SkyscraperCity banner

121 - 140 of 197 Posts

·
Veritas filia temporis
198 Posts
L'única part bona de deixar la façana oberta... és que si queda malament qualsevol dia la podrem tancar hahaha

·
Registered
4,741 Posts
BARCELONA | Nou Camp Nou | En Estudi

Crec que no s’ha entés encara el concepte d’aquest disseny, per les coses que llegeixo aquí...

·
Registered
3,370 Posts
Discussion Starter #124
^^ A veure, explica'ns què no hem entès exactament.

·
Registered
235 Posts
Jo també ho vull entendre... perquè amb els anys que porten marejant la perdiu amb concursos i idees, totes eren sobre igualar l'anella (guanyant llocs però tampoc masses ja que s'havia de fer més amples les cadires dels socis), cobrir les localitats i fer una pell exterior.

Però precisament, les primeres maquetes de la proposta guanyadora, trencava la tendència de molts camps europeus: de cobrir i tapar a despullar l'estadi. Jo a cada render veig com es va difuminant les obertures i, temps al temps, s'acabarà tapant perquè veig que les "amples obertures" s'estan convertint en finestretes...

L'amplada del voladís li donava la lleugeresa que ara no te i que tampoc tindrà si ho deixen com es veu en aquest últim render. Queda un passadís "ampladot" però res més. Res que vegi pensat en una re-construcció pionera. Fins i tot aquestes pantalles ja han quedat desfasades, quan la majoria estan fent pantalla contínua de 360º...

La part positiva, i molt: l'obertura dels voltants al barri. A falta de veure quin tipus de terra posaran i com es marcaran aquestes línies al terra, pot quedar una plaça molt ben parida (i potser caldrà pensar també a fer-hi algun cobert vegetal o algo que tapi el sol...)

·
Registered
50 Posts
Crec que no s’ha entés encara el concepte d’aquest disseny, per les coses que llegeixo aquí...
Il·luminan's doncs! Trobo bé la idea d'aprofitar el clima de la ciutat i trencar amb els estàndars dels estadis europeus, tal i com es va plantejar en el projecte que va guanyar el concurs... però cada render nou que surt, el projecte perd alguna cosa! Els voladissos s'han reduït a un nivell de "balconet" i el revestiment inferior metàl·lic dels voladissos ha derivat cap a unes "lones?" de colors, els nuclis d'escales i serveis ara estan desdibuixats i difuminats, unes escales de formigó més per allà al mig, sense ordre d'importànica ni cap disseny especial. Les escales mecàniques (crec jo, necessàries, a l'estadi més gran d'europa) han desaparegut, el marcador es una simple pantalla sense més i no un marcador 360 com hauria de ser... i les portes aquestes blanques ja són el colmo... no sé si estic a l'estadi del Barça o a un habitatge de protecció oficial.

En definitiva, estem davant d'un nou mamotreto de formigó com el que tenim ara, que ens haurà costat una milionada i no tindrà cap dels elements representatius intactes pels quals va guanyar el concurs. En Bartomeu que espavili :bash:

·
Registered
3,370 Posts
Discussion Starter #127
^^ Bastant d'acord. Només comentar que els marcadors no han esta mai a 360º, sinó un mix de pantalla + tira LED:

·
Registered
106 Posts
Veient la comparació directa entre proposta i estat actual, encara compro el projecte, el problema és haver vist abans la proposta de concurs...

·
Registered
3,370 Posts
Discussion Starter #132
^^ M’esperaba una explicació molt més acurada per part teva. Dius que no hem entès res i et quedes tan ample...

·
Josep
515 Posts
No sé.... potser és l'efecte liverpool d'ensopiment col.lectiu, però jo la veritat és que el veig molt diferent.

Si escurces els voladissos perds tot aquest efecte d'explosió de dins a fora, i la lleugeresa que deien més a dalt. Ara es veuen molt més les columnes, i els plafons del sostre (que és cert que espero que a la nit llueixin més) semblen un pur recobriment afegit a posteriori, no un element arquitectònic.

Per no dir que les escales en posar-les perpendiculars a la façana han perdut tota la lògica del projecte, perquè abans eren part del recorregut, pujant l'escala veies la ciutat, ara ja no. Em sembla contradictòri amb la idea del projecte.

Això no treu que potser les retalles amb els altres projectes que es destinaven a fer pells innècessàries per fer efecte flashy haguèssin estat més dures.

·
Registered
235 Posts
Ja ho veurem quan estigui acabat :cheers:

Cinc? Espero que m'ho recordis llavors. :lol:

Segueixo pensant que, amb la rivalitat que teniu els culers amb el Madrid, us currarieu algo millor. Estava mirant els seus renders i si no fos per la pell aquesta... la terrassa-mirador que han muntat, i les pantalles a tota l'anella de dalt (que no leds com al Camp Nou) és molt millor que el que voleu fer. :bash:

*També tinc en compte que el FCB el que ha fet no és només un camp nou, si no també un miniestadi i un palau nou (+ els 3 edificis allà a la cantonada). Tot i així, no és excusa per rebaixar tant el projecte principal.

·
Registered
3,484 Posts
Mira que yo soy de los que me gustaba más la propuesta de Foster porque mantenía esa asimetría tan característica del Camp Nou (aunque en menor medida eso si).

Lo que no entiendo es que a los que les gustaba tanto en un principio el proyecto japonés, ahora les parezca una calamidad. Igual estoy un poco cegato, pero tanto cambio tampoco veo.

·
Registered
3,484 Posts
^^Para gustos los colores. Es que a mi me parece una pena que se pierda totalmente la asimetría tan peculiar en las gradas del Camp Nou. Es lo que me gustaba más del proyecto Foster, que eso se mantenía:

Y la piel exterior pues recordaba un poco a Gaudí y de noche prometía ser espectacular. Pero bueno, ya digo que esto son gustos personales, como casi todo en esta vida.

·
Registered
3,370 Posts
Discussion Starter #140
Bartomeu negocia el gran 'pelotazo' para el Espai Barça

Las obras del espai Barça todavía no tienen fecha de inicio. Después de dos años de retraso, por las demoras de los trámites burocráticos con el Ayuntamiento de Barcelona, el gran proyecto que transformará el club en el siglo XXI tampoco arrancará este verano. Josep Maria Bartomeu, presidente del Barça, busca el mejor acuerdo económico con la empresa que financiará una parte de la operación. El máximo dirigente no quiere negociar con prisas y ya ha rechazado algunas propuestas, convencido de que puede ingresar mucho más de los 200 millones presupuestados inicialmente.

121 - 140 of 197 Posts