Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Urbanist
3,289 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Naar aanleiding van de schitterde Sin-City foto van Gijs : http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=475354
ben ik zelf op pad gegaan met mijn camera. Kwart voor 10 begonnen op het parkeerdek Mathildelaan. Daarna door het Victoriakwartier naar de Emmasingel gelopen. Toen was het al tegen 12 uur snachts en tijd om naar huis te gaan. Het werd bovendien ook te rustig op straat en vreemde types hadden ineens bijzonder veel interesse in mij en mijn camera. Graag commentaar. Enjoy.

1. Onze trots!

2. Crane-spotting

3. Zin in een biertje?

4.

5. Verboden te lopen....

6. Hier wil ik niet tussen vallen

7. De Admirant

8. Politie achter tralies

9. Moon-tower

10.

11.

12. Temporary Art Centre

13. Admirant toren

14. Lichtstad-Lichtstraat

15. Lichtplein

16. Dood steegje

17. Vervuiling van het Lichtplein

18. De hoogbouwstraat van Eindhoven; de Emmasingel

19. New vs. Old

20.

21.

22.

23. Duister steegje

24. Nog een duister steegje (tijd om naar huis te gaan)

25. nog snel ff de Admirant meepakken.

26. Last but not least; Piazza

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Wauw, heel erg gaaf zeg! :eek:kay: Misschien wel je beste fotoserie tot nu toe. Zwart/wit werkt hier inderdaad erg illuster en bovenal sfeervol. Mooi dat je ook wat van die steegjes in het Emmasingelkwartier (= incl. die bij het Lichtplein, Viktoriakwartier is alleen bij de Ventoseflat/TAC :)) hebt meegepakt.

Het lijnenspel valt me ook op, alles ziet er superstrak uit. Zo ook de Admirant, bijv. op #22. Andere favo's zijn o.a. #4, 9 en 20.

·
Urbanist
3,289 Posts
Discussion Starter · #6 ·
@Apollyon

Ja, ze zijn allemaal met statief genomen. De meeste hadden toch wel een sluitertijd rond de 15-30 seconde.

Die ster krijg je vaak al vanzelf. Maar door het witbalans iets terug te brengen wordt ie iets meer stervormig.

·
Member
4,560 Posts
Prachtige serie. Favo's: #1, 4 en 11. Hou normaal gesproken niet van Z/W, maar in deze serie geeft het een goed effect. De foto's hadden wel wat groter gemogen.

@Apollyon
Het stereffect komt door de diafragmaopening van de lens op je digicam. Bij sommige digicams kan je goed zien dat er 'bladen' zitten die over elkaar schuiven om een kleinere of grotere cirkel te vormen, waardoor er minder of meer licht via de lens wordt doorgelaten. Bij een even aantal krijg je hetzelfde aantal steruitsteeksels. Bij een oneven aantal bladen , krijg je er dubbel zoveel. Mijn digicam heeft 7 bladen, dus zou ik sterren met 14 uitsteeksels moeten krijgen, dat dat klopt zie je in het voorbeeld. Zelf ben ik niet zo blij met dat stereffect, heb het liever niet.

(Hong Kong, 17 nov 2003).

·
Urbanist
3,289 Posts
Discussion Starter · #10 ·
@Appolyon

Ik en Effes hebben gister gexperimenteerd met het 'ster-effect'. We hebben dezelfde camera maar een verschillende lens. Bij mij was het 'ster-effect' over het algemeen duidelijker. Dus kan per camera verschillen. Bovendien kreeg je een betere ster wanneer je een hogere diafragmainstelling hanteerde.

·
...
3,364 Posts
Mooie serie. Foto's mogen van mij voortaan wel iets groter. :)

Die Amstel-reclame op foto 3 hangt sinds de bouw van de Mediamarkt wel op een beetje vreemde plaats. De reclame is tegenwoordig alleen nog maar zichtbaar voor bezoekers van de bovenste parkeerdekken.

·
Extra Ordinary = History
608 Posts
Er zal toch wel meer te fotograferen zijn dan die twee torens lijkt mij?. Foto's mooi. Omgeving niet echt shokking.

·
Urbanist
3,289 Posts
Discussion Starter · #14 ·
^^Ofcourse. Alleen je maakt een keus als je gaat fotograferen. Je neemt een thema of je bakent een gebiedje af wat je gaat vastleggen.

1 - 16 of 16 Posts