Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Banned
3,985 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Het zonnehuis gelegen aan de zwartewaterallee staat op het punt om gesloopt te worden. Het verzorgings tehuis wat een nieuwe locatie krijgt in Stadshagen is omgeven door dranghekken en alle bewoners zijn vetrokken. Op de muren zijn teksten geschreven door de oud bewoners en werknemers. Er hangt nog steeds een ziekenhuis geur, lampjes knipperen nog, automatische schuifdeuren werken nog en allerhande telefoons en lampen zijn nog niet verwijderd. Verlaten, maar nog steeds vol met energie. Ik ben niet paranormaal begaafd, maar ik durf te zweren dat ik me nog tussen de bewoners bevond. Het was een aparte ervaring, en van fotograferen is niet eens veel terecht gekomen. Hier een sfeerimpressie van een gebouw wat op is, maar waar mensen gelukkig zijn geweest, en daarom (denk ik) toch met een brok in de keel afscheid van hebben genomen.

Zie ook Build and Destroy: Urbex Zwolle 1

1. Het beeldbepalende torentje van het complex. De tekst verwijst naar de nieuwbouw aan de andere kant van de stad.

2. De receptie, als ik een dief was.......

3. Ik waande me soms in een slagerij...

4. Als dit geen wijze les is!

5. Dit lampje begon ineens te knipperen, en in combinatie met de gigantische stilte leverde me dit toch wel een beetje kippevel op.

6. In het trappenhuis kijkend naar boven..

7. ...en kijkend naar beneden.

8. Een willekeurige kamer zoals er vele van waren.

9.

10. Room with a view.

11. Op de weg terug.

12. Last gehad van indringers? Chizophrene weglopers of virussen?

13.

14.

15. Het einde is toch echt in zicht. Het zonnehuis en de oud bewoners, het ga jullie goed :)

·
Bas
14,551 Posts
Hele aardige serie, zoals al gezegd, ik ben er toevallig een keer op bezoek geweest en zo zien verzorgingstehuizen er allemaal uit. Jammer van de kapitaalvernietiging. Maar goed, misschien is in deze sector gestapelde bouw niet zo wenselijk meer tegenwoordig.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Kon je gewoon naar binnen lopen? In Rdam zou zoiets wel goed afgesloten worden.

Je bent iig wel lekker bezig met al die leuke series. Zoals Erwin al zegt, is er helaas nog te weinig verval te zien, zou mooier zijn als zoiets al een paar jaar verlaten is, maar dat gebeurt helaas maar zelden in de steden.

Wel leuk vastgelegd allemaal. Ik was gister in een leegstaand flatje en had elke keer het idee dat er mensen binnen waren, maar dat was niet zo. Zal wel door langslopende mensen veroorzaakt worden en omdat alle ramen en deuren eruit lagen zal het wel hebben door geëchoot (<-- vast niet goed geschreven). Maar het is iig wel altijd spannend in de verlaten panden, je weet nooit wat je tegen gaat komen.

·
Banned
3,985 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Door een bosje heen, hekje met prikkeldraad over, tussen een dranghek heen wurmen en je bent op het terrein. Er was een deur open, maar anders had ik wel een raam open geschoven ofzo. Sinds mijn eerste urbex serie (zie fotoforum) moet ik wel toegeven dat urbex (urban exploration> verlaten/vervallen panden/terreinen) op dit moment voor mij DE uitdaging is als het op fotografie aankomt. De spanning van het binnen komen, het alleen rond lopen in een groot gebouw, de unieke en aparte eigenschappen van een gebouw registreren, en daarna weer ongezien weg komen. Een hobbie samen gevoegd met wat spanning. Ja, heerlijke vrije tijds besteding en een aanrader voor iedereen :)

En ja, weinig vervallen inderdaad, had soms zelfs het idee alsof ik in een pas opgeleverd gebouw rond liep. Gloednieuwe wastafels en lampen etc.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Eind deze maand ga ik Apollyon wat van de Rupelstreek laten zien. Dat is een streek 15 km ten zuiden van Antwerpen met een welbesproken verleden inzake baksteennijverheid.
Qua fabrieksgebouwen moet ik de streek nog wat verkennen, maar ik ben in de omgeving alvast een vervallen woning in een dorpscentrum, vlak naast de kerk en aan de Schelde, tegengekomen, en ergens anders een kasteelruine, en ook de abdij waardoor de baksteennijverheid ontstaan is bevat een vervallen gedeelte. Heb je zin om mee te gaan? 't Is natuurlijk wel 225 km van bij jou...

1 - 9 of 9 Posts