^^Er is verschil tussen regels en permanente controle.
Sorry, maar regels maken en ze dan niet controleren is onzin; dan kan je ze beter niet opmaken, en er "afspraken" of "richtlijnen" van maken...
Polen, Nederland (zelfs Nederland), Frankrijk, Duitsland, Allemaal landen die natuurlijk levensgevaarlijk zijn:
Jep, want de verkeerssituatie in België en de dichtheid aan op- en afritten enzo zijn perfect te vergelijken met Frankrijk en Duitsland. :nuts: Ook Nederland heeft een ander soort wegennet.
Bovendien: behalve Polen (waar ik het niet weet) meen ik toch te weten dat de landen die je hier aanhaalt, net behoorlijk flink controleren. In het geval van Nederland gaan ze zelfs in de richting van een quasi gebiedsdekkende trajectcontrole, dus wat is je punt eigenlijk?
Snelheid is weliswaar belangrijke factor bij veel ongevallen. Maar laat ons dat nu ook niet overdrijven. Het gaat dan om echte overtredingen, bv 80 rijden in de bebouwde kom of 150 rijden op autosnelwegen. Niet bv 80 rijden waar je 70 mag. Het risicoverschil tussen die twee is verwaarloosbaar.
Het 'risicoverschil' tussen beiden bedraagt ongeveer 20%: bij 70 km/u sta je (bij droog wegdek) stil na ongeveer 45 meter, bij 80 km/u pas na 56 meter. Verwaarloosbaar is echt wel iets anders, er zijn meer dan genoeg wegstukken waar je helemaal geen perfect zicht hebt van 50 meter voor je uit (en die remwegen gaan er dan nog van uit dat je flink wakker bent enzo).
Weer: je banaliseert je eigen overtredingen en probeert de verantwoordelijkheid elders te zoeken. Niet gezond (voor je omgeving in de eerste plaats), en dus ga ik er tegenin.
Dat men dan auto's maakt die niet sneller kunnen dan de toegestane snelheid ipv permanente allesdekkende controle uit te rollen.
Voor mij ook goed - maar dat krijg je (nog) moeilijker verkocht. Het zou nochtans de veiligheid op onze wegen flink verbeteren, en bovendien de capaciteit ook: als iedereen de maximumsnelheid rijdt (pakweg op snelwegen), verminder je het aantal weefbewegingen behoorlijk drastisch.
Ik banaliseer niets, ik relativeer slechts omdat jij overdrijft. En o ja, zelf heb ik nog nooit een boete gehad, je moet me dus niet van laagvliegen beschuldigen
Me dunkt dat ik dat niet gedaan had. Bovendien: zolang de controle zo belabberd is als ze vandaag de dag is, kan je perfect een 'laagvlieger' zijn zonder geflitst te worden... (zoals je ook een verschrikkelijke dronkelap kan zijn zonder ooit te moeten blazen hebben, want ook daar is de pakkans belachelijk laag)