SkyscraperCity Forum banner

Berlijn: Fernsehturm, Dom, Sea Life, Loxx en meer

5137 Views 12 Replies 10 Participants Last post by  railway stick
Na deel 1 en deel 2 nu het derde en laatste deel van mijn bezoek aan Berlijn.

28-01-2011:

1. Uitstappen uit de bus in de Memhardstraße nabij Alexanderplatz.

2. Alexanderplatz

3. Fernsehturm

4.

5. Op weg naar de lift

6. Uitzicht

7.

8.

9.

10. De zon verstopt zich weer achter de wolken

11.

12. Dat moet wel vastgelegd worden

13. Berlin Carré

14. Ampelmännchen

15. Trabi Safari

16. Berliner Dom

17.

18.

19.

20.

21.

22. Het DDR Museum

23. De bal van die beroemde wedstrijd van het WK 1974

24. In de DDR had men pilletjes om goed te kunnen sporten

25. In de sociale heilstaat was iedereen gelijk, maar sommigen waren toch anders. Vandaar dat de partijleider niet per trabant reist

26. Direct in de buurt ligt Sea Life Berlin, ook maar even binnengelopen

27.

28.

29.

30. AquaDom. Het grootste cylindrische aquarium ter wereld

31. De AquaDom staat in het hart van een hotel en per lift ga je omhoog door het midden.

32.

33. De avond is gevallen, maar we gaan gewoon door. Mijn twee reisgenoten hebben deze dag samen met mij 10,5 kilometer gelopen, ik bespaar ze wachten op foto's per statief en probeer eens de speciale scene selectie van Sony uit om uit de hand nachtfoto's te maken.

34.

35.

36.

37.

38. Het overdekte winkelcentrum Alexa staat op zijn kop want Beatsteaks deelt handtekeningen uit

39.

40.

41. Loxx Berlin

42.

43.

44.

45.

46.

47.

29-01-2011:

48. Na een goede nachtrust maken we nog een korte wandeling door de Lehrter Straße

49. Kijken of de foto's een beetje gelukt zijn :)

50.

51. Ik had een familiekamer geboekt. Buiten deze bedden hadden we ook nog een tweepersoonsbed, plek zat dus.

52. En dan gaat het weer richting Hauptbahnhof

53.

54.

55.

56.

57. Vanuit de trein passeert Berlijn

58.

59.

60. Stendal

61. Wolfsburg

62.

63. Hannover

64. Minden

En toen zat de reis erop. Berlijn gaat zeker nog een keer bezocht worden, ik vond het een geweldige stad om te bezoeken.
See less See more
64
1 - 13 of 13 Posts
Tja ook dit weer een zeer interessante en leuke serie. Mooie voorbereiding voor mijn resi in juni :D ;)

Thanks voor ook deze serie :eek:kay:
Leuke foto's! Je hebt op foto 59 nog het Spandau Rathaus vastgelegd zie ik! Daar zat ik in de buurt :) Dan nog wel iets richting het centrum.
Favo's: #1, 13, 34. De Funkturm op #58 kan je ook op, met een buitenobservatiedek.
Weer een hele mooie serie van je Berlijn-trip. Weer bekende plekken gezien, die heb je zoals altijd prachtig en boeiend vastgelegd. :)
Wederom een erg leuke serie. Grappig dat je op #57 vanuit de trein het gebouw fotografeert dat op #46 in Loxx te zien is. Foto #13 wilde ik ooit eens met een compactcamera maken, maar dat lukte toen niet. Ik kreeg niet alles erop. Je hebt daar zeker een speciale lens voor gebruikt ?
Bedankt weer voor alle leuke reacties :)

@Hoogbouw010: Voor de Funkturm ontbrak helaas de tijd en het was het grootste deel van de dag erg bewolkt en mistig, zodat er ook weinig van Berlijn te zien was geweest.

@sqm: Ik heb voor die foto mijn gewone lens gebruikt.
Mooie en herkenbare serie. Leuk dat je ook Loxx hebt bezocht :eek:kay:
^^Loxx is natuurlijk een verplicht nummer als je hobby modelbouw is

Voor de liefhebbers van modeltreintjes staat hier een uitgebreide serie foto's van Loxx :)
^^ Thanks. Ga meteen kijken :)
Je kinderen boffen maar met zo'n vader :)
Je kinderen boffen maar met zo'n vader :)
Nou de vader boft toch ook wel met zijn kinderen.
Ik moet er niet aan denken om met MIJN 2 stuiterballen zulke tripjes te ondernemen!
Wederom een prachtige serie, Topaas. Berlijn is toch stiekum wel een beetje fascinerend. En dan dat Vattenvall-gebouw in Loxx, schaal 1:87, leuk dat je even later de versie schaal 1:1 ziet vanuit de trein. Maar ja, eigenlijk zijn 2-3 dagen iets tekort om de stad te zien. Ik heb zo onderhand wel door, dat je voor een wereldstad altijd een week kunt uittrekken. En zeker voor Berlijn.
See less See more
1 - 13 of 13 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.