Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik heb al eens een serie geplaatst (1 van mn eerste series) over de betoverende buizen van Botlek. Meerdere keren heb ik Botlek ook in de nacht proberen te fotograferen, maar was daar nooit echt tevreden over, omdat zonder statief het gewenste effect bij lange na niet bereikt werd.

Na de fotoserie Sincity ben ik dus nog maar een poging gaan wagen, met statief en met mn camera op de speciale stand waardoor al het rood eruit wordt gehaald en de rest zwart/wit wordt weergegeven.

Foto's gemaakt afgelopen dinsdagavond/nacht 5 juni.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

De gehele serie is hier te zien.

·
Registered
14,150 Posts
Mooie serie!
De grondstoffen voor computers e.d. moeten ergens gemaakt worden, hier dus!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Ik ben niet altijd fan van bewerkte foto's, maar deze zien er erg goed uit! Topper #3, fantastisch!

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Toffe serie! 5, 14 en 18 zijn prachtig!

·
Bas
14,535 Posts
Hele mooie serie, Apollyon. Ik ben daar veertien dagen geleden ook nog geweest, die maat van mij werkt daar precies midden op het Esso-terrein in de Botlek. En de Vondelingenweg, da`s wel heel bijzonder sinister. Die ben ik ook eens helemaal afgereden, je komt dan in het vreemdste stukje Nederland terecht dat ik ken. Ik zal hem even wijzen op deze serie op SSC, want hij fotografeert zelf ook erg graag en goed. En als je er dan ook nog werkt, is het dubbel feest. Wie weet, wat er van komt, van deze serie....:)

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #10 ·
^^ Bedankt allemaal. Misschien ga ik zo ook nog ff fotograferen in Botlek, maar dan in kleur.(heb ik eergister ook al een paar gemaakt, tussen deze serie door.)

Ik zit er al heel de avond over na te denken, maar zit nog steeds op mn stoel :dunno:

Dat hebbie weleens he, echt vaag is dat.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
k Ben een paar keer langs de Butaanweg en Vondelingenweg gefietst, en van daaruit is het ook best indrukwekkend. Ook met al dat gemotoriseerd verkeer om je heen. De fietsersbrug aan het kruispunt van beide is wel vrij lastig richting Beneluxtunnel, maar geeft wel een mooi uitzicht ^^

·
Registered
233 Posts
Goeie serie, ik vind de Botlek en Europoort echt geweldig. Foto 11 is de mooiste en o.a. foto 20 is een feest van herkenning voor me. Is nl. de Flexicoker van de Esso raffinaderij, waar ik nog een tijdje heb gewerkt. Uiteraard is het uitzicht daar op ca. 120 meter hoogte niet verkeerd, maar het is al een tijd geleden dat ik daar werkte en camera 's waren/zijn helaas streng verboden.

·
Urbanist
3,289 Posts
Ben meer te spreken over andere series van je. Ik vind dat 'rode' geen meerwaarde voor de foto's, integendeel zelfs. De rode gloed van de lampen doet zeer onecht aan. Dat is zeker goed te zien op foto 4. Ook op foto 5 doet het rood meer kwaad dan goed.

Foto 12 (zonder rood) vind ik een hele mooie foto.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
^^ Ben het in deze met je eens..een beetje te Sincityachtig..
Wel mooie composities weer uiteraard Apo :)

Heb het ook wel eens op een afstand gezien in het donker. Vraag me nog steeds af of die verlichting een doel uit veiligheid dient of vanuit esthetische redenen is geplaatst? Hoe dan ook, prachtig om te zien!

·
Registered
1,035 Posts
Interessante fotos!! Weet alleen niet of de raffinaderijen en bedrijven zo blij zijn met deze foto's online in verand met veiligheidsmaatregelen..

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #16 ·
^^ Zal met deze foto's wel meevallen. Op sommige plekken staan borden met verboden te fotograferen, maar voor de rest wordt er langs de wegen volop op los gefotografeerd.

Ook een passerende politiewagen stopte niet en dat terwijl ik gewoon midden op mijn weghelft met statief op mn gemakje aan t fotograferen was.

Ook met mn rondvlucht boven Rdam kon ik zonder problemen boven de havens fotograferen, wat aan de ene kant best raar is natuurlijk. Maar het gebied wordt zo goed beveiligd dat je er echt niet zomaar ongezien in of uit kan. Ik zie er iig altijd politie rijden die altijd een kijkje komen nemen wanneer ik met mn camera op pad ben.

1 - 17 of 17 Posts