SkyscraperCity banner
1 - 4 of 4 Posts

·
Fagus Sylvatica
6,037 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Net terug van een weekje Berlijn. Het was voor mij de eerste keer en ik kan het iedereen zeker aanraden! Er hangt een prima sfeer, er is genoeg bijzondere architectuur en ik heb mijn oma's fiets terug!!!..............
(sorry, kon t niet laten :doh:)
Kan niet zeggen dat de stad barst van de hoogbouw. Alleen op de Potsdammerplatz is een leuke ontwikkeling gaande maar daar blijft het voorlopig dan ook bij (op een enkele uitschieter na). Maar Berlijn is het bewijs dat een echte stad niet per definitie hoogbouw nodig heeft!

1

Ben je eindelijk een weekje weg, is dit vervolgens het eerste dat je ziet.....

2

Een hoop lucht in Berlijn...

3

Het Joods museum van DanielLibeskind met de buitenkant van de Holocoust toren. Van binnen was dat wellicht het meest indrukmakende stukje architectuur dat ik ooit heb mogen aanschouwen!

4

Naar boven gezien in het Joods museum

5

Er stond ook een maquette van Libeskind zijn ontwerp voor Ground Zero

6

Nog een doorkijk naar boven

7

..achja, als je dan tóch in de buurt bent, ook maar even kijken bij het toerist-overgoten Checkpoint Charlie

8

***PIMP MY BOUWPUT***

9

In berlijn heb je niet alleen Herta BSC fans....

10

Mooie toren nabij de Kastanien Allee

11

*** PIMP MY FLAT***

12

Nabij de Kurrfurtzsendamn....Of hoe je dat ook mag schrijven...

13

...zo dus!!

14

En ook in Berlijn scheen het zonnetje de afgelopen week!

·
Bas
14,400 Posts
Hé, mooie plaatjes weer uit een echt levendige stad. ik moet er hoog nodig maar weer eens een paar dagen heen. Ik zit nog te wikken en te wegen of ik dan met de auto of met de trein ga. Berlijn blijft leuk, als je van cultuur/kunst/nieuwigheden houd. Heb vandaag ergens gelezen, dat de stad hoerenkast met sexlessen voor beginners heeft, 60 Euro starterstarief voor inwijding half uurtje plezier.... Wie op dit forum ....? :crazy2:

·
Registered
4,206 Posts
Ook al een interesannte serie. Wat mij opvalt is dat duitse steden echt bomvol met mooie architectuur zit. Schitterend gewoon. Ik zou ook een keertje met de trein gaan. Kost maar €58!!!

1 - 4 of 4 Posts