Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
1,399 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Olá!

Estes são a minha fotos de Fevreiro 2008 de Bombinhas e Porto Belo , em Santa Catarina. Eu fui em Santa Catarina 5 dias. Vou a postar fotos de Florianopolis brevemente.

Desculpe, mas os comentarios são em Inglês porque não falo muito Português. As fotos estão no Cityscape & Skyline pictures forum também.

The crowded beach of Bombinhas:

New summer condos being developed: note how they are all well equipped for grilling :)

Praia do Embrulho:

Praia da Sepultura:

The pretty Praia do Ribeiro, inserted in a small peninsula between Bombinhas and Bombas:

Bombas:

More pictures of the coast:

Someone's expensive villas:

Beautiful Praia do Estaleiro.....I much prefer these small remote beaches to the long crowded ones of Bombinhas and Bombas :)

The colourful village of Araça:

The Ilha de Porto Belo:

The gorgeous beach:

Upon the island I walked on the ecological trail....my first time in the jungle :D

Ancient writings on the stones on top of the island:

The top of the island affords a great view over Itapema and the gulf of Porto Belo:

Itapema and the mountains in the background:

beach, skyscrapers, and mountains:

Pereque and Itapema:

Views of the Ilha de Porto Belo from the top:

Lastly to the Praia de 4 Ilhas (apparently the cross below was planted in the XVIII century)

Scenes of the beach at sundown:

The beautiful sky over the beach:

Getting dark....

....and darker....

.....and finally night sets in

Time to go to sleep ;)

Hope you enjoyed the thread :cheers:

·
Registered
2,275 Posts
No words!

I used to rest in Bombas every summer, many years ago! The road to Bombas and Bombinhas, through Porto Belo, was terrible, without asphalt. In rainy days, what an adventure to ride a car in that mountains! The beaches were like really small fishermen towns.

Awesome pics! :applause:

·
Banned
2,377 Posts
No words!

I used to rest in Bombas every summer, many years ago! The road to Bombas and Bombinhas, through Porto Belo, was terrible, without asphalt. In rainy days, what an adventure to ride a car in that mountains! The beaches were like really small fishermen towns.

Awesome pics! :applause:
Infelizmente nem com as limitações da rodovia que liga Porto Belo a Bombinhas, o turismo predatório se faz menos presente. Devia ser cobrado um pedágio bem caro para entrar na cidade e evitar ao menos, os farofeiros.

·
Registered
1,399 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Wow! That region is a real paradise! :)

Thx to share with us your photos!

Did you go to Balneário Camboriú??

Valeu! ;)
Unfortunately I didn't go to Balneário Camboriú. After being in Bombinhas I went to Florianopolis for two days (photos will be coming soon).

·
Registered
1,399 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Wow! That region is a real paradise! :)

Thx to share with us your photos!

Did you go to Balneário Camboriú??

Valeu! ;)
Unfortunately I didn't go to Balneário Camboriú. After being in Bombinhas I went to Florianopolis for two days (photos will be coming soon).

·
Registered
18 Posts
Coisas para fazer em Bombinhas

Ótimas fotos de Bombinhas!

Estive em Bombinhas em Dez de 2014. E sim, continua linda. Além de bonita, a cidade tem muita coisa para fazer turisticamente falando. Só de passeios e atividades, vale separar uns 4 dias para poder ter um gostinho de tudo.

Nesse link tem um resumo das atividades turísticas para se fazer em bombinhas:
http://desviantes.com.br/o-que-fazer-em-bombinhas-capital-do-mergulho-ecologico/

O passeio mais famoso é o de escuna. Quando fui, parou em lugares maravilhosos para nadar. Bombinhas também é a capital brasileira de mergulho ecológico e vale muita a pena mergulhar por lá. Mesmo quem não é mergulhador pode fazer um mergulho de cilindro. É maravilhoso!

Aproveitem

·
Registered
4,353 Posts
^^Me chamou a atenção que mesmo sendo um thred super antigo todas as fotos apareceram normalmente!
Vale a pena admirar mais uma vez!

Umas Fotos antigas minhas de Bombinhas 2012.

·
Moderator
32,244 Posts
Causo off topic só para passar o tempo...

Ano passado estava com uns amigos nadando na praia do Estaleiro.. praia estava vazia, de boa lá curtindo a água friiaaa ( mas quem é do Sul tá acostumado com mar frio hahaha) quando do nada aparece um bicho nadando ao nosso redor. Reparei e era uma foca! hahah

Pessoal tava de costas e nao viu a principio.. Aí falei:
Olha ali piazada! Tem uma foca atras de voces!

Acharam que eu estava zoando e nem deram bola.
Só quando a danada veio nadar no meio da gente é que acreditaram. E ela ficou por lá, hora mais perto, hora mais longe.. mas ficou ali nadando de boa.

Na questao praias, SC é imbatível mesmo.

1 - 20 of 22 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.