SkyscraperCity banner

1 - 20 of 142 Posts

·
Registered
5,835 Posts
Discussion Starter #1
Gaan de metrostellen er uitzien zoals deze tram?

Want op de site van de fabricant van de nieuwe metrostellen ( www.caf.es ) zien ze er zo uit:

Niet echte geslaagd vind ik...

·
Registered
647 Posts
MIVB bestudeert metro's zonder bestuurder

De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB onderzoekt de optie om een van de metrolijnen te automatiseren tegen 2015. Op die lijn zouden dan metro's rijden zonder bestuurder. Dat is een van de denkpistes voor het toekomstige beheerscontract tussen het gewest en de maatschappij in de komende vijf jaar, zo heeft directeur-generaal Alain Flausch dinsdag gezegd.

Om de gewestelijke spelers de kans te geven over het idee na te denken, heeft de MIVB een delegatie van het Brusselse parlement uitgenodigd voor een bezoek "op het terrein" in Parijs. Daar heeft het openbaar vervoer-bedrijf RATP een volledig geautomatiseerde metrolijn gebouwd.
(Belga 16:51)

·
Registered
5,835 Posts
Discussion Starter #5
Breaking news:

Zopas zijn er enkele (veel te kleine) foto's verschenen van de nieuwe Brusselse metrostellen op de website van constructeur CAF.

www.caf.es

Ik veronderstel dat de levering nu niet meer zo lang zal duren?

·
Bike It!
22,243 Posts
Het onderscheid tussen tram- en metrostellen wordt kleiner.
Alleen aan de stroomvoeding merk je het verschil.
Geeft niet hoor, ik vind het mooie stellen.

·
Registered
79 Posts
De buitenkant vind ik meer dan OK, maar de plaatsing van die zetels binnen, vind ik om een of andere reden maar niks... bedenk dat daar nog eens mensen tussen gaan staan tijdens het spitsuur, en er zal altijd wel iemand op je voeten komen trappen, iets wat je nu niet hebt als je zit.
Dus qua comfort denk ik niet dat het een verbetering zal zijn, bij lichtgeraakte zielen eerder een potentiële bron van conflicten...

·
Registered
5,835 Posts
Discussion Starter #11
Vertraging bij levering metrostellen
di 12/12/06 - De levering van nieuwe stellen voor de Brusselse metro loopt vertraging op. Normaal moest het eerste stel eind dit jaar al geleverd worden, maar de Spaanse constructeur heeft laten weten dat hij die streefdatum niet haalt.
De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB wacht op vijftien nieuwe stellen. Die zullen elk 94 meter lang zijn.

De vijftien nieuwe stellen moeten de negentig metrostellen aanvullen, want die kunnen het grote aantal reizigers tijdens de spitsuren niet meer opvangen.

Vooral op lijn 1B, die Erasmus met Stokkel verbindt, is er een capaciteitsprobleem.

-----

Dit zijn ze:

·
Registered
79 Posts
^^
Er zou nu al sprake zijn van september... 2007 voor de indienststelling van het eerste exemplaar :eek:hno:

Naar het schijnt is dit deels te wijten aan het feit dat de Spaanse constructeur CAF ook een bestelling heeft lopen die omvangrijker is voor de metro van Madrid, waar dus de voorrang aan gegeven wordt.
De MIVB had beter nieuwe stellen besteld bij Bombardier, dat zou tenminste werk geven aan de mensen die in de Brugse fabriek werken.

·
New Brusseleir
2,067 Posts
Alleen maar als Brugge een goede prijs en kwaliteit kan leveren. Anders snij je op langere termijn alleen maar in je eigen vel, een fabriek die alleen trams aan Belgische bedrijven kan leveren is ten dode opgeschreven.

·
New Brusseleir
2,067 Posts
Ik hoop trouwens wel dat de MIVB een clausule in het contract heeft laten opnemen dat recht geeft op schadevergoeding als de levering te lang uitblijft...

·
Banned
3,775 Posts
Vertraging bij levering metrostellen
di 12/12/06 - De levering van nieuwe stellen voor de Brusselse metro loopt vertraging op. Normaal moest het eerste stel eind dit jaar al geleverd worden, maar de Spaanse constructeur heeft laten weten dat hij die streefdatum niet haalt.
De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB wacht op vijftien nieuwe stellen. Die zullen elk 94 meter lang zijn.

De vijftien nieuwe stellen moeten de negentig metrostellen aanvullen, want die kunnen het grote aantal reizigers tijdens de spitsuren niet meer opvangen.

Vooral op lijn 1B, die Erasmus met Stokkel verbindt, is er een capaciteitsprobleem.

-----

Dit zijn ze:
mooie stellen, afgrijselijke kleuren! Pascal Smet heeft duidelijk niet dezelfde smaak als ik! Maar grijs-zwart-bruin dat is toch triest!

·
Funk me
788 Posts
mooie stellen, afgrijselijke kleuren! Pascal Smet heeft duidelijk niet dezelfde smaak als ik! Maar grijs-zwart-bruin dat is toch triest!

Het is geen grijs zwart bruin, maar zilver zwart en brons !
Je ziet de kleuren niet zo goed.
In elk geval is dit een verder zetting van het nieuwe kleuren van de MIVB waar zilverkleur de hoofdkleur is !

Ik vind het zeker niet lelijk
Maar vond de oude metro mooier denk ik

·
Banned
3,775 Posts
Ik had de kleuren eerlijk gezegd wel goed gezien, maar expres een beetje verdraaid... (da's mijn slecht karakter!)
Ik ga niet meer lullen over de kleuren... gedane zaken nemen geen keer... Het zijn anders wel mooie stellen. Ik vond de ouwe ook altijd mooi, je zou nooit zeggen dat ze 30 jaar oud zijn!
Weet iemand iets over de internationale wedstrijd voor de Brussels metroingangen die nog onder Chabert is gelanceerd? De bekende M zou verdwijnen, maar smet heeft dat precies in de mottenballen gestoken...

·
Registered
150 Posts
De nieuwe metrostellen van de MIVB staan tot eind 2007 gestockeerd in het France Valenciëne waar ze uitgetest worden, ook de Tram T 4000 zal nog niet gaan rijden, zij blijven op stal in het depot van Haren.

·
Registered
2,998 Posts
Vandaag de trein genomen van Vilvoorde naar Etterbeek, en in het MIVB-depot aan Haren een volledig nieuwe metro zien staan, in de nieuwe kleuren...

1 - 20 of 142 Posts