SkyscraperCity banner

1 - 20 of 25 Posts

·
Banned
3,985 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Of all places...Ik heb letterlijk een dartpijl op een landkaart gegooid om de plaats te bepalen waar ik die dag een bliksem bezoek aan zou gaan brengen. Hopend op groningen, breda, almere of andere plaatsen die voor mij onbekend zijn bepaalde het lot dat die dag mij naar Hoogeveen zou brengen. Wie A zegt moet ook B zeggen, dus hier een selectie foto's van/over Hoogeveen.

1. De bus haltes naast het station. Het was erg warm dus ik ben lekker gaan lopen naar het centrum (10 min. lopen ofzo)

2. Voor het stationnetje.

3. Wat panden en bebouwing op weg naar het centrumpje.

4.

5.

6.

7. Zoals gezegd kwam ik relatief veel ouderen tegen die een ommetje maakten.

8. Mooi gerenoveerd oud pand.

9. Lelijkheid in het centrum van Hoogeveen.

10. Cirkels...kunst? Ik zie er niet veel in.

11. Zo lijkt Hoogeveen wel op een middelgrote stad :banana:

12. Discusieren toegestaan behalve op...

13. Pitoresk kerkje op een gezellig pleintje.

14. Op zn oude dag.

15. Bijna alles in Hoogeveen is extra voordelig.

16. Wannabe Stad 1

17. Wannabe stad 2, alhoewel het een leuk aanzicht is.

18. Boulevard Gevoel...maar dan wel op zn belgisch.

19. Via een woonwijkje weer terug naar het station.

20. 2 maal het aanzicht op de kerktoren.

21.

22.

23. Hoogeveen keert me de rug toe, het is tijd om te gaan.

24. Een laatste blik voordat ik de trein weer pak. Vaarwel en waarschijnlijk tot nooit meer ziens (of ik moet terug komen voor al die aanbiedingen ;) )

Dank u voor het kijken :)

·
Your advertisement here?
6,715 Posts
Voor mij is Hoogeveen wel redelijk bekend, ik heb er een half jaartje een poging gedaan om MBO bouwkunde te volgen, daarnaast kom ik er heel af en toe doorheen met de fiets. Toegegeven, de omgeving van omgeving is vele malen mooier dan het dorp zelf. Toch lef om te proberen een fotoserie van Hoogeveen te maken.

·
Registered
4,591 Posts
Leuk bedacht tripje ;), en een mooi samengestelde serie uit Hoogeveen.
Toch is Hoogeveen voor mij geen onbekende stad, en daardoor mis ik ook nog wel een aantal factoren.
Hoogeveen heeft toch een behoorlijk stedelijk karakter, en al is het alleen al om de autobanen die er langs deze stad gelegen zijn A-28/A-37, met toch redelijk wat hoogbouwflats uit het middensegment.

Ook is de ontzettend lange watertafel in hartje stad een aparte verschijning, en leuk om te zien.
Verder is het natuurlijk ook een stad met grote contrasten, maar wat wil je als je voor een tijdje zelfs de snelst groeiende Nederlandse stad bent geweest.

PS : Iets wat ik niet zelfs wist, maar wel te weten ben gekomen ......is dat Vincent van Gogh hier voor een korte periode gewoont heeft.

Was zelf gisteren een dagje in Zwolle ..............

·
hemelschraper
2,005 Posts
Ha, ha, dat is wel een originele manier om een stedentrip te plannen. Tja, Hoogeveen...er komt wel een enorme spruitjeslucht vanaf, maar de foto's zijn goed geslaagd. Toppers: #11 en 16. Het achterland is bijzonder mooi trouwens. Ik heb wel eens een dagje rondgereden in de omgeving van Zuidwolde. Erg mooi stukje Nederland.

·
Balkbrug, the Netherlands
208 Posts
Leuk dit. Heb hier 4 jaar doorgebracht (school)

Heel wat uurtjes bij die haltes op foto 1 moeten wachten op de bus.

Die cirkels op foto 10 hebben ook nog een functie. Als ik me het nog goed kan herinneren wordt d.m.v. verlichting de tijd aangegeven. Een klok dus.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
:lol: Geweldig om te bepalen waar je heen gaat. Je fotografie wordt met de dag beter, leuk om te zien hoe je jezelf steeds verder ontplooid. (ik had alleen niet van je verwacht dat je de billen van oude dametjes zou fotograferen ;)) Als ze dat hadden gezien, hadden ze je vast overreden met hun rollator.

Mooie serie verder, plezierig om naar te kijken. Hoe heb je 16 gedaan, met een speciale lens ofzo?

12 is leuk, zeker met de tekst erbij, goed gedaan.

·
Bas
13,335 Posts
Hoogeveen, wie had dat bedacht? Ik kom er telkens aan langs met 120 km/uur en heb nooit de neiging daar te gaan kijken, alhoewel de plaats ook wel prachtige buitenwijken heeft en zelfs een vliegveld. Tja, als je echt niets beters te doen hebt, ik vind het inderdaad al heel moedig om van zo`n lelijke plaats een redelijke fotoserie te maken, hetgeen nog aardig gelukt is.

Zo zitten wij hier met Drachten, ook één stuk industrieterrein, woonwijken en een winkelmall. Daar moeten wij binnenkort ook heen voor een fotoserie, zal wel zoiets gelijks opleveren. Ja hoor, zo krijg je wel inspiratie. O ja, er komt dan ook water op, had in Hoogeveen ook gekund, het maakt de boel wel levendiger als er enkele scheepjes op staan. :lol:

·
Registered
1,373 Posts
Lang geleden dat ik een glimp van Hoogeveen heb 'mogen' opvangen, die plaats was reeds een jaar of 15 uit mijn geheugen verdrongen. De foto's zelf zijn wél goed, de entourage is dan weer verschrikkelijk. De komende 15 jaar zal Hoogeveen ongetwijfeld nooit meer aan mijn oog voorbijtrekken, maar wie weet is er dan wel wat ten goede veranderd. Voor de bekenden van Hoogeveen: roept die trompetter op zondagochtend de mensen nog altijd ter kerke???

·
DeDoentje
364 Posts
Je hebt het oude stadhuis van Hoogeveen niet op de foto staan. Die vond ik juist nog wel aardig. Met de mensen die ik in Hoogeveen gesproken heb voor mijn scriptie over die woontoren die niet is gekomen, zeiden ze zelf dat Hoogeveen vooral veel lelijkheid heeft en dat het moet worden verbeterd.

1 - 20 of 25 Posts