Skyscraper City Forum banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Your advertisement here?
6,840 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Van vrijdag 1 tot en met dinsdag 5 juni ben ik met vrienden naar Berlijn geweest. Natuurlijk was de camera mee en zijn er foto's geschoten, in totaal 10 kleine series met elk een apart thema. Ik trap af met de Friedrichstrasse, het Forum Fridericianum en de Gendarmenmarkt, het mooiste plein van Berlijn.

01. Universitatsstrasse

02. Reclame aan de Friedrichstrasse, een musical over Boney M, een Nederlandse artiest. Hij schijnt heel erg populair te zijn, want de hele stad hing vol met deze borden.

03. Starbucks Kaffee

04. De S-Bahn, een heerlijk vervoersmiddel.

05. Panorama Forum Fridericianum. Beetje kaal, maar wel statig.

06. Interieur warenhuis aan de Friedrichstrasse. Op zondag, dat wel.

07. Op de Gendarmenmarkt staan 2 identitieke kerken, de Franzosicher Dom en de Deutscher Dom, die hier op de foto te zien is.

08. Opnieuw de Deutscher Dom, met rechts een stukje Konzerthaus, die midden op de Gendarmenmarkt staat.

09. Een ietwat scheve panorama, maar geeft een goede indruk van de sfeer van het plein.

10. Bij nacht zijn de gebouwen mooi verlicht, zoals hier te zien is...

11. ...maar vooral hier.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
De pano's lukken precies niet zo he? Serieus vervormd. Maar het gaat erom dat je twee prachtige pleinen vastgelegd hebt.
Zo horen pleinen eruit te zien: zo goed als geen groen, waardoor de uitgestrektheid geaccentueerd wordt.

Welke tekst staat er in de grasperkjes op de Gendarmenmarkt (foto 9)?

·
Registered
1,216 Posts
Mooiste stad waar ik ooit ben geweest, maar heb veel van deze fotos nog niet eens gezien.

Ik weet niet wat is, bij alle andere grote Europese steden krijg ik zon opgepropt gevoel van al die smalle straten met druk verkeer. Hier had ik dat totaal niet...

·
Registered
1,214 Posts
^^ Volgens mij is dat Bebelplatz, aan de zuidkant van Unter den Linden, niet ver van de Berliner Dom. Toen ik Berlijn in 2004 bezocht was dit plein nog één grote bouwput.

Favo's: #4, 7 en 8 :)

1 - 8 of 8 Posts