SkyscraperCity Forum banner

BERCHEM

96471 Views 525 Replies 77 Participants Last post by  mato
Weet er iemand iets meer over de Onyx Building Antwerp? Zijn de werken reeds gestart?
1 - 12 of 526 Posts
Ik weet niet of de buurtbewoners den Antwerp graag zouden zien komen. Het is daar nu een aangename buurt met een gemengde bevolking (veel middenklassegezinnen, een groot aantal senioren in de buurt van de Fruithoflaan, een aantal rijkere gezinnen in vrijstaande woningen...). Ik denk dat ze de rust daar willen behouden.
See less See more
Ja zeker, maar je kan niet ontkennen dat er af en te wat overlast is voor en na de wedstrijden.
Weeral witte blokkendozen... Afschuwelijk!
  • Like
Reactions: 1
Misschien is Albert Heijn daar ook wel in geïnteresseerd. :rolleyes:

Moeilijke zaak die herbestemming van kerkgebouwen. Uiteraard moeten we dit soort prachtige gebouwen beschermen en onderhouden. Jammer genoeg zijn ze heel duur in onderhoud en waarschijnlijk niet bijzonder praktisch. Bovendien is hergebruik voor bepaalde doeleinden wat controversieel (niet onterecht wat mij betreft).
See less See more
  • Like
Reactions: 2
Ik vind de standpunten van Groen soms ook heel verwarrend en onvoorspelbaar. Ik denk dat er ook grote verschillen zijn tussen de afdelingen in verschillende districten.
  • Like
Dat was gisteren ook een onderwerp in het programma Terzake. De Vlaamse regering gaat hier duidelijk veel te ver. Hopelijk kan dit nog tegengehouden worden.
Zou dat dezelfde architect zijn die deze school heeft ontwerpen? Google Maps

Ik vind dat gezien de lage hedendaagse standaarden een heel mooi project. Het heeft een aantal interessante vormen en het materiaalgebruik is opvallend mooi en kleurrijk. Er is zelf heel minimale versiering in de gevel verwerkt.
See less See more
Ik ben die stijl echt kotsbeu. :(

In Antwerpen wordt er toch echt wel veel afgebroken. Omdat er al een mix van verschillende stijlen bestaat, is de drempel ook heel laag. In Brussel is er meer eenheid en wordt die ook beter behouden.
  • Like
Weet iemand nog hoe de Grotesteenweg in Berchem eruitzag voor die rij lelijke 90s appartementen gebouwd werd?

Dit soort onzin: Google Maps

Stonden de oude gebouwen er nog of waren die al langer verdwenen?
  • Like
Wauw, bedankt!

De verdichting vind ik goed. Ik ben gewoon geen van van die stijl. :D
  • Like
Reactions: 3
Interessant. Ik heb ee zelfs nooit bewust bij stilgestaan dat de Floraliënlaan het verlengde is van de Gen. Lemanstraat. Het is zo´n klein baantje dat ik er nooit een invalsweg in zag. Maar inderdaad, niet onlogisch.
  • Like
Reactions: 2
1 - 12 of 526 Posts