Skyscraper City Forum banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
7,209 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Dag 4

De winkeldag. Ik ben er zelf niet zo'n fan van maar voor mijn moeder en broertje was dit DE reden om naar Barcelona te gaan. Mijn broertje is ook zo'n beetje de ergste reisgenoot die je je kunt wensen. 'Waarom gaan we altijd naar die domme kerken?', 'Ik heb honger, wanneer gaan we wat eten?', 'Waarom zijn ze hier eigenlijk heengegaan?' en 'Ik vind er geen zak aan' zijn dingen die je elke vakantie wel te horen krijgt.

Museu Dali

Casa Mila

Het dakterras

De rest van de dag alleen maar gewinkeld aan de Passeig de Gracia. Een prachtige wijde boulevard. Ik had hier een paar mooie foto's van gemaakt maar mijn moeder vond het kennelijk nodig om die te verwijderen :sleepy:

Dag 5

Met de trein naar Tarragona. Tarragona ligt 80 km ten zuidwesten van Barcelona en staat vooral bekend om zijn Romeinse gebouwen.

We hadden 4 dagen schitterend weer gehad maar die dag was het Oerhollands kloteweer. 17 graden en motregen. Er was ook geen hond op straat te vinden in Tarragona

Het Amfittheater

De werkelijk schitterende cathedraal van Tarragona.

Op dit plein wordt ook altijd een feest gehouden waarbij ze van die menselijke torens maken.

Nogmaals de cathedraal

Barcelona Campions!

24.000 supporters op de Ramblas

Bonus

Guess the city ;)

Smerige ruiten :bash:

Toch wel een mooi uitzicht :)

Dat was hem :cheers:

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Deze fotoserie bevestigt nog maar eens dat ik Barcelona de mooiste buitenlandse stad vind. Ik dacht dat de Castellers (want zo heten die menselijke torenbouwers) typisch Barcelonees waren, maar blijkbaar is het dus gewoon Catalaans. Toen ik 2 jaar geleden in Delft studeerde heb ik daar een meisje leren kennen dat een jaar hoger zat (nee, het is helaas niets geworden). Nu studeert ze een half jaar in Barcelona en is ze zelf ook lid van de Castellers.

Enne FR, je mag je broertje houden :tongue3:

1 - 7 of 7 Posts