SkyscraperCity banner

181 - 186 of 186 Posts

·
Registered
2,256 Posts
Ondertunneling van Meiser is een volgende logische stap voor de 7, jammer dat het daar zo oorverdovend stil rond is. Tunnel onder TKB lijkt mij wishful thinking als ze nu zelfs de mentaliteit hebben om ook maar volledig bovengronds te overwegen van vanderkinderen naar wiels, maar ik hoop het met jullie. Ik denk dan nog eerder dat men herinrichting van de Legrandlaan overweegt of in 't beste geval bovengronds door het TKB al het autoverkeer afschaft over de Ceres/Flora/Dianalaan en daar een vrije trambedding + fietspad aanlegt.

·
Registered
7,836 Posts
De mogelijke winst aan ter kameren is groter dan waar we hier over spreken, vooral omdat het voor automobilisten ook voordelen heeft.

·
Registered
755 Posts
Wanneer het ter kameren bos verboden word voor autos (wenselijk) op lange termijn, moet er wel een deftig alternatief om naar het zuiden van ukkel te gaan.
De waterloosteenweg alléen is eigenlijk een nogal smal oude steenweg, met veel winkels en dus heel veel verkeer dat stopt om links te draaien of Parkeren,...
En het alternatief op dat tracé momenteel is: een tec of de lijn bus!
Er is zelfs geen mivb bus.
Ukkel is echt super slecht met openbaar vervoer bedeeld, vergeleken met de andere Brusselse gemeentes.
Ooit zal er waarschijnlijk de métro van Albert tot calevoet (of stalle) verlengd worden, maar dat is helemaal ten westen van de gemeente.
Op termijn zou ik graag het "trias" project zien gebeuren met een tak die tôt ukkel onder de waterloosteenweg rijdt.
(kunstwet-luxemburg-blyckaerts-flagey-vleurgat-bascule-cherchill-vivied d'oie-fort Jaco)
Plus een verlenging van tram 8 door het bos tussen hippodrome en fort Jaco. Want nu worden de wegen door het bos druk gebruikt als verlenging van de r22 tussen bosvoorde en ukkel, en op dat trajet is er gewoon geen deftig ov alternatief.

·
Registered
2,256 Posts
Wanneer het ter kameren bos verboden word voor autos (wenselijk) op lange termijn, moet er wel een deftig alternatief om naar het zuiden van ukkel te gaan.
Ik had het enkel over enkele lanen in het noorden van TKB. De verbinding Ukkel- Bosvoorde/Boondaal ligt er al en zou ook de enige zijn die best wel mag blijven bestaan. Er is daar trouwens wél al OV, nl. bus 41. Rijdt in de daluren om de 12 minuten, voorlopig wel voldoende en verre van prioriteit voor vertramming lijkt me. Metro onder Waterloosesteenweg lijkt me ook wat hoog gegrepen, is net een van de dunstbevolkte buurten in Brussel. Verlenging van de 3 naar West-Ukkel lijkt me wenselijker, van Oost-Ukkel kunnen er strak gereorganiseerde busbundels daarop aansluiten. Vanuit St Job en Diesdelle bovendien geraak je met de S trein vlot naar Europese wijk.

·
Urban dweller
13,451 Posts
Discussion Starter #186
Dit is weer zo'n typisch Brussels fenomeen. Eerst stelt het gewest voor om een tunnel onder het park te bouwen, de gemeente Vorst is daar vervolgens tegen wegens mogelijke beschadiging van het park. Tunnel wordt afgevoerd en het gewest stelt voor om de tram bovengronds te leggen met als gevolg dat de buurtbewoners protesteren en het gewest besluit om de tram in station Albert te laten termineren.
Nu probeert men het nog maar eens.
Ik hoop dat men een tunnel gaat graven, dat houdt interessante mogelijkheden in voor de verlenging van tram 7 èn tram 3 (tram 3 langs zuidstation en westelijke ring bijvoorbeeld? en tram 7 op een nieuwe bedding langs de Paepsemlaan naar Anderlecht.)

181 - 186 of 186 Posts