Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 90 Posts

·
Registered
578 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Graag had ik eens geweten waar Nederlanders naartoe gaan als ze naar België komen. Naar de stad (Antwerpen, Gent, Brussel, Brugge, ...), de kust, het platteland of de Ardennnen ?
LAAT HET WETEN !
Graag ook een specifieke plaats (vb: Antwerpen) en ook waarom (reden)
Alvast bedankt !

·
Banned
7,712 Posts
Overal eigenlijk! De bossen van de Ardennen en de mooie steden. De kust kan mij gestolen worden. Het liefst rijd ik langs de Maas via Dinant naar Nederland.

·
Registered
3,453 Posts
Oke ga vaak naar Antwerpen en Brussel, voornamelijk om te stappen (Fuse en Dclub) maar Antwerpen vond ik ook erg leuk winkelen. Verder ben ik Vlamo-fiel volg het VRT nieuws elke dag en vind mensen onwijs aardig.

·
L'Europe en marche
899 Posts
Durbui/ardenne: op vakantie
Hasselt: shoppe
Brussel: shoppe/dagje uit
Blanceberghe: vakantie

·
Banned
7,712 Posts
Oke ga vaak naar Antwerpen en Brussel, voornamelijk om te stappen (Fuse en Dclub) maar Antwerpen vond ik ook erg leuk winkelen. Verder ben ik Vlamo-fiel volg het VRT nieuws elke dag en vind mensen onwijs aardig.
Ik ben vergeten welk forum het was, de Gazet misschien, maar in Belzenland groeten forummers elkaar (soms/vaak; weet niet). Gewoon vriendelijk beleefd goedemorgen zeggen in een draad :eek:kay:

·
Registered
21 Posts
Ben vooral in Westende geweest, maar vond dat niet echt een mooie badplaats, beetje jaren zeventig..

Brugge en Gent (Maasijk ook en Ieper) heb ik echt gezien qua steden.

De grotten van Han.

·
Registered
1,361 Posts
In de Ardennen is de omgeving rond Malmedy en Spa erg populair bij Nederlanders. Een lang weekend in een huisje met kapotte oven en kippen in de tuin :lol: Heb de afgelopen 2 jaar voor het eerst Brugge, Gent en Antwerpen bezocht. Brussel was ik al eens eerder; de Afrikaanse buurt is erg gezellig. Antwerpen voelt constant als een wereldstad (haven, Tom Barman, Boerentoren), Gent is mooi, met een goeie jongeren/studentensfeer. Brugge dan; een oude juweel met ook enkele opmerkelijke moderne architectonische plekjes.

De kust trekt nauwelijks iemand uit Nederland, zeker niet ná Oostende, omdat bij een baken van lelijkheid de meesten rechtomkeer maken :runaway:

·
Registered
2,443 Posts
IN BELGIË SCHIJNEN HOOFDLETTERS ERG POPULAIR TE ZIJN, NEEM DIT IN ACHT EN EEN CULTURE-SHOCK ZAL U BESPAART BLIJVEN.

GROETJES TC03.

G

·
In Brussel kom ik met regelmaat. Vooral de Zavel/Marollen, met de vele bijzondere winkeltjes, die je in NL nergens ziet, vind ik een geweldige wijk. De tegenstelling met NL stadscentra, waar je letterlijk overal alleen maar Etos, Blokker, Hema, Free Record Shop etc. tegenkomt, is enorm. Als je speciaalzaken zoekt, of het nou etenswaar, boeken, of wat dan ook betreft, is NL maar armoede vergeleken met Belgie. Brussel is ook de enige metropool in de Benelux met de bijbehorende uitstraling en op sommige plekken grandeur.
Antwerpen vind ik wat dat betreft wat minder. Het onverwachte en verrassende dat Brussel kenmerkt ontbreekt, maar een het historisch karakter spreekt me uiteraard wel aan. Brugge is een gezellig openluchtmuseum, bedoeld voor een incidenteel dagje uit.

·
L'Europe en marche
899 Posts
Het mooie aan Belgie is dat het zo dicht bij is, en als je de grens over bent, je in een geheel andere wereld waant. Een heel landere sfeer, een heel ander land. Je voelt je echt in het buitenland!

Het mooiste vind ik nog altijd de route Maastricht-Luik-Ardenne. Je rijdt de grens over en het is gewoon indrukwekken wat je ziet, 1 grote vieze teringzooi. Industriele overblijfselen uit een geheel andere tijd. Een groot contrast, de laatste kilometers onder maastricht nog alles zo opgeruimd en orderlijk, bijna steriel.

