Skyscraper City Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

·
Bas
14,551 Posts
Weer erg mooie foto`s, Ramses. Ook erg herkenbaar, want ik heb in november vorig najaar ook zo ongeveer dezelfde plekken bezocht. Ik zal de plaatjes ff doormailen naar die maat van mij die toen meeging. Zal hij wel leuk vinden.

Het aardige van Barcelona is, dat je altijd in het centrum zit en er dus ook altijd wat te zien is. Ik vond het één van `s werelds meest levendige en trendy steden. En dat maar op anderhalf uur vliegen vanaf Schiphol, heerlijk. Het is alleen zo jammer dat je er in Nederland dan nog zo lang over moet doen om thuis te komen, met de trein.

Ik hoorde ook gisteravond dat jullie het daar wel aardig warm hadden, boven de 30 graden. Tja, doe je dan nog wel wat in zo`n stad behalve dan op de terrassen blijven rondhangen? Toen wij er waren, was het in november slechts 21 graden minimaal, dan kan ik wel meer uit de voeten. Ik heb nu in Barcelona geleerd dat je wel degelijk naar de seizoenen moet kijken waar je ook heengaat in de wereld.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Barcelona... mijn 2e favoriete stad van Spanje.

Favorieten: 12 en 14!

Nr. 6, de Barra Gotic, ook mooi. Daar werd me steeds gevraagd of ik wiet verkocht. Vreemd, want ik was toch echt gewoon toerist! :)

·
Registered
673 Posts
Mooie reeks! Las Ramblas is nu wel echt de kalverstraat he? Spanje blijft top, ook lekker laat eten bij de hoge torens, krijg nu alweer zin.

·
-
3,632 Posts
Mooie serie. Het is jammer dat ik van deze stad nooit meer heb gezien dat alleen de luchthaven en vanuit het vliegtuig...

·
hemelschraper
2,025 Posts
Mooie serie; ik krijg meteen weer zin om er naartoe te gaan. Ben je nog bij de Torre Agbar geweest? Die schijnt van binnen bijzonder mooi te zijn, ik weet alleen niet of die voor het publiek toegankelijk is.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #11 ·
@DvW: We zijn niet meer op de zuil geweest. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is er zo ook weer een reden om nog een keer terug te gaan. Ondanks dat we 5 dagen (netto: 3,5 dag) in de stad hebben doorgebracht was dat nog niet genoeg. Er is ook zoveel te zien in Barcelona.

@qzzq: We zijn nog wel bij Torre Agbar geweest. Eerlijk gezegd viel me dat wat tegen. Het gebouw zelf vond ik wel geslaagd, maar de directe omgeving is er een om van te huilen. Wat een pauperzooi.

@All: Bedankt voor de reacties :)

·
Registered
3,858 Posts
Prachtige foto's! Wat een mooi weer daar ook. (Hier spoelt het aan 1 stuk door).

Die toren op de foto hierboven staat inderdaad in een verpauperde buurt als ik dat zo zie. 't schijnt dat in Spanje nog best veel sloppenwijken zijn. Mijn vader komt wekelijks in Spanje, en zegt dat het vooral rondom vliegvelden soms nog te erg is om aan te zien... Maar goed, dat zal in de toekomst ook wel beter worden.

Mooie foto's! Bedankt voor het plaatsen^^

·
Moderator
53,436 Posts
Barcelona - by far mijn favo stad van Europa, waar ik tot nu toe ben geweest.

Vanaf Montjuic heb je schitterend uitzicht over de stad, ook tegen zonsondergang!

1 - 13 of 13 Posts