Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 23 Posts

·
Registered
1,725 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Zo, ik ben weer terug op Hollandse bodem, na een vakantie van zo'n 3 weken in het prachtige Benidorm aan de Spaanse Costa Blanca.

Benidorm telt zo'n 70.000 inwoners. in de zomer groeit dit echter uit tot zo'n 500.000 (half miljoen) :)
Ook een leuk feitje, na Parijs telt Benidorm het meeste aantal hotelbedden van Europa.

Wie van een 24 uurs economie houd, en van hoogbouw kan hier zijn hart op.
Benidorm slaapt namelijk nooit, en volgens onze chauffeur in de bus telt Benidorm meer torens dan New York. Of dit echter waar is weet ik niet.

Het klimaat in Benidorm is zeer gunstig, er kan het gehele jaar op het strand gelegen worden. Daarom is de badplaats ook tamelijk druk in de periode oktober - april .

Omdat de restaurants in Benidorm 12 maanden per jaar open zijn, kan je zeer goedkoop overal eten.

Een 3 gangen menu bij de chinees (Soepje vooraf, hoofd menu , ijsje + een glas bier, en een shotje achteraf) kost gemiddeld tussen de 5.50 en 7 euro. p.p :)
Onbeperkt wokken en grillen kan al vanaf 11 euro (excl de drankjes)

De Hollandse snacks zijn echter wat duurder, in 3 Nederlandse snackbars gezeten, een frikandel kost tussen de 1.80 en 2,00 , drankjes zijn echter vaak goedkoper 2 euro...
Echter in een typisch Spaars cafe heb je al een drankje voor 1,50,-

Geschatte bevolkingssamenstelling
70% Brits
20% Nederlanders
10% Vlaams Belgisch

Fransen, Italianen en Duitsers vormen de absolute minderheid.

De rest van de informatie zal ik vertellen tussen de leuke foto's door. :)

1 Daar gaan we dan, in de bus, we worden opgehaald om 8 uur in de morgen, en zijn de volgende dag rond 2 uur 's middags in het prachtige Benidorm.

2 De eerste sfeerfoto van Benidorm, genomen in de bus.
Ik noem Benidorm niet voor niets ''het Rotterdam van de Costa Brava''
Ik word als hoogbouw liefhebber altijd een beetje verliefd op deze stad.

3 Enkele anderen appartementen die we tegenkomen onderweg

4

5 Het drukke stadsverkeer

6

7 We zetten nog even wat vakantie gangers in de 'britse' wijk af, hier al een enorme discotheek. (Later hier meer over) :)

8

9 En we komen bij ons appartementen complex aan, ''Gemelos 20 '' is de naam. Gigantisch gaaf dit, on-Spaans gewoon . :cheers:

10 We zaten op de 10'e etage. In totaal heeft dit complex 30 etages en 3 liften.

Grandioos uitzicht, ik kan mij geen beter uitzicht wensen.

12 als ik vanaf mijn balkon naar links kijk zie ik het zwembad van de buren liggen, kunst gras rondom het zwembad

13 Dan is ons zwembad toch wel mooier.

14 Het is tijd om Benidorm te verkennen, we lopen via de Europalaan richting het oude centrum van deze gigantische stad.

15

16 Ha , de gele M .. Prachtig verscholen tussen de torens. Kwam goed uit, we hadden stevige trek.

17 begin van het centrum

18 Je kijkt je ogen uit, als ik vertel dat we naar Benidorm gaan hebben veel collega's nog de nodige vooroordelen over deze stad.
Daarom is deze reportage zo goed, zo heeft men een beter beeld.

19 De Spaanse vlag wappert sierlijk

20 De kerk, midden in het oude deel. De gehele stad is ook goed te doen per scootmobiel of rollator.

21 Nogmaals de kerk, van veraf. Hier waan je jezelf echt weer in een Typisch Spaans vissersdorpje, wat het in het verleden ook was.

22 Als je iets meer naar links kijkt zie je dit fantastische uitzicht.
Wat een skyline, vooral 's nachts heel indrukwekkend. :)

23
Kijkend richting de zee, het had zo een plaatje uit een willekeurige Grieks eilandje kunnen zijn.

24 Ook weer zo'n geweldig plekje.

25 Ondertussen hebben we trek gekregen en we wandelen richting de chinees.

26 Overal kan voetbal gekeken worden. Wat ook massaal gedaan word, tijdens de wedstrijden is er zichtbaar minder volk op straat.

