I don't know, I think is for new metro connection.Que font-ils à cet endroit ?
Absurd. De ecolo schepen van mobiliteit van Ukkel heeft zich al uitgesproken tegen de metro met het argument dat Ukkel met de S stations reeds een soort metro heeft. Ze blazen warm en koud daar. Maar goed, ik hoop dat ze de studies die reeds begonnen zijn, verzettten en dat lijn 3 snel kan verlengd worden naar Ukkel, en dat ze niet wachten tot de de opening van het stuk naar Bordet om die werken te beginnen.![]()
Voltallige Ukkelse gemeenteraad vraagt studie naar verlenging metrolijn 3
Ukkel vraagt dat een uitbreiding van het metronet tot aan de Heldensquare wordt bestudeerd, net als een buslijn vanuit het zuiden van de gemeente naar de ULB, door het Ter Kamerenbos heen.www.bruzz.be
Allez, misschien dat die heisa rond Terkameren hier toch nog iets losweekt.
Het meest absurde is dat Ukkel zich altijd tegen de metro heeft verzet. Gaan ze daar nu ook unaniem vragen om de oorspronkelijk ring te sluiten vanaf Drogenbos om de druk op de Waterloosteenweg te ontlasten?Absurd. De ecolo schepen van mobiliteit van Ukkel heeft zich al uitgesproken tegen de metro met het argument dat Ukkel met de S stations reeds een soort metro heeft. Ze blazen warm en koud daar. Maar goed, ik hoop dat ze de studies die reeds begonnen zijn, verzettten en dat lijn 3 snel kan verlengd worden naar Ukkel, en dat ze niet wachten tot de de opening van het stuk naar Bordet om die werken te beginnen.
Is het niet zo dat Albert pre/metrostation zo aangelegd is dat het georiënteerd is naar een verlenging via de Jupiterlaan? Is al lang geleden dat ik daar nog geweest ben, maar de tramhelling naar de Albertlaan staat toch bijna haaks op de andere tramsporen. Of zal met de heraanleg naar metrostation de oriëntatie veranderen. Want nu onder de Albertlaan doortrekken als metro lijkt structureel me niet evident."We specificeren het traject niet, maar het is naar mijn mening logisch als de metro de Albertlaan zou volgen en vervolgens de Brugmannlaan, zodat de metro ook kan halt houden aan het drukke kruispunt Vanderkindere", zegt Cools aan BRUZZ.
Inderdaad, een verlenging via de Albertlaan is absurd en volgens mij ook gewoon onmogelijk.Is het niet zo dat Albert pre/metrostation zo aangelegd is dat het georiënteerd is naar een verlenging via de Jupiterlaan? Is al lang geleden dat ik daar nog geweest ben, maar de tramhelling naar de Albertlaan staat toch bijna haaks op de andere tramsporen. Of zal met de heraanleg naar metrostation de oriëntatie veranderen. Want nu onder de Albertlaan doortrekken als metro lijkt structureel me niet evident.
Hernieuwing Albert: heb de powerpoint eens bekeken, en blijkbaar richt de tunnel van de metro zich inderdaad naar de Jupiterlaan (niveau -2), daar waar de trams in niveau -1 die dwars kruisen van de helling Albertlaan naar (nieuwe?) helling Besmelaan richting park van Vorst dan?
Het station is zodanig aangelegd dat een verlenging richting Vanderkinderen een tunnel zou vergen in een hoek van 90 graden. Het station wordt nu verbouwd en de metro 3 ligt in de as, Diederichstraat-Jupiterlaan. Tram 7 krijgt ook een verdieping en ligt in de as Albertlaan en de tram 51 krijgt ook een ondergronds terminus, maar ik zie niet goed hoe ze dat willen doen.Wat is eigenlijk de reden dat de metro enkel richting Jupiterlaan kan, en niet richting Vanderkindere? Is dat een technische keuze die gemaakt is voor de aanleg van metro 3, of zat al eerder ingebakken in de structuur van de tunnels?
Als ik de doorsnede van de Powerpoint-presentatie volg, dan sluit de tramhelling van de 51 op de Jupiterlaan momenteel aan op niveau -2. Dat wordt nu een doodlopende eindhalte voor de 51 op niveau -1 met een middenperron. Op datzelfde niveau komt de tramtunnel in verlengde van de Albertlaan, dus ook een nieuwe helling tot niveau -1 (ipv. -2) die dan ook doodloopt maar dan zonder middenperron maar zijperrons (tot er eventueel een tramhelling op de Besmelaan komt voor de 7 dan wordt het een doorgaande tunnel).Het station is zodanig aangelegd dat een verlenging richting Vanderkinderen een tunnel zou vergen in een hoek van 90 graden. Het station wordt nu verbouwd en de metro 3 ligt in de as, Diederichstraat-Jupiterlaan. Tram 7 krijgt ook een verdieping en ligt in de as Albertlaan en de tram 51 krijgt ook een ondergronds terminus, maar ik zie niet goed hoe ze dat willen doen.
Op dit plannetje zie je dus in het rood het metrogedeelt, in het groen tram 7 voorlopige terminus en het oranje tram 51 Zoals je kan zien is de bocht die de metro zou moeten maken naar de Albertlaan onmogelijk scherp.
![]()
Wie heeft dat gesuggereerd misschien?.De 92 is vandaag blijkbaar één van de drukste tramlijnen, die minder frequent maken lijkt me geen goed idee...
Welke cirkelllijn in Vlaanderen?Plannen die extra stukjes spoor nodig hebben in Vlaanderen voor een quasi cirkellijn zullen het niet worden, hoop ik.