SkyscraperCity banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
1,213 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik foto's van Beijing heb gepost, terwijl ik de afgelopen maanden alweer enorm veel dingen heb gedaan in 'mijn' stad. Zelfs na 9 maanden ben ik nog niet uitgekeken, er is zo veel te doen! Helaas zijn de meeste foto's die ik heb gemaakt niet echt geschikt voor het forum (aangezien meestal ikzelf/vrienden volop in beeld staan), maar ik heb toch enkele kiekjes uitgekozen om hier te plaatsen.

1. Uitzicht vanaf de Poort van de Hemelse Vrede over het plein, met recht vooruit het mausoleum van Mao Zedong en het monument voor de volkshelden. De rode wapperende vlag wordt iedere dag ceremonieel opgehangen bij zonsopkomst en naar beneden gehaald bij zonsondergang.

2. Het volkscongres (waar de regering vergadert) en het nieuwe Nationale Theater, ook wel het ei genoemd.

3. Uitzicht vanaf de Kolenberg (in noordelijke richting) op de Drumtoren. Deze plekken vallen binnen de oude stadsmuren van Beijing.

4. De daken van de Verboden Stad en de glimmende koepel van het Nationale Theater. Wel lastig te fotograferen met die zon.

5. Verboden Stad

6. Een van de honderden unieke leeuwenkoppen op de Marco Polo Brug, ongeveer 20km buiten het centrum. Dit is de plek waar de tweede bloederige Sino-Japanse oorlog (1937-1945) begon die voor talloze slachtoffers zorgde.

7. Marco Polo Brug is de westerse benaming, aangezien men beweert dat de brug voorkomt in de beschrijvingen van deze beste man over China. Deze westerse aanduiding is bij Chinezen echter totaal onbekend. Zij noemen de brug namelijk Lugou Qiao.

8. Er komen nauwelijks toeristen, aangezien het door de Chinezen niet wordt beschouwd als bezienswaardigheid, maar als een pijnlijke herinnering aan een vernederingsperiode door Japan.

9. Terug in het centrum, in het Chaoyang District. Hier vind je The Place, een westers winkelcentrum dat overkapt wordt door een meterslang tv-scherm.

10. Winkelen is hier veel te duur (in vergelijking met andere malls in de stad), maar het is wel een van de weinige plekken waar je terrasjes vindt.

11.

12. Zo'n 90km buiten Beijing (wat al gauw 3u bussen betekent als je geen taxi wilt nemen) ligt de Longqing Gorge, een prachtige kloof die nog niet verpest is door het toerisme, in tegenstelling tot veel andere plekken in China.

13. Wij gingen op een zonnige lentedag in april en hadden de kloof vrijwel voor ons alleen.

14.

15.

16.

17. Chengfu Lu, de weg tussen het appartement waar ik woon en de campus van Peking University (te zien aan het einde van de weg).

18. Mijn appartementencomplex in het hart van de Koreaanse wijk bij Wudaokou, in het noordwesten van Beijing.

Zoals gezegd zijn het niet veel foto's, maar ik hoop toch dat jullie ze leuk vinden. Binnenkort ga ik er eens op uit om wat meer street scenes te maken en wat foto's te maken in het nieuwe zakencentrum, waar ook de bouw van de CCTV-toren van Rem Koolhaas bijna voltooid is.
Commentaar is meer dan welkom!

·
Registered
1,246 Posts
Erg mooi! Stoer tv scherm zeg :cheers:
Favo's 1(vlag helaas nét niet in het midden:p ), 11 en 17, ik kijk uit naar de foto's van de CCTV !

·
Registered
278 Posts
Indrukwekkend mooie foto's met hoog informatiegehalte. Nummer 1 is geweldig! :)

·
Registered
14,150 Posts
Leuk om foto's van Beijng te zien!
Dat fotodak is een gouden idee! Weer eens iets anders dat een paar tv-schermpjes in je stad ophangen.

·
Roelez
236 Posts
Mooie foto’s! Die kloof ziet er indrukwekkend uit. Wow wat een scherm voor een winkelcentrum! Het heeft wel wat zo’n verboden stad.

·
Registered
712 Posts
Bedankt weer voor deze prachtige serie. Erg bijzonder weer, vooral foto 3 en 4 zijn erg bijzonder. Beijing is absoluut een stad die ik nog eens wil bezoeken. Ik had er dit jaar ook heen gegaan, als er geen Olympische Spelen geweest waren...

·
Bike It!
22,248 Posts
Wel een indrukwekkende stad zeg!
Die oude stad lijkt me ferm de moeite, evenals de Longqing Gorge.
favo's # 3, 8, 13 en 17

1 - 12 of 12 Posts