Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 234 Posts

·
Banned
7,712 Posts
010 Rotterdam
013 Tilburg
020 Amsterdam
024 Nijmegen
026 Arnhem
doen het beduidend beter dan
030 Utrecht

·
Willem II Tilburg
2,232 Posts
midden en west brabant doen het landelijk het beste (als het aankomt op het aantrekken van grote bedrijven) op dit moment las ik laatst in (weliswaar de lokale) krant.

·
Registered
3,858 Posts
Ik woon in 1 van de 3 zwakste gebieden, alhoewel de inwoners van dit gebied daar vaak niet zo over denken. Misschien omdat we té noordelijk liggen of een slechte infrastructuur hebben (nog wel)

·
Banned
7,712 Posts
^^ Heb je daar wat gegevens van die het onderbouwen, ben wel benieuwd.
013 staat hoger dan 030 dus Tilburg is beter dan Utrecht. Simpel. Volgens onze postcodes is Amsterdam echter met 1000 de beste en Groningen 9700 de slechtste regio.

·
Bas
14,548 Posts
Alweer zo`n onderzoek waarin Appels met Peren worden vergeleken, lekker belangrijk. Want wat niet wordt meegenomen in het onderzoek is het prijspeil van de dagelijkse levensbehoeften per regio ( Bijv. 1 liter euro loodvrij kostte afgelopen zaterdag bij Winsum/Frl 1,36 en in Vlaardingen bij St Maartensdijk (naast de Gamma) 1.43, tis maar hoe je dit verschil uitlegt met pachtprijzen en loonniveaus), de energiekosten per regio (zullen hier ook lager liggen) en woonlasten (die liggen hier zeker lager).

Ik kan dan wel in een regio wonen, waar de groei wat minder is dan in de rest van Nederland, maar met het loon dat ik hier in Leeuwarden verdien heb ik toch meer huis, gereden kilometers en electriciteit voor minder geld dan al die personen die net zoveel verdienen, maar dan in de Randstad vertoeven. Dus is hier met minder economische groei de welvaart gemiddeld toch wel iets hoger, denk ik. Zelfs als je bijvoorbeeld Kollum binnenrijdt, voorwaar al een zogenaamd arm dorp in een achtergestelde regio, zie je alleen maar dikke vrijstaande bungalows, grote 4x4 Jeeps, dubbele garages, zit-grasmaaiers en dure speeltoestellen in grote tuinen. Hoe kan dat?:lol:

·
First Lady HHF
994 Posts
Alweer zo`n onderzoek waarin Appels met Peren worden vergeleken, lekker belangrijk. Want wat niet wordt meegenomen in het onderzoek is het prijspeil van de dagelijkse levensbehoeften per regio ( Bijv. 1 liter euro loodvrij kostte afgelopen zaterdag bij Winsum/Frl 1,36 en in Vlaardingen bij St Maartensdijk (naast de Gamma) 1.43, tis maar hoe je dit verschil uitlegt met pachtprijzen en loonniveaus), de energiekosten per regio (zullen hier ook lager liggen) en woonlasten (die liggen hier zeker lager).

Ik kan dan wel in een regio wonen, waar de groei wat minder is dan in de rest van Nederland, maar met het loon dat ik hier in Leeuwarden verdien heb ik toch meer huis, gereden kilometers en electriciteit voor minder geld dan al die personen die net zoveel verdienen, maar dan in de Randstad vertoeven. Dus is hier met minder economische groei de welvaart gemiddeld toch wel iets hoger, denk ik. Zelfs als je bijvoorbeeld Kollum binnenrijdt, voorwaar al een zogenaamd arm dorp in een achtergestelde regio, zie je alleen maar dikke vrijstaande bungalows, grote 4x4 Jeeps, dubbele garages, zit-grasmaaiers en dure speeltoestellen in grote tuinen. Hoe kan dat?:lol:

Ten eerste is er uit onderzoek gebleken dat in het westen de lonen gemiddeld 6% hoger liggen dus hoezo gelijke lonen??? Ten tweede is het marktwerking, vraag en aanbod. Niemand wil in dat gat wonen dus doen ze het goedkoop weg, er zijn altijd mensen die voor de koopjes gaan en nergens anders naar kijken ;). Overigens zijn er in de randstad ook genoeg dorpen te vinden met vrijstaande bungalows, grote 4x4 jeeps (hoe lelijk ook), dubbele garages, tuinmannen etc. Net zoals je bij jullie ook genoeg 1000 in dozijn woningen hebt. Het is natuurlijk ook net wat je wil zien.

·
Enjoy your freedom!
7,596 Posts
Voor Midden Limburg top cijfers. Als je nagaat dat Weert te maken heeft gehad met het vertrek van Rieter Automotive, Klökner Pentaplast én Philips in slechts één jaar tijd, en dan nog met dit soort cijfers komen, helemaal top!

De werkloosheid in Weert is lager dan voorheen desondanks deze bedrijfssluitingen.

Geografisch gezien heeft deze stad een topligging. Een ideale noord-zuidverbinding (de A2 en spoorlijn Eindhoven - Weert - Roermond), en een oost-westverbinding (o.m. IJzeren Rijn, N280 Weert - Roermond).
Niet voor niets heef Essent bijvoorbeeld een van haar hoofdkantoren in Weert gevestigd. Dit geld ook voor BAM regio Zuid en FNV. En dan niet te vergeten het MKB in de regio. Ook het evenementenbeleid wat steeds meer verbeterd trekt steeds meer mensen naar de stad en regio.

Voor onze regio een ruime voldoende, maar wel tijd om vooruit te zien en deze resultaten in stand te houden. Met name de banden aantrekken met de regio Eindhoven zou goed zijn.

1 - 20 of 234 Posts