27 voor 11 euro de buik goed vol gegeten, met biefstuk, ossenhaas, garnalen en kreeften... Een goed leven hoeft niet eens zo duur te zijn.

28 Het treintje van Benidorm
Een geweldige ervaring om de stad te verkennen. Wij deden een rit naar boven. Het uitzicht was fenomenaal. en on-europees.

29

30 De volgende dag maken we weer een wandeling door Benidorm

31

32

23 Kijk daar is het treintje weer. :) Benidorm is wat dat betreft wel echt toeristisch.

24 En een Toeristische toerbus, die je ook in steden als Madrid, Barcelona en Valencia kan vinden. :)

25

En we komen bij de 'harde kern' Britse wijk aan.
Ook dit is een toelichting waard, zeker omdat de Engelsen een grote stempel op Benidorm drukken, en de Britten eenmaal het meubilair van de stad zijn.

Een retour ticket Groot Britannië - Alicante kost tegenwoordig zo'n 36 euro, vertelde een ober, dat is natuurlijk niets.

Gevolg is dat Benidorm overspoeld word door Britten, het is samen met de Amsterdamse Wallen een enorm populair gebied voor vrijgezelle feesten. '

Grote groepen Britse jongens / meiden lopen overal in hun blote barst / bikini dronken over straat, heb meerdere keren mensen zien vallen,

Ook een keer uit het niets bijna aangevallen door zo'n gespierde gast vol tatoeages, gelukkig was er massaal politie ook vanwege de voetbalwedstrijd
Engeland - België. die hem hebben afgevoerd,

De politie vertelde mij dat 1 op de 4 britten sterke drank gebruiken i.c.m cocaine.. Dit kan leiden tot dit soort acties.

De jongen in kwestie schreeuwde naar mij met een sterk Brits accent ''Zwarte duivel '' gelukkig werd hij tegen gehouden.

Afijn, begin van de Britse wijk

26

27 Jongeren en bejaarde wisselen elkaar mooi af. Ook dit is typisch Benidorm

28 Overal in de stad kan je een scootmobiel huren .

29

30 In dit deel van de stad heb je een overvloed aan fastfood restaurants

31

32 De gemiddelde Engelsman loopt er zo bij, en dit is geen grap..

33

34

35 Politie is de hele dag door massaal aanwezig.
Ook ambulances in overvloed, laatst was er nog een Brit in ons appartement gestorven aan een overdosis vertelde 2 Nederlanders beneden ons complex. Bijzonder spijtig.

36 Vervolg Britse wijk

37 Mooie hotel complexen

38

39

40 Hee, een Nederlands restaurant, hier hebben we een ouderwets broodje bal gehaald en een frikandel. :)

41 Je had op het terras een leuk uitzicht over de boulevard

42 Ook bij de blauwe walvis kan je Hollandse snacks bestellen

43 Britse uitgaansbuurt

44

45

46 Richting het prachtige strand.

47 Het is altijd gezellig, echt het gevoel van een wereldstad

48 Rond 0;00 is het enorm druk overal
De binnenstad van Brussel of Amsterdam is rustiger kan ik je vertellen rond dit tijdstip :)

49

50

51

52
En daar is onze bus alweer, de 3 weken vlogen voorbij .
Helaas ook Engelsen in ons complex, die op de ene laatste dag een emmer urine van het balkon gooide, haast tegen mij aan.....
En ook veel lawaai maakte met schreeuwen..

Dus aan de ene kant ben ik blij thuis zijn.. Aan de anderen ben ik ook blij dat ik eind september weer 3 weken richting Benidorm ga, voor het heerlijke weer, het prachtige land en buiten leven door het gunstige klimaat.
We hebben als het goed is nu een rustig appartement gehuurd in het centrum,

Hoop dat ik jullie nieuwsgierig heb gemaakt na mijn foto's om Benidorm eens te bezoeken, kan zowel voor een stedentrip / strand vakantie, of een actieve vakantie zijn.

