SkyscraperCity Forum banner

Beroemde Rotterdammers ?

10309 Views 30 Replies 24 Participants Last post by  Stratosphere 2020
Wie zouden deze kunnen zijn en in welke hoedanigheid ?
See less See more
21 - 31 of 31 Posts
Rembo en Rembo, of in ieder geval loopt die kleine hier nog altijd over de Nieuwe Binnenweg.
Ha, da's Theo. Krijg nog een biertje van 'm. :cool:
Er zijn eigenlijk niet zo veel Rotterdammers die heel beroemd zijn geworden. Zeker al niet op wereldschaal. Daarom offer ik mezelf wel op om heel beroemd te worden.

Misschien moeten de beroemde Rotterdammers nog komen. De gouden eeuw voor Rotterdam komt er nu toch pas aan. ;)
Er zijn eigenlijk niet zo veel Rotterdammers die heel beroemd zijn geworden. Zeker al niet op wereldschaal. Daarom offer ik mezelf wel op om heel beroemd te worden.
Doe je best!

Kom eigenlijk nooit hier in het cafe.....:cheers:

Pim Fortuyn was geen Rotterdammer....
See less See more
Frederique Spigt

ps. niet van mij, als je een foto van jezelf ziet:D
'n Henkie de Knip
De enige echte Henkie de Knip is natuurlijk Hagenees. Van reisbureau Tornado, de ideale kandidaat voor de post Buitenlanse Zaken volgens F. Jacobse!
Mooi nummer van Spigt overigens, maar het mooiste en voor mij meest kenmerkende stuk over Rotterdam vind ik 'Rotown Magic' van Deelder:

Rotown magic

Rotterdam is niet te filmen
De beelden wisselen te snel
Rotterdam heeft geen verleden
en geen enkele trapgevèl

Rotterdam is niet romantisch
heeft geen tijd voor flauwekul
is niet vatbaar voor suggesties
luistert niet naar slap gelul

't Is niet camera-gevoelig
lijkt niet mooier dan het is
Het ligt vierkant hoog en hoekig
gekanteld in het tegenlicht

Rotterdam is geen illusie
door de camera gewekt
Rotterdam is niet te filmen
Rotterdam is vééls te ècht

Vooral de dubbele betekenis van de laatste zin, alleen ben ik bang dat het gros van de niet-Rotterdammers het niet begrijpen.
See less See more
Marten Toonder monument terug!

Hij komt weer trug op 2 mei a.s.!!

Rotterdam - Op dinsdag 2 mei – de 105de geboortedag van de in Rotterdam geboren striptekenaar Marten Toonder – keert het 'Toondermonument' eindelijk weer terug in de stad. Het werk, formeel getiteld Hommage Marten Toonder, werd tijdelijk opgeslagen in verband met werkzaamheden aan de ondergrondse fietsenstalling bij Station Blaak. Het monument is gerestaureerd door de firma Zuliani. De onthulling vindt plaats op 2 mei a.s. aan de Verlengde Nieuwstraat (ter hoogte van de Markthal).
See less See more
  • Like
Reactions: 3
Dat is toch wel een van de leuke dingen aan Rotterdam, wellicht wel aan Nederland, dat waar ze elders ter wereld standbeelden hebben van koningen, maarschalken en generaals we hier vooral beelden hebben in de categorie hondendrollen, gewone heren, stoute kabouters, kleine jongetjes en stripfiguren. :cool:
See less See more
  • Like
Reactions: 2
Op deze site lijkt Rem Koolhaas mij wel thuis te horen.
  • Like
Reactions: 2
En wat grotere jongens:

De Titaantjes. Jongens waren we - maar aardige jongens. (Oosterpark, Amsterdam)
See less See more
21 - 31 of 31 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.