Skyscraper City Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Carpe Diem
1,183 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Heey guys, today i arrived from a trip to Madrid, the capital of Spain. I knew Madrid was nice but what i saw was just in one word: AMAZING!

Why visitting Madrid? You can visit Madrid for her buildings (Old Madrid looks very nice with her small streets, different colors of buildings, Paintings at buildings and etc...)

You can visit it for the monuments, you will see a important one at almost every square.

The people, they will help you with everything you need.

And so many more...

I think i saw everything you MUST see in Madrid and maybe even more?

You have to see the following things when visitting Madrid for sure:

-Plaza Mayor
-Puerta Del Sol (You will find the Landmark of Madrid over there)
-Gran Via (The Metropolis building is amazing!)
-Palacio Real (A HUGE palace)
-Almudena Cathedral
-Plaza de Oriente (With her Teatre Real and monuments of all the EX kings of
Palacio Real)
-Plaza de Espana (With her 2 skyscrapers and HUGE monument)
-Puerta de Alcala
-Parque de Retiro (Also a HUGE monument over there)
-Plaza de Cibeles (A beautifull fountain in the middle)
-Plaza de Colon (A Monument of Columbus)

I took alot of pics and i want to show you guys my best 25 pictures, they have a size of 800×600, if you need them bigger send me a mail and i will send you the original one.

Here they come:

1. Edificio de Espana

2. 1 of the 2 KIO towers with a metro sign

3. Metropolis Building

4. Old building close to Plaza de Oriente

5. The huge postoffice

6. Plaza Mayor

7. Palacio Real

8. The right KIO tower

9. Plaza de Oriente with the Teatro Real

10. Puerta de Alcala

11. Centro de Arte Reina Sofia

12. Almudena Cathedral

13. Most important building on Puerta Del Sol

14. Orange house

15. Puerta De Toledo

16. Inside Las Ventas

17. Templo de Debod

18. Bussines District AZCA

19. A small street

20. Las Ventas from the outside

21. Teatro Real

22. Monument of Columbus

23. Monument at Parque de Retiro

24. Gran Via

25. The church Iglesia de san Isidro at the end of the street

Please leave a comment:)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ik zal zeker een comment leaven. Madrid, tja, óók hoog in m'n lijstje. Goedkoop te bereiken via Eindhoven Airport, maar het komt er niet van. Het lijkt me een erg indrukwekkende stad, die eerder aandoet als een stad in Latijns-Amerika dan Europa.

·
Registered
1,214 Posts
Wow echt een geweldige stad zo te zien. Ik wil er zelf ook al lang heen, maar op een of andere manier komt het er bij mij ook nooit van. Ik denk dat Madrid me nog beter zal bevallen dan Barcelona. Dit is pas grootstedelijk! :nuts: Geweldig. Leuke foto's, van mij mag je er nog wel meer posten :)

·
Carpe Diem
1,183 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Dankje voor de reacties allemaal.

@ EFFES: Ik zal zeker een comment leaven. Madrid, tja, óók hoog in m'n lijstje. Goedkoop te bereiken via Eindhoven Airport, maar het komt er niet van. Het lijkt me een erg indrukwekkende stad, die eerder aandoet als een stad in Latijns-Amerika dan Europa.

---------------------------------------------------------------------------

Ja klopt, een hoop mensen die ik heb gezien lijken echt zuid amerikaans, een beetje dat indiane type of peru type als je snapt wat ik bedoel.

Ow en ik zal binnekort nog eens kijken of ik nog wat mooie foto's heb liggen, ik heb er over de 200 gemaakt dus het zal geen probleem zijn neem ik aan.

Madrid is echt een aanrader voor iedereen, zelf ben ik nog nooit in Barcelona geweest maar daar had ik ook uit kunnen kiezen, toch niet gedaan, weet nie waarom, MAAAR heb er absoluut geen spijt van! Dan volgend jaar MEI maar Barcelona.

·
Banned
6,813 Posts
Beautifull of shit misschien;)^^

Nee hoor grapje, gave serie! Ik vind Madrid zelf ook top en het doet inderdaad Latijns-Amerikaans aan!

En het klopt dat je veel Zuid-Amerikanen ziet. Er leven alleen al 200.000 Ecuadorianen in Madrid, dat is heel Eindhoven! Er komen steeds meer migranten uit Latijns-Amerika aan in Madrid. Er leven er nu al een miljoen!

Klein he zijn die mensen in Madrid trouwens;)

En de volgende keer mag het ook gewoon in het Nederlands, begrijpen we ook:p

·
Registered
4,042 Posts
Apart, die Egyptische tempel in hartje Spanje. Hij schijnt door Egypte aan Spanje geschonken te zijn als dank voor de hulp bij de bouw van de Aswandam, anders lag hij nu op de bodem van het Nassermeer.

·
Carpe Diem
1,183 Posts
Discussion Starter · #10 ·
@Dr Dubai:

Klopt de mensen zijn er erg klein, is me ook opgevallen.

En ja over het Engels, had hem eerst in het algemene fotoforum geplaats en had geen zin om alles weer in het nederlands te typen.

·
Delegate of Holland
542 Posts
leuke fotos! stad staat al lang bovenaan mijn lijst, maar komt er nog even niet van..
je wordt er spontaan Spanjofiel van:cheers:

·
fastshooter
1,118 Posts
Mooie gebouwen, mooie foto's. :eek:kay:

Bij foto #19 en #25 vind ik het jammer dat de straat zelf zo donker is. Je kunt dan wat minder hemel meenemen zodat de belichting anders wordt. Wat je beter kunt doen is de belichting meten op straatniveau en dan de camera meer naar boven richten.

1 - 19 of 19 Posts