Bedankt. Met vriendelijke groet
Justin

·
Bas
14,726 Posts
Zolang Engelsen maar in hun eigen wildlife refugium rondlopen daar in Benidorm, vind ik het wel best. Heb ze vaker wild en dronken meegemaakt zowel in Spanje, Turkije als in Nederland. Wel een fantastische reportage overigens, laat mooi zien dat de liefhebber van hoogbouw ook op zijn plaats is in Benidorm. Ik ben 3x in Spanje geweest, maar nog niet in Benidorm, het lijkt mij wel eens leuk om massatoerisme op deze schaal mee te maken.

·
Registered
35,076 Posts
Een goede reportage van Benidorm, leuk om dat ook hier eens een keer lekker uitgebreid te zien. :eek:kay:

Maar Benidorm op zich trekt mij echter niet aan. Er zijn aan de Middellandse Zee n.m.m. mooiere en rustigere dorpjes te vinden, of boeiender grote steden.

• Like
Reactions: Hoogvliet

·
Registered
7,393 Posts
Pfff, nooit van mijn leven zal ik ooit een voet in deze stad zetten. Ik ben zeker niet vies van uitgaan of drukte, maar wel op de manier zoals het daar gebeurt.
De hoogbouw is verder niet onaardig, alleen niet zo mooi als wat je in New York of Rotterdam aantreft. En het klimaat is natuurlijk uitstekend voor een vakantie.
Ben wel benieuwd hoe je je drie weken lang kan vermaken in zo'n stad, voor mij zou dat echt te lang zijn(geldt overigens voor elke stad, tenzij het echt geweldig is).

·
Registered
14,152 Posts
Het zou niets voor mij zijn, maar kan me wel voorstellen dat mensen er een leuke vakantie hebben. De mix van mensen (bejaarden versus cocaïnesnuivers) verbaast me. Hoe dan ook een leuke en interessante serie foto's. :)

·
Registered
14,152 Posts
^^
Hoezo? Het ziet er daar een stuk gezelliger uit dan in Hoogvliet. Het ziet er allemaal niet zo modern uit als in Dubai, maar geldt dat ook niet voor grote delen van Nederland?

·
Crooswijkert
5,819 Posts
Interessante serie van een, althans voor mij, verschrikkelijke stad. Ik zie een en al lelijkheid, verschrikkelijke eettenten en lomp stapvolk. Nee dank je, hier ga je mij niet zien. Maar goed, ieder z´n ding :)

• Like
Reactions: Hoogvliet

·
Registered
1,217 Posts
Ik snap best goed wat jou aantrekt in Benidorm (klimaat, barretjes, eten, hoogbouw) maar ik zou echt niet 3 weken lang dat volk kunnen tolereren zoals jij het beschrijft. Ik wens je in september in ieder geval betere buren toe. :) Wel een interessante reportage!

·
Ad crumenam
6,343 Posts
als het gemiddelde er zo bij loopt dan ben ik benieuwd hoe de afwijkenden dan over straat lopen
Het is gewoon knap hoe lelijk die Engelsen zichzelf kunnen maken. Ok, ze worden niet geboren als moeders mooiste. Maar dat je dan jarenlang zuipt, rookt, nachten doorhaalt en onbeschermd in de zon ligt en jezelf daarnaast verminkt met afzichtelijke tatoo's, dat is toch echt een keuze. Om over die idiote kleding nog maar niet te spreken.

·
Registered
1,725 Posts
Discussion Starter · #18 · (Edited)
Toevallig hier een video hoe ik het die weken meegemaakt heb in Benidorm
Ook in onze straat waren meerdere auto ruiten ingeslagen, winkelpuien vernield e.d
Vind het vooral erg voor die Spanjaarden, want dat zijn over het algemeen leuke sympathieke mensen.

Maar ook Britten met humor in Benidorm
Wedstrijdje tegen een Porsche met Nederlands kenteken ;)

En natuurlijk om deze post af te sluiten, onze eigen Bassie en Adriaan die richting Benidorm gaan

·
The only way is up
88,092 Posts
Interessante serie van een, althans voor mij, verschrikkelijke stad. Ik zie een en al lelijkheid, verschrikkelijke eettenten en lomp stapvolk. Nee dank je, hier ga je mij niet zien. Maar goed, ieder z´n ding :)
idd een overdosis aan smakeloosheid.;)
Er zit qua bebouwing wel wat aardige hoogbouw bij maar ook een hoop rommel.

1 - 20 of 23 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.