Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Banned
3,985 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Tussen Staphorst en Hoogeveen ligt Meppel. Een tussenstation van de lijn Hoogeveen-Zwolle, en aangezien ik alle tijd had besloot ik ook Meppel een bliksembezoek te brengen. Het werd letterlijk een rondje rond de kerk. Qua grootte en gevoel van stedelijkheid vergelijkbaar met Hoogeveen, maar met 3 grote verschillen. Veel minder vergrijzing, veel historischer en een stuk minder deprimerend. Een stadje om verliefd op te kunnen worden. Hier de foto's :)

1. Verrek, ik herken dit ergens van. Lijkt wel station zwolle alleen dan kleiner. Een goede start dus ;)

2. En weer een paar busbanen, vergelijkbaar met die in hoogeveen alleen dan wat speelser.

3. Lopend naar het centrum, een verademing vergeleken met hoogeveen. Kleurrijke, speelse en historische huisjes met een lekkere rustige vibe. Hier houdt ik wel van.

4.

5.

6.

7. Een bruggetje over het water tussen de zojuist getoonde straat en het centrum.

8. SNS bankje.

9. Aangekomen in het mooie, historische centrum.

10. Veel oudheid en veel groen, wat de hoeveelheid zon helaas niet ten goede gaat.

11. Uitnodigende terassen op het centrale pleintje.

12. Dit is nou mijn type gebouw. Prachtig.

13.

14. De nachtwacht.

15. Trias, iets zegt me dat dit een bijzonder stukje meppel is, vraag me alleen niet waarom :)

16. Meppel, jouw zie ik zeker nog eens terug!

Meppel (de terassen ;) ) tot gauw!

·
Bas
14,531 Posts
Meppel is een heel aardig stadje om op de foto vast te leggen, net als enkele plaatsjes daaromheen. Er is veel meer stedelijkheid dan in Hoogeveen, maar dat is niet op de plaat vastgelegd, geeft niet, want je heb wel de mooie kant van Meppel laten zien. De vele hoogbouw ( Diaconessenhuis, Agrifirm, kantorenpark Blankenstein), die Meppel kent, zijn dus niet naar voren gekomen. Misschien komt dat nog wel een keertje, maar dan heb je wèl een fiets nodig denk ik. Ik ken Meppel zeer goed, ik heb er ooit mijn rijbewijs gehaald.

Je kunt wel heel aardig stappen&uitgaan in Meppel. Er is niks mis met deze plaats. O ja, Trias aan de Groenmarkt is gewoon een Protestants Christelijk Kerkelijk Centrum, of dat nu iets zegt.....

·
Registered
2,880 Posts
Mooie foto's! Meppel is zeker een leuk stadje. Het is geen grote stedelijkheid in het centrum, maar ik vind het ook niet dorps aandoen. Vind Meppel, net voor Assen, toch wel de mooiste 'stad' die Drenthe kent. Sorry Hoogeveen en Emmen ;). Daarnaast vind ik dat er in Coevorden zoveel verpest is, dat ik het niet meer 'mooi' durf te noemen. Teveel open gaten en jaren 60 en 70' bebouwing die het centrum enorm hebben vernield. Zonde, en dat alles zonder een bombardement.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Leuk om wat van Meppel te zien! Ook zo'n plaats waar je anders nooit zou komen. Bedankt voor de rondleiding. :eek:kay:

·
Bas
14,531 Posts
Don`t mess with Coevorden!

@ Vinman e.a.:Ho ho, in Coevorden is er tijdens de oorlog enorm veel kapot geschoten en de stad heeft wel degelijk een bombardement moeten doorstaan. Zoals je weet, ligt de stad haast met de kont in het Grafschaft Bentheim, dus waren er tijdens de bevrijding door Canadezen nog enorme hoeveelheden Duitse soldaten in de vestingstad. Die restant-troepen van de Wehrmacht hebben toen de stad in een paar dagen tijd behoorlijk beschadigd. Verder is er nog een vergissingsbombardement geweest. Engelse vliegers, op de terugweg van Berlin, hadden op een nacht nog wat bommen over. In de veronderstelling dat het `t Duitse Meppen betrof, gooiden ze deze bommen neer op het Coevorder bedrijventerrein. Zes werknemers van twee bedrijven vonden hierbij de dood.
Ja, er is enorm veel ellende geweest in Coevorden gedurende de oorlog. Toch is de stad er later wel redelijk bovenop gekomen, ik vind dat Coevorden er hedentendage, wel redelijk bij ligt (Afgezien van de Markt, maar daar gaat binnenkort wel iets gebeuren).

Mijn familie woont ondermeer in Coevorden, ik kom er dus vaak, mijn ouders zijn er geboren, en telkens als ik aan Drenthes oudste stad denk, denk ik aan die lekkere geur van nat karton, welke altijd over het centrum heen waaiert.....

·
Post'er'
49 Posts
Mijn 'Hometown', erg mooie foto's alleen er zijn nog veel meer mooiere plekjes in Meppel.
Hoogeveen is deprimerend, Meppel stuk vrolijker.

Groeten uit Meppel :banana:

·
luchtjeuk
104 Posts
^^^^
ik nodig Postuh bij deze uit een foto-serie te maken over de mooiere plekjes van Meppel, ben zeer benieuwd naar de mooiste plekjes van dit, mij verder totaal onbekende stadje!

:wave:

·
Post'er'
49 Posts
@JW

ik zal er is op uit trekken op een mooie herfst of winterdag...

Wilhelminapark
Zuideinde
Stationsweg
Heerengracht
Prinsenplein
niet te vergeten: koedijkslanden :nuts:

Als je meegaat, pakken we gelijk even een biertje op een van de mooie terrassen van Meppel :cheers:

1 - 16 of 16 Posts