Er zitten toch wel echt pareltjes tussen, zoals het Evoluon en de Bijenkorf in Eindhoven, de Doelen en het Hilton in Rotterdam en de Weiert in Emmen 
"Hunderden belangstellenden verzamelden zich veurige week in Emmen um den veestelijke eupening van winkelpreumenaede De Weiert bij te weunen. Zij vergastten de weledelgeleerde wethouder C.P.H.J.M.A. van Witte de With tut Euldenbarnevelt up een (spreek uit: 1) welgemeend applaus, waerna men de gelegenheid tut zich nam en de neudzakelijke huishoudelijke aanschaffingen werden gepleegd. Deurdat dit geheel euverdekt geschiedt, veurmen des huisvrouws ongenoegens bij regen slechts nog een vervreemde herinnering.Ik heb ook even snel door het flickr account gebladerd. En inderdaad, wat een schitterende platen zitten er tussen, ook de buitenlandse! Allemaal daterend uit de tijd dat de functionele stad nog de toekomst had en de samenleving nog maakbaar was. Kijkend naar deze foto's hoor ik bijna de opgewonden stem van Philip Bloemendal door mijn speakers schallen.
Dit is trouwens pure nostalgie voor mij. Willemstein, de enige winkelier die toen speelgoed verkocht in de wijk Holy. Als klein jongetje staan kwijlen bij de dozen met Lego en Playmobil. Zo ver ik weet is de winkelier geëmigreerd en toen kwam er een Blokker in (zonder speelgoed).Vlaardingen, winkelcentrum de Loper
![]()