Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
mentula agricolæ vulgaris
1,371 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Ik heb vanochtend/middag een berg beklommen. Een bijzonder bevredigende activiteit, als je eenmaal weer beneden staat. Ik heb toch zeker op de tweede helft meerdere malen halt moeten houden om mezelf wat adem te gunnen.

Onderweg kom je het één en ander tegen, wat ik graag met jullie deel. Het weer was wat minder, maar het geeft wel sfeer.

1. Een schitterend establishment shot, vind ik. Gisteren bijna 1000 kilometer gereden om in de omgeving van Salzburg een slaapplaats te vinden.

2. Zo laag hangen de wolken hier. Beetje jammer, maar heeft toch ook wel iets.

3 + 4. Een bergwaterrivier. Hoe hoger je komt, hoe kleiner het stroompje wordt. En je kunt het gewoon drinken! Lekker koud!

5. Nog meer mist en al redelijk hoogte gewonnen!

6. Weidevieh. Hier staat het achter een hek, maar soms moet je door hun territorium. Houd afstand is dan een goede raad.

7. Mooie uitzichten.

8. Interessante flora. Ik heb er geen verstand van, maar ik ken dit bloemetje niet.

9 + 10. Termieten! Of gewoon grote mieren.

11. Paddestoel.

12. Als je naar boven kijkt zie je wolken en de toppen van de enorme naaldbomen.

13. Zo hier en daar een brandgang.

14. ...of een hutje in de mist.

15 + 16. Kent iemand deze bloemen? Stonden echt ineens met zijn allen naast de weg. Ook maar op 1 plek op de klim.

17. Een mooie desktopfoto.

18. We beginnen aardig op hoogte te raken. De eerste wolken liggen onder ons!

19. Nog zo'n onbekende bloem/plant. Iemand?

20. Daar ligt het pad.

21. Meer weidevieh. Houdt afstand! Hoewel, de koeien zijn niet echt een risico.

22. Deze hengst kwam me toch gevaarlijker over, zeker omdat hij papa is. Moeder en kind op de achtergrond.

23. Cows in the mist.

24. Panoramabankje. Zat er vandaag helaas niet echt in. En het was koud, want linksonder lag sneeuw! En dat staat er dan helaas weer niet op.

25. Volg de Oostenrijkse kleuren.

26. Deze spin heeft iets teveel koffie op, denk ik.

27. Nog een brandgang en uitzicht op een ingestort hutje. Niet alle huizen en hutten in de bergen worden goed onderhouden, bleek tijdens de wandeling.

28. Nog een mooi uitzichtje. Met zon was het natuurlijk nog beter geweest.

29. Nog wat jonge stieren geaaid. Ze vonden het niet leuk dat we weer weggingen. Bleven maar loeien.

30. De top! 1912 meter! Daar zetten ze kruizen neer, voor God. Lekker dichtbij.

Niet alle foto's staan helemaal in juiste volgorde, maar dat mag de pret niet drukken.

·
Urbanist
3,289 Posts
Top! Heerlijk om zo'n berg te beklimmen.

·
Bas
14,519 Posts
Leuke serie, lekker vakantie houden.
Maar, welke geografische naam heeft deze berg? Want:

Saustieg wird klassifiziert als:
•Allgemeiner Weg oder Pfad (keine Nutzungsart vorgegeben) oder Weg mit einer oder mehreren vorgegebenen Nutzungsarten (z.B. kombinierter Fuß- und Radweg, siehe auch DE:Germany_roads_tagging

Deze top moet dus ergens in het Salzburger Land zijn gelegen?
Trowens, veel plezier daar en doe nog wat aan de conditie....

·
1,371 Posts
Discussion Starter · #6 ·
@RWS: Foutje. De bordjes wijzen op de "stieg" maar de berg zou dan de Sausteigen moeten zijn.

·
Moderator
15,262 Posts

·
Bas
14,519 Posts
Vanavond weer even de kenner der natuur op visite (oud-collega Gorrit) en die kon nagenoeg alle dingen benoemen, op die paddestoel na, want hij wist niet hoe die er van boven uit zag, bruin met witte stippen, maar ja, zoals die paddo er van onderen uit zag, dat waren er wel meer.
Foto 8 zie je een klokjesgentiaan, foto`s 9+10 zijn gewone bosmieren, foto 15 is inderdaad lupine, foto 16 is een junikever-variant, en foto 19 is gewoon een bloeiende den, zoals eerder al werd opgemerkt.

@ Bjrndlw: Kun je een plaats/stadje in de direkte omgeving noemen? Dat maakt het zoeken voor mij een stuk makkelijker, Google verwijst bij mij nu naar een totaal verkeerde plek, ergens in Vorarlberg.

·
1,371 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Dit zijn de coordinaten van de top: +47° 23' 14.94", +12° 46' 15.42"

[edit]: Ik zie dat invoeren van de coordinaten toch een enigszins andere locatie laat zien, zij het in dezelfde gemeente. Ik voeg coordinaten van een andere website bij: 47.386031,12.75974.

·
Enjoy your freedom!
7,592 Posts
LOL, nu weet ik nog steeds niet waar dit is ;) Leuke serie, ook hoog :)

·
visit the world
8,143 Posts
Leuke en mooie serie. :eek:kay:

Ben sinds vandaag net terug van een weekje wandelen in het Virgental (Osttirol). Met o.a. bezoekjes en overnachtingen in berghutten op 2300 en 2600m en prachtig weer een genot!! (foto's nu online in eigen thread)

1 - 14 of 14 Posts