SkyscraperCity Forum banner

Beroemde Rotterdammers ?

10307 Views 30 Replies 24 Participants Last post by  Stratosphere 2020
Wie zouden deze kunnen zijn en in welke hoedanigheid ?
1 - 20 of 31 Posts
Gerard van der Veen. :) Beroemde Rotterdammer. Vraag maar na op het gemeentehuis.
http://gayinfo.tripod.com/rotterdammers.html

Eerste link als je zoekt op google :) (Staan ook mensen bij die doorgebroken zijn in Rotterdam)

Kleine selectie:

Joke Bruijs
Gerard Cox
Jules Deelder
Robert Doornbos
André van Duin
Erasmus
Rob Geus (Smaakpolitie)
Piet Hein
Bep van Klaveren
Rem Koolhaas
Jan Kruis (Jan Jans en de Kinderen)
Loes Luca
Anita Meyer
Kaat Mossel
Patricia Paay
Koos Postema
Raemon Sluiter
Lee Towers
Dominee Hans Visser

etc etc...
See less See more
Helaas, ik ben niet in Rotterdam geboren :D
Hier nog een lijst van beroemde Rotterdammers, tevens plek om te stemmen op de grootste: http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/grootsterotterdammer/
In ieder geval niet Erasmus want dat was een Gouwenaar ;) Al geeft Wikipedia daar niet echt uitsluitsel over:

Desiderius Erasmus (Rotterdam of Gouda, 27 oktober 1469 (?) - Bazel, 12 juli 1536) was een Nederlands Augustijner monnik, humanist, schrijver en filosoof.
Ruud Lubbers
Renate Verbaan
Thea Beckmann
Leo Beenhakker
Hugo Borst
Louis Davids
Jacobus Henricus van 't Hoff (Nobelprijswinnaar scheikunde)
Wilfried de Jong
Ivo Opstelten
Jan Paparazzi
Robin van Persie
Annie de Reuver
Marten Toonder
See less See more
G
Hier nog een lijst van beroemde Rotterdammers, tevens plek om te stemmen op de grootste: http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/grootsterotterdammer/
Ik had uit de publiciteit afgeleid dat Held Pim duizenden stemmen had. Het zijn er 33. Doet een beetje denken aan die SP-senator met z'n absolute meerderheid (6 stemmen inclusief z'n eigen stem).
Met m'n historisch besef als Rotterdammer is het triest gesteld merk ik wel. Van de meeste genomineerden heb ik geen flauw benul wie het zijn, laat staan dat ik hun Goede Werken kan beoordelen. Van genomineerd Bokser Bep ("ik sla die klerelijer z'n kop van z'n romp!") heb ik wel een idee van z'n inbreng.
See less See more
Karel van de Graaf. Familie van me? Ja familie :)
Ruud Lubbers
Renate Verbaan
Thea Beckmann
Leo Beenhakker
Hugo Borst
Louis Davids
Jacobus Henricus van 't Hoff (Nobelprijswinnaar scheikunde)
Wilfried de Jong
Ivo Opstelten
Jan Paparazzi
Robin van Persie
Annie de Reuver
Marten Toonder
prachtig voor Jacobus van 't Hoff zet je erbij waarom hij bekend is en bij een Jan Paparazzi niet. Die kent iedereen.:lol:
See less See more
^^ Ken jij Jan Paparazzi soms niet dat je dit schrijft?? Wel eens naar de latenightshow van Robert Jensen gekeken? Luister je wel eens radio?

Van 't Hoff is, onterecht, minder bekend dus een toevoeging was juist daarom wel op zijn plaats. Van 't Hoff heeft laat negentiende eeuw bedacht dat moleculen niet plat maar ruimtelijk zijn. Zijn theorie heeft in de scheikunde voor een revolutie gezorgd en was de basis voor de stereochemie. De Nobelprijs won hij enige tijd later voor zijn uitbreiding van de thermodynamica. Bijvoorbeeld het begrip "osmotische druk", onder andere het basisprincipe van de werking van de nieren, komt van hem. Een standbeeld is te vinden aan de 's-Gravendijkwal.
See less See more
En niet te vergeten, Edsger Dijkstra, een van de belangrijkste pioniers van de informatica!
Pim Fortuyn vind ik wel een belangrijke in dit lijstje
Bep van Klaveren!
De halve set van Gooise Vrouwen en GTST. (maar waar ze nu wonen wil ik niet weten)
M'n moeder is een rechtgesnaarde Rotterdamse, voor mij is ze heel beroemd! ;)
Rembo en Rembo, of in ieder geval loopt die kleine hier nog altijd over de Nieuwe Binnenweg.
Las dat Herman den Blijker en David Crouwel de Rotterdam Promotieprijs 2007 hebben ontvangen. Da's apart omdat ik Den Blijker (die nooit in de keuken van z'n eigen restaurants staat) en vooral zijn maat Crouwel qua doen en voorkomen dichter 'richting Noord Holland' aan vind zitten.
1 - 20 of 31 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.