Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Mijn laatste serie van Beijing. :)

00. Tijdens een maandje Beijing heb ik zoveel mogelijk door de stad gezworven. De zwarte plekken geven de locaties van de foto’s uit deze serie aan.

01. Central Radio and TV Tower (405m.)

02. Observatieplatform op 238m.

03.

04.

05. Het leek een heldere dag, maar smog beperkt het uitzicht. Overigens heb ik wel dagen gehad waar de lucht nog een stuk helderder was.

06.

07. Andingmen

08. Hutong ten zuiden van Andingmen. Er worden helaas veel hutongs gesloopt, deze wordt echter gerestaureerd.

09.

10.

11. 3e ringweg in het westen

12. Rond Gongzhufen

13.

14.

15.

16.

17. Wudaokou

18.

19.

20. Rommelmarkt onder een spoorbrug bij Shilihe waar hogesnelheidstreinen naar Tianjin overheen razen.

21.

22. Schildpadje showen

23. Krekels zijn een hippe gadget, in ieder kooitje zitten 10cm grote krekels te ratelen.

24.

25.

26. Hutong bij Sanlitun

27.

28.

29. Sanlitun staat vooral bekend als het uitgaansgebied van Beijing. Dat is op slechts een paar honderd meter van deze wijk. In de bars van Sanlitun betaal je omgerekend rustig €5,- voor 0,25 liter bier. Voor mensen uit deze wijk is dat echt een kapitaal. Dit was een van de meest bouwvallige hutongs die ik heb gezien, het is nauwelijks voor te stellen dat hier een stukje verderop de wereld er zo anders uit ziet.

30.

31.

32. Rond Chaoyangmen

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43. Dongsi metrostation

44.

45.

46. Richting de heuvel van Jingshan

47. Hutong nabij Jingshan

48.

49. Longtan park

50.

51. Binnenin het Bird’s Nest. Ik heb van de buitenkant helaas geen fatsoenlijke foto kunnen maken vanwege de mist, die hing zelfs tot in het stadion zoals je kunt zien.

52. Temple of Heaven

53. Kunming Lake, onderdeel van het Zomerpaleis

54.

55.

56.

57. De Chinese muur bij Badaling

58. Zoals bekend is de Chinese muur erg lang, hierdoor zijn er uiteraard erg veel plekken waar je de muur kunt beklimmen. Badaling is jaarlijks de meest bezochte plek van de Chinese muur. Dat was te merken.

59.

60.

61.

62.

63. Afsluiter

Bedankt voor het kijken! Hopelijk vonden jullie het wat. :)

Bekijk ook: Deel 1 & Deel 2

·
Registered
1,232 Posts
Woooooooooow, weer zo'n mooie serie! Je hebt aardig wat hutongs bezocht zo te zien! Die wijken leveren ook de mooiste foto's op vind ik. Maar wat betreft mijn eigen herinneringen aan de stad vind ik foto's 17 (de straat waar ik woonde), 18 en 53 (ging hier 's zomers vaak varen) ook erg leuk om te zien. Bedankt voor het plaatsen!

·
Derp?
2,195 Posts
Mooie serie, zeg (net als de andere twee)!!!
Wat een vreselijke drukte bij de Muur: blij dat ik indertijd naar Simatai ben geweest, waar haast geen mens te bekennen was en de muur niet op klinische wijze gerestaureerd.
Die Hutong foto's zijn inderdaad geweldig: vond dat denk ik het leukste van heel Beijing, rondzwerven in die buurtjes (het hostel stond midden in zo'n wijkje). Doodzonde dat ze op zo'n hoog tempo verdwijnen...

·
Registered
35,100 Posts
Ik heb genoten van drie prachtige series over Beijing. :) Dank voor het plaatsen. :eek:kay:

·
-
3,632 Posts
Ik heb genoten van drie prachtige series over Beijing. :) Dank voor het plaatsen. :eek:kay:
Ik sluit me hier bij. Erg mooie en interessante fotoseries. :)

·
Registered
1,070 Posts
Wederom geslaagde foto's! Favo's: 1, 3, 10, 11, 27, 29, 49, 51, 57, 58, 59, 61 en 62. Die bus op 7 doet me trouwens wel een beetje aan een Nederlandse bus denken. Verder inderdaad interessant van die contrasten op korte afstand. Dat maakt een stad vaak interessant.

·
hemelschraper
2,026 Posts
Wow, ik heb erg genoten van alle drie de series: top! Fascinerend en goed gefotografeerd. De laatste? Kom op, je hebt toch wel wat left overs voor ons de plank liggen?? :)

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #16 ·
@hb010: ik weet niet hoe die hurkhouding heet, maar die hou ik niet lang comfortabel vol. Je ziet het iedereen doen, van jong tot oud, en zelfs als er ergens bankjes zijn waar je gewoon op kunt zitten zie je mensen er in deze hurkhouding opzitten.

@hb010 & qzzq: wie weet komt er dan nog wel een leftover-serie. ;)

·
Registered
20,972 Posts
Wederom een prachtige serie, bedankt voor het plaatsen! Geeft een mooi overzicht en mooie foto's ook. Bij het zien van de titel wist ik door de voorgaande delen dat deze serie de moeite van het bekijken meer dan waard zou zijn.

1 - 20 of 22 Posts