SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
2 Posts
Discussion Starter · #1 ·
hallo members,
Ik ben begonnen met mijn afstudeerscriptie. Ik moet potentiele bouwlocaties in de gemeente Tilburg onderzoeken. Heeft iemand veel informatie over bouwontwikkelingen en bouwende ondernemers in Tilburg? Alle info is welkom! Misschien heeft iemand nog een leuk onderzoekje liggen :)
Ik hoop dat deze forum een succes wordt!!

·
Bas
14,400 Posts
Bezoek Tilburg!

Als je iets in Tilburg wilt onderzoeken, ga er dan gewoon eens op een werkdag heen. Bezoek een gemeentelijk voorlichtingscentrum, ga op pad naar potentiële bouwlocaties, in aanbouw zijnde projecten etc. Huur een fiets bij het Centraal Station. Gebruik de namiddag om nog even wat te shoppen en blijf `s avonds nog even hangen in een café, waar the incrowd aanwezig is.

Veldwerk hoort bij onderzoek, zo heb ik dat op de opleiding geleerd. Niet van afstand wat opschrijven, maar ter plekke de situatie gaan bekijken. Net als journalisten komen studenten met een gericht onderzoek ook overal binnen, dat lukt meestal wel aardig. En je houdt er leuke ervaringen aan over en misschien ook wel nuttige contacten. Veel succes met je onderzoek. :)

·
Your advertisement here?
6,816 Posts
RkO said:
hallo members,
Ik moet potentiele bouwlocaties in de gemeente Tilburg onderzoeken.
Ik moest hierbij gelijk denk aan de Intense Stad in Groningen. Hierbij heeft een architectenbureau in de stad allerlei uitgeleefde of inefficiënte plekken opgezocht, in kaart gebracht, aan de gemeente gegeven, en toen hebben die allerlei marktpartijen gevraagd die in te vullen met (gemengde) woningbouw. Die hebben op hun beurt weer allerlei architectenbureaus uitgenodigd om die plekken in te vullen, wat weer leidde tot allerlei creatieve ideeën.
Helaas is de site van de Intense Stad al weer een tijdje uit de lucht, maar er is nog wel een boek over beschikbaar (wie weet op te vragen) bij de dienst Ruimtelijke Ordening / Economische Zaken (RO/EZ) . Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar volgens mij moet jij precies hetzelfde doen als de architect van de Intense Stad in de beginfase.

1 - 8 of 8 Posts