. Prachtige omgeving daar, zoals heel Barcelona, misschien wel de mooiste stad van Europa.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Mooie foto's hoor! Dat was weer 24x genieten :cheers:

@ Forza
Klopt, zo vreemd is dat inderdaad niet. Ik vind het ook altijd leuk om goed voorbereid op vakantie te gaan, onder meer door middel van die reisboeken. Zo weet je wat je ziet.

·
Registered
6,623 Posts
Ja Barcelona is een zeer fraaie en interessante stad .

Heb de stad nu zo'n 5 keer bezocht .

1 - 19 of 19 Posts