Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Your advertisement here?
6,838 Posts
Staat die al in de steigers? Ziet er bijzonder spectaculair uit!

Edit:
Het Oostenrijkse architectenbureau won de prijsvraag voor het ontwerp in 2001. Twee jaar later begon de constructie, de oplevering staat voor deze zomer gepland. Het gebouw is goed voor 73.000 vierkante meter bvo.

·
Registered
5,624 Posts
Erg mooi project. Ik was oktober vorig jaar nog in München, en toen zagen de vorderingen er zo uit:

·
Registered
6,977 Posts
Ja die Duitsers en hun Automerken :), dit is inderdaad een beeldschoon project.
Maar kijk voor de gein eens even naar de Volkwagen Arena (niet het stadion) maar het terrein voor de Volkswagen fabrieken in Wolfsburg.
Ook daar hebben ze wonderschone architectuur toegepast !!! :eek:kay:

Wij moeten het dan doen met een onlangs nieuwe BMW, MINI en Motorrad Showroom aan de Zuiderval (Zwarts & Jansma Architecten), overigens niet te vergelijken met dit hoogstaande project.
Maar ondanks dat behoord die niet tot de minste met zijn 12 meter hoogte, veel glas en verdiept met parkeergarage.
Ook de nieuwe Ferrari Showroom in Hengelo mag er ook best zijn (MunsterhuisSportcars).

Showroom Hessing aan de A2 mag er ook best zijn overigens.

·
Administrator
30,136 Posts
Een beleving waar een merk achter zit is bij mij al bij voorbaat verdacht. Volgens mij is 'beleving' zelfs in de marketingboyswereld inmiddels al weer een belegen begrip, doe gewoon waar je goed in bent dan weet de klant je vanzelf wel de waarderen. Maar goed, wel een mooi gebouw trouwens.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Inderdaad, zoals Invisible al zegt, natuurlijk een kopie van Volkswagen's erlebenis in Wolfsburg. Ook een leuk concept én leuke gebouwen. Deze mag er ook wezen!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Inderdaad, zoals Invisible al zegt, natuurlijk een kopie van Volkswagen's erlebenis in Wolfsburg. Ook een leuk concept én leuke gebouwen. Deze mag er ook wezen!
Beetje simpel gezegd om het een 'kopie van' te noemen. Beleveniseconomie is namelijk helemaal in tegenwoordig en is dus geen kunstje van Volkswagen of BMW alleen. Volgende stap is transformatie-economie. Wie meer wilt weten moet het boek 'De beleveniseconomie' van Pine & Gilmore lezen. Overigens zijn er nog veel meer boeken over dit onderwerp en die beschrijven weer andere theoriën.

·
Registered
4,042 Posts
Alleen die glazen 'pilaar' ziet er aardig uit. Voor de rest ben ik niet zo onder de indruk van het gebouw. Het heeft ook weinig samenhang met het al bestaande complex.

1 - 14 of 14 Posts