SkyscraperCity banner
1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
1,099 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Van mij ook weer wat foto's, paar seconden geleden begonnen met flickr. Heb echter maar 6 foto's geupload en zit al op een kwart van mijn capaciteit. Dat gaat een pro-account worden denk ik.

Zat te twijfelen of ik een paar foto's in de "random foto's topic" zou stoppen, maar ik heb nog niet zoveel Boedapest voorbij zien komen, dus de wat mindere foto's (ook al vind ik die nog mooi) zitten er ook tussen.

2 weken geleden naar Boedapest geweest dat bestaat uit Boeda en Pest. Ik was hier samen met een paar andere vrienden omdat ons clubje daar speelde. Woensdagmiddag vertrokken, richting Charleroi gereden en daar het vliegtuig gepakt. Na 1,5 uur in Boedapest waar een goedkope taxi richting ons hostel ging. 8 euro per nacht:nuts: Prima hostel, we hadden een appartement met 2 badkamers + keuken, soort van woonkamer met computer. Alles prima dus, we moesten het delen met 5 amerikanen, die we misschien 2 keer hebben gezien.
Woensdagavond natuurlijk meteen gaan stappen, evenals donderdag en vrijdag. Maar goed donderdag rustig wakker geworden en de stad/kroeg ingedoken. 's Avonds de wedstrijd en daarna dus weer op stap.
Vrijdag dan toch een beetje de stad verkend. Boedapest is gewoon een hele mooie stad aan de Donau. Veel oude gebouwen en ook heel mooi vormgegeven. Vaak ook van enige grote, het zijn geen kleine gebouwen. Hoogbouw heb ik echter niet gezien. Overdag zijn we overigens naar 2 stadions geweest om de echte voetbalcultuur op te snuiven, 's avonds nog wat cultuur waar ik wat foto's van heb. Echter was ik dus met 4 andere die niet zoveel om foto's geven en moest het snel snel snel. Enjoy!

1. Met 5 man in een taxi + bagage, ik zat helemaal achterin en ging maar wat foto's maken.

Budapest, Hungary by Nieki van Diepen, on Flickr

2. Uitzicht vanuit het hostel

4 by Nieki van Diepen, on Flickr

3. Voor ieder wat wils

3 by Nieki van Diepen, on Flickr

4. Zebrapad

5. Voor het four seasons hotel in Boedapest, hier verbleef de PSV selectie overigens ook.

7 by Nieki van Diepen, on Flickr

6. Tunneltje onder aan de heuvel

8 by Nieki van Diepen, on Flickr

7. Halverwege de klim richting top

13 by Nieki van Diepen, on Flickr

8. Het "Budapest Parliament"

9. Prachtig uitzicht met het "Four Seasons hotel" en de "Chain Bridge" op de voorgrond

10. Buda Castle vanaf de Chain Bridge

11. De Chain Bridge

12. Four Seasons hotel

15 by Nieki van Diepen, on Flickr

Die niet in de serie passen:
13.

11 by Nieki van Diepen, on Flickr

14.

10 by Nieki van Diepen, on Flickr

·
Moderator
16,914 Posts
Zeer geslaagde foto's. Je was er vanwege een psv uitwedstrijd neem ik aan?

·
Registered
271 Posts
mooie fotos! ik ben deze zomer 1 dag in budapest geweest maar ik denk dat ik nog maar 's terug moet.
welke camera gebruik je?

·
Registered
1,099 Posts
Discussion Starter · #5 ·
@ ƒƒ: Had inderdaad ook gekunnen. Ik persoonlijk heb wel iets met de engelse taal. Bovendien zo ook een beetje geleerd als toerist wat alles is. Keuzes die je maakt ;)

@ Ni3ls: Helemaal correct, altijd een mooi excuus om even een tripje te maken! De wedstrijd was ook het saaiste van dit tripje haha.

@ daneo2: Zou inderdaad ooit terug gaan voor een paar dagen, hele mooie stad om doorheen te wandelen. Ik gebruik de Canon eos 1000D. Je foto's in RAW schieten en in photoshop gaan aanpassen, prachtige resultaten. Alhoewel ik het zelf leuker vind om zo min mogelijk te bewerken en in 1 keer een goede foto proberen te maken.

1 - 5 of 5 Posts