SkyscraperCity banner
1 - 20 of 68 Posts

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Van Nos.nl:

"ROTTERDAM Van het Hilton Hotel aan Het Hofplein in Rotterdam zijn vannacht enkele betonnen platen gevallen. Het is niet bekend waardoor de platen naar beneden kwamen. Een voetganger werd op een haar na geraakt. De zaak wordt door Bouw- en Woningtoezicht onderzocht."

Meer nieuws volgt.

·
The only way is up
86,684 Posts
Betonplaten vallen van Hilton Hotel
ROTTERDAM Van het Hilton Hotel in Rotterdam zijn de afgelopen nacht een aantal betonnen platen gevallen. Een voorbijganger werd net niet geraakt. Het is onbekend waardoor de platen zomaar loslieten. Ongeveer 10 vierkante meter aan beton viel op straat.

Over een afstand van 40 meter liggen witte brokstukken op straat. De politie zegt dat het een wonder is dat niemand is getroffen. Bouw- en woningtoezicht Rotterdam stelt een onderzoek in.

De Coolsingel werd aanvankelijk geheel gesloten, maar is nu voor autoverkeer weer toegankelijk. Het fiets- en voetpad langs het hotel is nog wel afgezet.

Mooi zo. Als nu alles naar beneden komt kunnen ze snel met die Hiltontoren
beginnen (Als die er ooit nog moet komen) :D ;)

·
Dedicated musician
645 Posts
De binnenkant mag dan mooi en luxe ingericht zijn, het gebouw zelf is dus gewoon armoedige ouwe troep. Scheuren in de betonmuur!
Kom zeg, gewoon tegen de vlakte die rommel! En laat ik geen gemeut merken van bewoners die weer wat te klagen hebben, want dan stel ik de volgende vraag: "Wat heb je liever: een mooie slanke nieuwe hoteltoren of een paar betonplaten op je dak ?"

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...nieuws/vaste_componenten/kort_nieuws_bi_1.xml
In het beton is al een nieuwe scheur ontdekt.

·
Alias Thec
1,365 Posts
JB-mobile said:
De binnenkant mag dan mooi en luxe ingericht zijn, het gebouw zelf is dus gewoon armoedige ouwe troep. Scheuren in de betonmuur!
Kom zeg, gewoon tegen de vlakte die rommel! En laat ik geen gemeut merken van bewoners die weer wat te klagen hebben, want dan stel ik de volgende vraag: "Wat heb je liever: een mooie slanke nieuwe hoteltoren of een paar betonplaten op je dak ?"

dan kom ik ook met een oerclichee, fijn laten staan dat ding, mooi restaureren want het is een echte Maaskant!!! en 41 jaar oud. (en nu pas vallen er dingen vanaf :D)

·
Registered
739 Posts
@Tim B "Restaureren want het is een Maaskant". Gelul, als alleen de architect telt.
Het gebouw is lelijk en heeft voor mij geen toegevoegde waarde dus slopen dat ding.
Er zijn toch echt wel mooiere bouwsels van Maaskant (zoals het Groothandelsgebouw en het Adriaan Volkerthuis) in Rotterdam te vinden.

·
Administrator
30,104 Posts
Michiel said:
Betonnen platen? Dacht altijd dat de gevel van natuursteen was.
Zijn het ook, maar ja, pers hè... Ik ben net wezen kijken, er zijn vier panelen in de onderste hoek aan de Hofpleinzijde eraf, zo te zien omdat de verankering weggerot is. Ziet er niet echt dramatisch uit.

Voor mij hoeft dit gebouw niet weg, al snap ik best dat mensen het lelijk vinden. Voor dat handjevol adapten (zoals ik) die het gebouw waarderen omdat het een werk van Maaskant is, het van binnen mooi en ruim vorm gegeven (zeer luxe voor die tijd) en het gebouw in de maatvoering beeldbepalend is geweest voor de verdere ontwikkeling van de Coolsingel hoef je het niet te laten staan.

·
Alias Thec
1,365 Posts
rotterdammer said:
@Tim B "Restaureren want het is een Maaskant". Gelul, als alleen de architect telt.
Het gebouw is lelijk en heeft voor mij geen toegevoegde waarde dus slopen dat ding.
Er zijn toch echt wel mooiere bouwsels van Maaskant (zoals het Groothandelsgebouw en het Adriaan Volkerthuis) in Rotterdam te vinden.
was ook maar een geintje :D maar ik word niet goed van de standaard reactie op dit forum over dit soort gebouwen.
meestal gaat het vans: "afbreken en een 120 plusser neerzetten". (en dan mag het geen brede of ene met al te weinig glas zijn, nou ja) dat zijn de zelfde soort reacties als op de Fok!frontpage een bericht over een misdrijf met onbekende dader staat en dat die kleuters "zal wel weer een marokkaan, zijn geweest" roepen.

kortom er vallen sommige in herhaling.

·
The only way is up
86,684 Posts
Tim B said:
was ook maar een geintje :D maar ik word niet goed van de standaard reactie op dit forum over dit soort gebouwen.
meestal gaat het vans: "afbreken en een 120 plusser neerzetten". (en dan mag het geen brede of ene met al te weinig glas zijn, nou ja) dat zijn de zelfde soort reacties als op de Fok!frontpage een bericht over een misdrijf met onbekende dader staat en dat die kleuters "zal wel weer een marokkaan, zijn geweest" roepen.

kortom er vallen sommige in herhaling.
Daar zijn we nu eenmaal hoogbouwliefhebbers voor :) Het verwaarloosde uiterlijk
van veel van dat soort gebouwen doet de rest.
Er is overigens wel degelijk een plan geweest voor een toren als uitbreiding van Hilton.

·
Registered
739 Posts
Het feit dat er al een plan is/was (Hiltontoren circa 135 meter) om het Hilton te vernieuwen geeft wel aan dat men zelf beseft dat een upgrade noodzakelijk is. Zeker als je nagaat dat er in de komende jaren honderden Hotelkamers bij komen (alleen al rond de Boompjes) moet men uit concurrentieoverwegingen investeren. Het recente ongeluk kan dit proces misschien wel versnellen. Amerikanen zijn nogal bang voor schadeclaims etc.
Voor hetzelfde geld komt er nog meer beton naar beneden. :)

·
Administrator
30,104 Posts
Bron: Teletekst

ROTTERDAM Het Hilton in Rotterdam laat alle gevelplaten aan de kant van de Coolsingel weghalen om alle kans op een ongeval weg te nemen.Dit weekend kwamen vier natuurstenen platen naar beneden.

1 - 20 of 68 Posts