SkyscraperCity banner

1 - 20 of 308 Posts

·
_
4,764 Posts
Discussion Starter #1

Viquipèdia: La Monumental: <<La Plaça de Braus de la Monumental és l'única plaça de braus en actiu de la ciutat de Barcelona. Inaugurada el 1914 amb el nom de "El Sport", fou rebatejada el 1916 amb el nom de "La Monumental".>>

Doncs, que en farieu vosaltres? Renovar-la, netejar-la, etc. i que sigui sent una plaça de toros. O un nou projecte? Un museu? Centre comercial? Seu corporativa d'alguna empresa?

·
Registered
262 Posts
Ampliar-la, modernitzar-la i promoure'n el seu ús, sobretot cal millorar l'exterior, que alguns murs fan una mica de pena, cosa que no lliga gaire amb la gran atracció turística que podria ser encara més la plaça de braus.

·
Cervesa espacial
6,160 Posts
Sincerament, no em faria pena que l'enderroquessin. Com Les Arenes, La Monumental no és que sigui un patrimoni gaire valuós des del punt de vista arquitectònic. Ara bé, tenint en compte que després de l'enderrocament allà ens hi podrien fer qualsevol cosa (des d'una promoció d'habitatges amb un casal d'avis (per allò de la "quota AAVV" ) fins a un edifici tan maco com Diagonal Mar) potser seria millor conservar-la i restaurar-la.

La pista de gel és una bona idea tenint en compte la candidatura per als JJOO d'Hivern. Un (altre) centre comercial és un "no" rotund per part meva. Un museu no el veig, ja que trobo l'espai una mica petit, però mai se sap, que museus petitons també n'hi ha. També en podrien fer una sala coberta polivalent o un equipament esportiu. Suposo que el millor seria un equipament que necessiti d'un gran espai.

·
Banned
118 Posts
Algú podria explicar cap mena de cosa al respecte del seu estil arquitectònic i el seu valor com edifici? suposo que el debat hauria de començar per veure si s'ha de mantenir o esfondrar-lo. A més, després de Les Arenes no sé fins a quin punt una promotora privada estarà disposada a arriscar-se amb un projecte similar

·
Visió de futur
302 Posts
Si s'hi fes la pista de gel per als JJOO la L2 aniria a tope. Sagrada Família pràcticament acabada, anella olímpica, MNAC, Aeroport, Universitat, Pista de gel Monumental... jojojo...

·
.
1,044 Posts
El museu de la xocolata ja existeix, jo faria el Museu en defensa del maltracte animal XD
Ya se que existeix i hem vaig emportar la decepció de lameva infantesa, vaiga anar fa poc i segueix igual, hi han escultures amb xocolata ja blanquinós y ratlllat, un taller pera nens, (el museu son només 2 pasadisos) i al final que estàs amb ganes de menjar xocolata, et venen una xocolatina de 3cm per 4 euros:eek:hno:

·
ZERO
15,252 Posts
Algú podria explicar cap mena de cosa al respecte del seu estil arquitectònic i el seu valor com edifici? suposo que el debat hauria de començar per veure si s'ha de mantenir o esfondrar-lo. A més, després de Les Arenes no sé fins a quin punt una promotora privada estarà disposada a arriscar-se amb un projecte similar
Cercador Patrimoni Arquitèctonic

Edificació, volgudament monumentalista, que ocupa tota una illa de l'Eixample i que malgrat la forma rodona, deguda al seu ús, emfasitza les façanes a la Gran Via i el carrer Marina a causa de la posició excèntrica de l'edifici respecte a l'illa, ja que la banda del carrer Lepant acull les dependències auxiliars (estables, magatzeml').
La composició de tot l'edifici respon al caràcter arabitzant que tenen la majoria l'aquestes edificacions tot i ser molt atemperades en el cas que ens ocupa ja que l'ús de maó vist i de ceràmica, tant a les característiques cúpules en forma l'ou que coronen els blocs de les escales com les decoracions de les façanes principals tenen una forta influència modernista. La façana exterior està formada per un seguit l'obertures altes i estretes l'arc parabòlic i per vuit torres quadrades que sostenen les caixes l'escala.

A10

·
Registered
3,476 Posts
A mi em sembla que té bastant valor arquitectonic i m'agradaria que segueixi, però mai com a plaça de tortura animal.

Un pabelló "multiusos" podria venir bé, tot i que per això ja tenim el Palau Sant Jordi i per a concerts grans també està l'estadi Olímpic de Montjuic. I amb futur nou Palau Blaugrana no caldria un altre pabelló.

No se, però alguna cosa molt útil segur que es pot fer. Activitats molt variades i de tota mena.

·
Banned
118 Posts
Com que museus ja en tenim molts, poder en comptes de fer-lo servir per mostrar-lo, podria reconvertir-se en una fàbrica oficial d'art associada al MACBA o el CCCB, una cosa semblant a l'institut del teatre que hi ha a poble sec, però versió art gràfic i esculptures :)

1 - 20 of 308 Posts