Dan rij je door Luik, net zo vies, bah, grouwe flats enzo. Wat je niet ziet als je Luik slechts passeert is het mooie centrum, een pareltje. Dat zou ik iedere kunnen aanraden daar een dagje naar toe te gaan.

Vervolgens als je Luik voorbij bent wordt het steeds groener en heuvelachtiger. Met haar mooie kronkelweggetjes en beekjes. Schitterend! Dan zak je af de Ardenne in. Ik ben daar eens snachts met de auto verdwaald, een ware rally gereden. Bij verschillende huizen aangebeld om de weg te vragen, maar geen hond wat daar nederlands spreekt.

·
Registered
5,413 Posts
Ik kom best vaak in België, maar omdat het een veelzijdig land is, kom ik er steeds met een ander doel.

Zo kom ik wel eens in de Ardennen voor sportieve activiteiten (kayakken, wielrennen, survivalen, wandelen). Wanneer we een weekend in de Ardennen zijn, is het ook de moeite waard om gezellige en mooie stadjes als La Roche, Durbuy, Dinant, Namur enz te bezoeken.

Mijn bezoeken aan de grote steden in België zijn vrij schaars. Ik ben alleen een paar keer in Antwerpen geweest, maar echte stadsbezoeken waren dat niet. Ik ben er een keer uitgegaan, een keer wat terrasjes gepikt en een keer naar Wieland (ff) gefietst.

Aan de kust ben ik slechts 1x geweest, en waarschijnlijk was dat ook de laatste keer. In 2003 hebben we daar een week met vrienden op een camping in Blankenberge gestaan. Dat was erg leuk, maar niet voor herhaling vatbaar. ;)

Antwoord op je vraag:
Ardennen (niet een specifieke plaats)

Reden:
Dit zijn de dichtstbijzijnde bergen, dus het is uitermate geschikt voor de sportieve activiteiten die ik hierboven noemde. Daarnaast is de natuur er gewoon erg mooi.

Toekomst:
* in de toekomst wil ik in ieder geval Antwerpen, Brussel, Gent en Brugge een keer goed bezoeken en het daarbij behorende fotorondje maken. De reden hiervoor lijkt mij niet zo moeilijk, het zijn gewoon erg mooie steden.
* ik wil de Vlaamse Ardennen bezoeken (met fiets), want ik wil een keer het Ronde van Vlaanderen-gevoel krijgen door bijvoorbeeld de Muur van Geraardsbergen, de Oude Kwaremont en al die bultjes te pakken.
* hetzelfde geldt voor de echte Ardennen. Ik wil daar nog een keer de bekende puisten als de Redoute, Muur van Huy en de Côte de Saint-Nicolas op fietsen.

·
Registered
1,134 Posts
Als GRoninger kom je vaker in Duitsland omdat dat maar een half uurtje rijden is.
Duitsland is toch veel grootser van opzet qua winkelen, woningen, discotheken etc etc... beetje veramerikaanst.

·
I (L) The Hague
941 Posts
Als GRoninger kom je vaker in Duitsland omdat dat maar een half uurtje rijden is.
Duitsland is toch veel grootser van opzet qua winkelen, woningen, discotheken etc etc... beetje veramerikaanst.
Maar het gaat hier over België -_-"

Ik ben een keertje in Antwerpen geweest. Leuke stad maar als je met de trein aankomt rij je door redelijk armoedige wijken. In de ochtend was het regenachtig dus dat benadrukt dat gevoel ook nog is.

Maar.. toen de zon ging schijnen zag het er allemaal een stuk leuker uit. Ik ben echt onder de indruk van dat station!

·
Registered
3,392 Posts
Verschillende malen in Antwerpen geweest om wat rond te slenteren en uit te gaan. Ook wel eens in de bouwput van het CS geweest (excursie vanuit school).

Verder wel eens een bezoekje gebracht aan Gent (m.n. om te winkelen), dat door de Westerscheldetunnel een stuk dichterbij is komen te liggen.

En, eenmaal samen met een mede-forummer een bizarre fietstocht gemaakt door vanuit Zeeland, langs de gehele Vlaamse kust naar Frankrijk te fietsen en terug. Op 1 dag.

·
Registered
4,042 Posts
Aan het einde van de zomervakantie ga ik een lang weekend sportieve dingen doen in de Ardennen. De exacte plaats weet ik nog niet, maar dat boeit me in dit geval ook niet.

·
--------------
2,761 Posts
Woon aan de grens en ben zelf ook belgisch trouwens ;) ga naar belgie naar de film (Turnhout) of naar familie (Antwerpen, Turnhout, Brussel). En vaak gewoon even dagje Antwerpen.

1 - 20 of 90 Posts