SkyscraperCity banner
1 - 20 of 27 Posts

·
Registered
6,375 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Waar in de stad staan volgens jouw echte bouwzonden en andere flaters die het stedelijk geheel totaal geen deugd doen ?

·
Registered
5,750 Posts
haha, heb je even? Denk dat veel van de bebouwing uit de jaren 80 zo tegen de grond aan kan. Zeker op plekken gebouwd tegen prachtige panden uit de periode 1890.
De schieweg kent enkele van die drama bebouwing. Verder op de kruising tegenover het NH hotel bij de maasboulavard. Ik bedoel dat ronde gebouw met die (oorspronkelijke)witte platen. Mooie binnenkomer als je het centrum in wil.:eek:hno:

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
NH Hotel bij Maasboulevard? Dat lijkt me sterk :)

Over het (echte) NH Hotel gesproken: dat is pas een flater. Die betonnen aanbouw leent zich ervoor om vervangen te worden door cyber-architectuur.

·
Registered
5,750 Posts
Dat was toch een golden tulip hotel? Officieel hoort dat bij NH hotels als ik het goed heb. Maar neem aan dat je wel een idee hebt wel gebouw ik bedoel wat tegen de grond aan mag. Naast het GGD gebouw, oude gedeelte is best mooi daarnaast een betonnen bunker geflankeerd door dat witte monster.

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
Golden Tulip heeft niets, maar dan ook niets te maken met NH :)

Maar je bedoelt de ronde flat van Weeber. Wie anders kan zulke dingen ontwerpen ;)

·
Registered
34,647 Posts
^^ Als het Baankwartier herontwikkeld gaat worden zou daar op die hoek best wel eens iets moois kunnen komen.

Niet zolang geleden was er op dit forum een studieontwerp te zie voor een groot complex van twee torens met dwarsverbindingen. Dat ontwerp was misschien niet heel erg reëel, maar het geeft aan dat die hoek dus bij bepaalde architecten/ontwikkelaars al als mogelijk herontwikkelingslocatie wordt gezien.

Het zou de kruising Vasteland, Boompjes, Schiedamsedijk met de aanlanding van de Erasmusbrug zeker heel veel goed doen.

·
der Niederländer
5,190 Posts
Het complete oevre van weeber (peperklip, flatje tegenover Erasmusbrug, schouwburg?) en alle dakopbouwen/renovaties uit de jaren '80 bovenop panden uit de periode 1890-1910.

·
Registered
5,750 Posts
Ow ow ow, al doende leert men, bedankt daarvoor! Ik had als leek nog nooit van Weeber gehoord. Maar wel van zijn gebouwen. Het enige wat van mij mag blijven staan is de PI de schie. Maar dan ook uit praktische overwegingen. Vraag me af, waren de beleidsmakers soms blind toen ze dit ooit goedkeurde? Kan me niet indenken dat iemand ooit heeft gedacht van ja, dit is wel een geinig gebouw. Hij schijnt zelf kleurenblind te zijn...nou oog voor context heeft hij ook niet.

·
Helder
2,689 Posts
wolkenbestormer said:
Verder op de kruising tegenover het NH hotel bij de maasboulavard. Ik bedoel dat ronde gebouw met die (oorspronkelijke)witte platen. Mooie binnenkomer als je het centrum in wil.
Geen idee welk gebouw je bedoelt. Wat is het NH hotel?

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
Niet dus, hij bedoelt Golden Tulip. NH zit alleen aan de Aert van Nesstraat (en over vier jaar in De Rotterdam).

·
Registered
7,621 Posts
Golden Tulip heeft niets, maar dan ook niets te maken met NH :)
Niet helemaal waar, ooit was er wel een link:

De Golden Tulip-groep werd in 1998 overgenomen door de Krasnapolsky-groep. Toen Krasnapolsky in 2000 fuseerde met NH Hoteles werd Golden Tulip deel van deze Spaanse hotelketen. In 2002 werd Golden Tulip weer door NH Hoteles afgestoten en werd een onafhankelijk bedrijf onder eigendom van een aantal investeerders geleid door Golden Tulip-topman Hans Kennedie, nu CEO van de Golden Tulip Hospitality Group.

bron: Wikipedia

Er zijn nog steeds NH hotels die vroeger onder Golden Tulip vielen, bijvoorbeeld dat in Capelle.

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
^ Grappig, ik heb bij NH Barbizon (Cappelle) gewerkt en daar is niets, maar dan ook niets van Golden Tulip te bespeuren. Daarvoor werkte ik bij Golden Tulip in Noordwijkerhout, en heb daar de overgang naar NH Hoteles meegemaakt. Ik heb altijd begrepen dat dit een doodgewone overname was. In ieder geval hebben de hotels NU niets meer met elkaar te maken en wordt met 'NH Hotel aan de Maasboulevard' gewoon Golden Tulip aan de Leuvehaven bedoeld.

@ Wisma
Deze blijft ook behouden! Het slopen van de betonnen puist zou het pand wel sieren. Er was ooit een prachtige aanbouwplan tot 100m!

·
Walk your talk
843 Posts
Grote flater vind ik toch wel de hele onlogische inrichting van Marconiplein. Wie dit ooit bedacht heeft moet wel erg in de war geweest zijn.

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
Heb ik ook nog vakantiewerk gedaan, in het toenmalige Shell gedeelte. Heel lang geleden toen het nog geen Golden Tulip was :)
Immens hotel hè :) Heb er drie jaar met veel plezier gewerkt! Het vertrek van Shell was wel een grote doodsteek, het heeft een dikke twee jaar geduurd voor ze weer uit de rode cijfers kwamen daarna.

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
Excuse me for the spelling mistake :)
Ik maak die fout ook altijd met acapella's!

·
Registered
132 Posts
De grootste bouwzonden zijn het absurd hoge aantal goedkope (huur)woningen in Rotterdam. Gelukkig komt hier in een behoorlijk tempo verandering in.

·
Bas
14,380 Posts
Hier mag van mij morgen de bulldozer tegenaan: Het hele kavel tussen Molen de Beerkade en Gekroonde Haringpad. Deze 80-er jaren zooi verkracht gewoon de blik op historisch Delfshaven. Het zijn ook van die verlopen wit-grijze betonblokken.

Trouwens de Maashavensilo ziet er ook niet uit: Of een kleurtje geven, of slopen, zodat omwonenden een fatsoenlijk uitzicht krijgen over een deel van de Maashaven.

^^ Het Marconiplein is zo krom aangelegd, omdat het niet anders kon. Er moesten twee wegen over de dijk, de waterkering heen worden aangelegd destijds, en een dijk haal je niet zomaar weg. Heeft nog steeds een funktie. Ik vind het altijd wel spannend om over het Marconiplein heen te rijden.

1 - 20 of 27 Posts