Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Fagus Sylvatica
6,058 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
29

Wederom Potsdammerplatz

30

Zo mooi kan een betonnen muur dus óók zijn!

31

Een scheve pano van een wel zeer bijzonder gebouw dat dwars door de rivier lijkt te lopen (dat valt met name op als je het op de kaart bekijkt)

32

Een ansichtkaart kiekje...

33

Ben er wel in geweest, maar ben de naam vergeten....Hoger dan de Eifeltoren in ieder geval!
[edit] Fernsehturm am Alex(anderplatz) met dank aan Mattie!

34

Bij nacht

35

Voor de boom....

36

Onder de boom! Ik denk dat dit een van de beste, zo niet het beste, plein van Berlijn is! Sobere, doch klassieke architectuur, de goede hoogtes, de goede materialen, natuurlijk een zonnetje dat bijdraagt aan de prettige beleving, maar toch. Alles leek te kloppen aan dit stukje moderne stad in een oud centrum!

En wat koop ik dan als souvenir als je in Berlijn bent, 6 weken voor het WK? Precies:

:D

·
Fagus Sylvatica
6,058 Posts
Discussion Starter · #3 ·
^^ Dat was hem! Lekker snelle lift hebben ze daar trouwens, en op 200 meter een geweldig uitzicht over de stad natuurlijk! Das nog eens wat anders dan de Euromast!

·
....okay?!?!?
1,990 Posts
haha ja die tas heb ik ook overal gezien ja! leuk dat je ook deze week in berlijn was, ik ook!;) maar ik vond het ook een erg leuke stad om gewoon doorheen te lopen. En het weer zat gelukkig ook mee :cheers:

·
Bas
14,533 Posts
Ja, in die Fernsehturm zit je ook op 205 meter boven de grond. Ik ben er jaren geleden ook in geweest, wel leuk hoor, maar je bent elk contact met de grond kwijt. Heel aardig is het om de trammetjes te volgen, die daar beneden onderdoor lopen. Wat mij ook opviel toen, kijkende naar het Noorden, was, dat er achter de keurige huizenfacade het op de binnenpleintjes vaak een chaotische puinhoop was. Complete binnenblokken waren door de oorlog nog steeds niet overeind getrokken en dat zag je nooit vanaf de straatwand.
Bedankt voor de afwisselende en interessante plaatjes, binnenkort dan toch maar even naar Berlin. Maar Oranje moet dan eerst Weltmeister worden.....

·
Fagus Sylvatica
6,058 Posts
Discussion Starter · #8 ·
^^ Ik was meer onder de indruk van dit gebouw dan van het Groninger Museum. Beide Postmodern geloof ik, das wel de overeenkomst, én aan het water natuurlijk.

Het grote gemis van mn week was de Nederlandse Ambassade. Kon het op de kaart niet vinden en was te lui om het aan iemand te vragen. Maar zo hou ik nog wat over om te bezoeken als ik er weer een keer naartoe ga. Net zoals een paar musea, en de Berlijnse Dom waar ik nog graag een keer in wil!

Met de Trein ben je er zo trouwens. En het is bovendien niet duur. Wel ff reserveren, op de terugweg moesten aardig wat mensen staan...En dan duurt het lang!

·
Registered
1,330 Posts
Mooie series! Leuke studie die je doet lijkt me.

Trouwens, onderstaand plan is van onze bekende Kollhoff. Prachtig plein inderdaad!

·
Registered
5,624 Posts
Leuke foto's en grappig dat je in Berlijn was, ben er ook geweest! Zat in de buurt van de Oranienbürgerstrasse, in de wijk Mitte. Zal binnenkort mijn serietje foto's ook even plaatsen. En wat een stad, echt erg relaxed sfeertje!!!

·
*_*
236 Posts
Mooie foto's! Ga (moet) er volgend jaar heen voor een beurs voor mijn werk. Ben er nog nooit geweest, lijkt me een indrukwekkende stad

·
Registered
3,447 Posts
Mooie foto's en heb de Nederlandse ambassade ook nog gezocht maar niet gevonden, hij moet toch aan de Spree liggen? Ben van Museuminseln naar Hauptbahnhof gelopen maar niet gezien.

1 - 20 of 21 Posts