SkyscraperCity banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Moderator
15,248 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vorige week een bezoekje aan de IKEA gebracht, een avontuur op zich omdat het magazijn verbouwd werd waardoor alle artikelen niet meer op hun plek lagen. Na een survivaltocht van anderhalf uur door de spelonken van deze verder prima meubelzaak was mijn zoon tevreden met zijn nieuwe bed en gingen we nog uitwaaien op de uitzichtheuvel bij de Oude Maas. Vanaf daar heb je een prachtig zicht op de VINEX locatie Carnisselande, oftewel Rotterdam Zuid-Zuid. Zouden deze wijken net als bij andere grote steden gewoon bij de stad horen zou Rotterdam op diverse negatieve lijstjes een enorme sprong de goede kant op maken. Behalve dan op die van fietsendiefstal, want dat schijnt juist erg veel voor te komen in Carnisselande.

22-06:

1. De IKEA

2. Zicht vanaf de heuvel op Carnisselande en Rotterdam.

3. Zicht richting de havens

4. Hoogvliet en Spijkenisse

5. De grienden

6.

7. Aan de ene kant de skyline, aan de andere kant de drukke Oude Maas

8. Woningen in diverse uitvoeringen

9.

10.

11. Het eindpunt van de tram 25, een rit met deze tram van hier naar het centraal station laat je alle aspecten van Rotterdam zien, ik maak zeker nog een keer een fotoserie van die route.

12.

13.

14. Barendrecht heeft ook hoogbouw

15. Het winkelhart van Carnisselande

16.

17.

18. Brug naar de uitzichtheuvel

19.

20. Landelijke omgeving

21.

·
Registered
5,750 Posts
Barendrecht, het Rotterdam ten zuiden van de A15 :)

Leuke foto's al heb ik zelf maar weinig met dergelijke vinexwijken. Bouwtechnisch ziet het er allemaal goed uit maar geef mij maar oude ontwikkelde structuren van de grote stad. Voor mij geen doorzonwoning, labrador en volvo voor de deur. ;)

·
Registered
443 Posts
Leuke serie. Als ik een vinexwijk moest kiezen om te gaan wonen (en als een binnenstad geen ptie zou zijn) zou ik in Carnisselande gaan wonen. Een paar weken geleden een grote wandeling met mijn nicht erdoor gemaakt en het is echt een hele veelzijdige wijk met kleur. Verder hebben ze er echt vette speeltoestellen en een kabelbaan over het water. Wie wil dat nou niet.

·
Registered
4,357 Posts
Mooie foto's

Toch zou ik liever in Ypenburg, Oosterheem, Leidsche Rijn, alle vinexwijken van Pijnacker en Lansingerland (super mooie wijken), Brandevoort, Roombeek, Nesselande, Nieuw Terbregge, Fascionatio of Ijburg wonen en dat is een groot deel van de wijken die ik echt goed ken. Een groot Leidschenveen en Delfgauw vind ik minder dan deze wijk, meer kan ik nu niet bedenken. Ik denk dat veel mensen die Carnisselande mooi vinden, de andere wijken niet goed kennen.

1 - 7 of 7 Posts