SkyscraperCity banner

1941 - 1960 of 1966 Posts

·
Registered
3,093 Posts
NMBS opent op 13 december station Anderlecht

De NMBS opent op 13 december een nieuwe GEN-halte in Anderlecht, vlakbij de wijk het Rad. Momenteel worden de laatste afwerkingen uitgevoerd.
...

Je me demande pourquoi ils ne ont pas appelé cette gare Ceria/Coovi.

·
Registered
8,186 Posts
Omdat dat een slechte naam is voor een trein- of metrostation ? Een naam die gelijkaardig is in beide talen is altijd beter, en ik weet na al die jaren nog altijd niet welk van die twee nu welke taal is...

Daarnaast, even gecheckt, en dit is gewoon het eerste treinstation binnen de gemeente Anderlecht...

EDIT : je comprends que "Anderlecht" n'est pas vraiment un nom idéal non plus, tu vois un meilleur alternatif ?

·
Urban dweller
13,740 Posts
Het enige logische is, naar mijn bescheiden mening "Anderlecht Ceria/Coovi"

·
Registered
8,186 Posts
Dacht al dat ik er zo één vergeten was, maar ik was eerder naar verdwenen lijnen aan het zoeken dan naar invulling :p

Ik bedoel vooral "eerste treinstation binnen de gemeente Anderlecht ... sinds ik geboren ben"

• Like
Reactions: btrs and Filou

·
Registered
3,093 Posts
Omdat dat een slechte naam is voor een trein- of metrostation ? Een naam die gelijkaardig is in beide talen is altijd beter, en ik weet na al die jaren nog altijd niet welk van die twee nu welke taal is...

Daarnaast, even gecheckt, en dit is gewoon het eerste treinstation binnen de gemeente Anderlecht...

EDIT : je comprends que "Anderlecht" n'est pas vraiment un nom idéal non plus, tu vois un meilleur alternatif ?
Le parking relais et la station de métro juste à côté portent ce nom donc niveau lisibilité et multimodalité, je trouve que c'est contre-productif d'utiliser un autre nom. Après effectivement pour la remarque sur la traduction, je pense qu'à Bruxelles on est habitué aux noms différents (midi, arts-loi...), mais si c'était ça la raison pourquoi ne pas réfléchir à un nouveau nom commun avec la STIB et p+r?
C'est une remarque générale d'ailleurs pour plusieurs de ces gares RER (pannenhuis tour & taxis par ex)?

·
Registered
8,186 Posts
Le raisonnement pour l'analyse de "mauvais nom" est aussi valable pour le métro et le parking hein :p

• Like
Reactions: pietje01

·
Registered
3,093 Posts
Oui j'imagine et je le comprends mais dans ce cas autant pousser à tout changer en même temps.
Il s'agit en plus d'équipements assez récents donc cette réflexion aurait pu se faire en amont.

·
Registered
1,718 Posts
Heel positief maar waar blijft het GEN project eigenlijk daar spreken we nu al 30 jaar over!!!!!

·
Registered
892 Posts
Erger dan de naam van het GEN-station is dat er maar één trein per uur gaat rijden? Een goeie Belgenmop alweer .... daardoor is het station effectief zinloos .... Persoonlijk had ik eerder als naam Anderlecht - Vogelenzang gezien.

·
Registered
8,186 Posts

Het is niet omdat het de perfectie nog niet is, dat er niet al een gigantische vooruitgang is geweest de afgelopen jaren.

·
Registered
1,718 Posts

Het is niet omdat het de perfectie nog niet is, dat er niet al een gigantische vooruitgang is geweest de afgelopen jaren.
Il y a sûrement eu des avancées aucun doute mais on est loin d'un vrai réseau RER!
Ça manque de flexibilité et surtout d'ambition.

·
Registered
8,186 Posts
Met het kaartje van blackeagle te bekijken, valt het echt op hoe groot de terugval is op de oostelijke ringlijn in het weekend : van 5 naar 1 trein per uur...

En dan staat in hun vervoersplan 2020-2030 (p36), onder "niet-weerhouden projecten" :
Projecten waarvan het verwachte potentieel niet opweegt tegen de kosten :
- S7 Halle - Mechelen rijdt ook tijdens het weekend
Uiteraard is er geen potentieel zonder aanbod...

• Like
Reactions: pietje01

·
Registered
1,780 Posts
De uitbreiding van de dienst op spoorlijn 26 heeft vooral in de week een hoge vlucht genomen: tot 2016 (opening van de Schuman-Josaphattunnel) reden er maar twee treinen per uur op het noordelijke stuk. Dat is nu geëxplodeerd naar 7 treinen (2x IC en 5x S). Spoorlijn 26 heeft sinds de invoering van een reizigersdienst in de jaren '70 geen enkele weekendbediening gehad, pas in december 2017 is de S5 1x/u in het weekend gaan rijden...

·
Registered
8,186 Posts
Interessante geschiedenis, maar heeft niks met de toekomst te maken...

1941 - 1960 of 1966 Posts