SkyscraperCity Forum banner

Breda 'De Heuvel'

3388 Views 14 Replies 12 Participants Last post by  ChrissyBreda
Voor de liefhebbers van opgeknapte achterstandswijken, wederopbouwwoningen, stedenbouw en sociale woningbouw een erg leuke serie, de wijk De Heuvel in Breda.

01. Struyckplein

02. Detailhandel

03.

04. Bushalte Struckplein

05. Pano Struyckplein (scrollen!)

06.

07.

08. Semi-openbaar groen

09. Vooroorlogse sociale woningbouw, zo is mij verteld.

10.

11. Binnenplaats

12. Binnenplaats 2

13. Bebouwing aan de Heuvelbrink

14.

15.

16.

17. Klokketorentje op de Heuvelbrink

18.

19.

20.

21.

22.

23 Eén van de flats aan de Graaf Hendrik III laan

24.

25.

26.

27. Speeltuinpanorama (nieuw woord!)

28.

29.
1 - 15 of 15 Posts
Leuk! Ook in Breda een de-wijk-in serie! :eek:kay: Veel tegenstellingen in deze buurt, zie ik wel.
Vooral het eerste deel doet me denken aan Selwerd (voor de genen die bekend zijn in Groningen). Die na-oorlogse sociale woningbouw is best prima, na een opknapbeurt! Leuke diverse serie!
Tja...hmmm...pffff...'k word er niet vrolijker van.
Netjes gedaan Bob.
Leuk om te vermelden dat de inmense toren op foto 29 ooit Nederlands hoogste woontoren is geweest...
Erg mooi genomen die foto's!
Heuvelkwartier, vreselijke wijk.. ik kom er dan ook bijna nooit. Ik had wel gehoord dat het saamhorigheidsgevoel in de wijk erg hoog was, of heb ik dat fout?
Interessante serie. Goede composities ook.

Wat is het trouwens rustig in die wijk, bijna niemand op straat. Is iedereen aan het werk?
Het was donderdagmiddag rond de klok van 2, dus misschien dat dat iets verklaart?
Hele mooie foto's. De foto's zouden zo in Rdam-Zuid genomen kunnen zijn. Herkenbare bebouwing.
Net buiten het bereik van foto 20, rechts, lag vorig jaar toen ik er langs kwam een lijk op een grasveldje. Voor mij een primeur. Er was net een schietpartij geweest met oa dat gevolg. Heb, sensatiebelust, even staan kijken. Het was echt net gebeurd, politie had nog geen controle over de emotionele meute.

Het is wel zo'n buurt. Een met problemen. Maar ze zijn druk om daar verandering in te brengen. Dus er is weer hoop.
Leuke serie Bob !
Prachtige serie, ik zal eens even kijken waar De Heuvel nu precies ligt, da`s makkelijk als je ook een straatnaam hebt gefotografeerd. En trekt nu iedere HHF-er de wijken in, dat is een aardige trend. Dan zie je pas hoe lelijk dit land is, want eerlijk gezegd, in zo`n wijk zou ik niet willen wonen. En vooral direkt na 1945 is er zó lelijk en simpel gebouwd, maar ook wel weer dat het typerend is voor die periode. Kun je heel wat huurdersvolk in opruimen. Als ze het maar netjes houden, en dat lukt aardig in De Heuvel.
.. want eerlijk gezegd, in zo`n wijk zou ik niet willen wonen.
Nah ja ! En dat terwijl het zo'n sfeervolle wijk is. Met euh.. euh.. veel groen !

Net buiten het bereik van foto 20, rechts, lag vorig jaar toen ik er langs kwam een lijk op een grasveldje. Voor mij een primeur. Er was net een schietpartij geweest met oa dat gevolg. Heb, sensatiebelust, even staan kijken. Het was echt net gebeurd, politie had nog geen controle over de emotionele meute.

Het is wel zo'n buurt. Een met problemen. Maar ze zijn druk om daar verandering in te brengen. Dus er is weer hoop.
Leuke serie Bob !
Hahah je bedoeld de beruchte oranjeboomstraat Dick:nuts:
Leuk zeg, een beetje een zwarte vlek voor mij van de plattegrond van Breda.
Iemand uit Groningen is dan ook de uitgesproken persoon om dit aan een Bredanaar te laten zien :cheers:

Een wijk die over pakweg 10/15 jaar onherkenbaar verandert zal zijn.
1 - 15 of 15 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.