Skyscraper City Forum banner
1 - 6 of 6 Posts

·
Banned
3,985 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Holtenbroek zwolle, grootschalige sloop en nog grootschaligere nieuwbouw. Dat is de realiteit anno 2007. Hier een sfeerimpressie van een stukje van de wijk die totaal wordt omgeploegd, en wat met het deltion college de 2e grootste school van nederland krijgt.

1. De burgemeester roelenweg met zijn nieuwe kantoorgebouw van Achmea. Ik reken dit tot holtenbroek omdat alleen de a-28 deze gebieden door midden splijt. Beide stukken worden gekenmerkt door nieuwbouw.

2. Zicht vanuit holtenbroek (met flinke zoom uiteraard)

3. Het is duidelijk, grauwe stempelbouw past niet meer in het holtenbroek van nu.

4. Frisse nieuwbouw als je naar rechts draait. Rijtjeshuizen, appartementen, horeca en een giga school maken dit tot een bijzonder stukje Zwolle.

5. Zou hij het allemaal kunnen bij benen?

6. Appartementen Complex Aiida nadert haar voltooing.

7. De vernieuwde verhulststraat en het pas opgeleverde Winkelcentrum. Je ziet flatgebouw de Symfonie.

8. Een nieuw aangelegde rotonde, met het schoolgebouw wat over de weg wordt aangelegd...lekker stedelijk :)

9.Dit wordt het restauratie gedeelte van de school.

10. De peperbus.

Doorkijkje, binnenkort worden deze delen aan elkaar vast gebouwd waardoor de school honderden meters lang wordt.

Het karkas van een ander deel verderop.

Wat er met dit kantoorgebouw gaat gebeuren weet ik niet, hoeft van mij niet perse gesloopt te worden.

Holtenbroek in een notedop:

Binnenkort: URBEX ZWOLLE---ZONNEHUIS :nuts:

Dank u :)

·
Registered
2,013 Posts
Dat zijn nog eens mooie update-foto's. Favo's zijn 1 & 9... Maar wat is dat laatste gebouw toch zeldzaam lelijk!

·
Bas
14,528 Posts
Ja, in dat laatste gebouw ben ik toevallig ook wel eens geweest. Nog altijd zichtbaar vanaf de A 28. Een achter-tante-met rode-haren.... van mij heeft daar ooit bovenin gewoond. Dat is het enige wat ik van dat bezoek kan herinneren, moet ergens eind 70er jaren zijn geweest. Toen was deze acht-hoog flat nog imponerend....
Bedankt voor het unieke plaatje.:)

·
Registered
6,977 Posts
Leuke serie van een wijk die ik goed ken, vind vooral een aantal bouwprojecten wel interessant uit deze wijk.
Waaronder die aan de Bachlaan(app.) reeds lange tijd opgeleverd, en een aantal woningbouwprojecten aan de invalsweg naar het Wijkwinkelcentrum.

Blijf het wel raar vinden dat zo'n grote school midden in een wijk komt te staan.
Maar het ziet er verder wel goed uit :).
Wat is overigens de grootste school van Nederland, als dit de 2de grootste is ........( denk dat je overigens wel middelbaar beroepsonderwijs "ROC" bedoeld of niet)?

·
Bekijk m'n vingers maar..
1,037 Posts
Bedankt voor de platen! :)

@INVIS: Yep, Deltion is een ROC met 16.000 leerlingen.

Offtopic: Ik was benieuwd wie groter was, Landstede of Deltion en het scheelt elkaar nauwelijks (Landstede 15.000). Met Windesheim (17.000) erbij wordt het volgend jaar misschien wel meer dan 50.000 leerlingen/studenten!

·
Moderator
53,392 Posts
Volgens mij heeft Zwolle tijdens werkdagen over de 150.000 mensen binnen de stadsgrenzen. 50.000 studenten, 80.000 arbeidsplaatsen... en dat voor een stad van 115.000 inwoners...

Mooie fotoserie, ik fiets altijd door Holtenbroek op weg naar het centrum.

1 - 6 of 6 Posts