SkyscraperCity banner

721 - 730 of 730 Posts

·
Registered
1,636 Posts
"Le bourgmestre de la Ville de Bruxelles Philippe Close ajoute que "cette rénovation permettra certainement une meilleure expérience aux usagers qui veulent se rendre dans le centre-ville". "

In our dreams one day in the future ... Le patron de la SNCB "la rénovation de la gare du Midi permettra certainement une meilleure expérience aux visiteurs qui veulent se rendre à Bruxelles".

·
Registered
951 Posts
Je suis vraiment circonspect avec cette rénovation. Le jaune ce n'est pas du plus bon gout, et dans l'ensemble je n'ai pas l'impression que ça ait apporter grand chose au vus des montants investis. On a vu une bien plus grosse différence avec schuman bien sur, mais aussi art loi par exemple.

·
Registered
844 Posts
Mij overtuigt het niet. En volgens het filmpje hebben ze maar één perronkant in het geel aangekleed. Aan de overzijde in de laatste fracties van seconden van dat filmpje is alles gewoon in grijs gebleven? Vreemd. De ingang op de hoek met dat rood en ronde gaten was toch al jaren eerder gedaan? Die panelen met afbeeldingen van het openbaar vervoer doen me denken aan een metrostation in Montreal - uit de jaren '70 - in vrijwel dezelfde ietwat naïeve stijl. En dat naambord De Brouckère ... al eerder iets over gezegd :)

·
Registered
7,836 Posts
Misschien best eens naar Brussel komen voordat je alles mmisinterpreteert ?

·
Urban dweller
13,451 Posts
Mij overtuigt het niet. En volgens het filmpje hebben ze maar één perronkant in het geel aangekleed. Aan de overzijde in de laatste fracties van seconden van dat filmpje is alles gewoon in grijs gebleven?
Klopt niet. Zoals Thorum reeds opmerkte: ga eens ter plaatse kijken voor je opmerkingen maakt.

·
Registered
2,256 Posts
Het ziet er oké uit, al vind ik de roodwitte perronrand wel vloeken met de nieuwe inrichting. Ik vraag me af of dat echt nodig was op die manier. In elk geval, hopelijk doen ze minstens evenveel moeite voor het andere De Brouckere tegen 2025. Daar ben ik vandaag afgestapt en het blijft maar triest met het oubollige donkergrijs en bruin.

·
Urban dweller
13,451 Posts
Het ziet er oké uit, al vind ik de roodwitte perronrand wel vloeken met de nieuwe inrichting. Ik vraag me af of dat echt nodig was op die manier. In elk geval, hopelijk doen ze minstens evenveel moeite voor het andere De Brouckere tegen 2025. Daar ben ik vandaag afgestapt en het blijft maar triest met het oubollige donkergrijs en bruin.
Die roodwitte perronrand is daar al jaar en dag. Ik dacht dat het was omdat het perron niet recht is en er dus gevaarlijke gaten zijn tussen perron en metrotrein. (mind the gap!)
Ik vind het best mooi, de vernieuwing. De premetro zal hopelijk ook een opfrissing krijgen na de ombouw tot volle metro.

·
Registered
238 Posts
Je suis vraiment circonspect avec cette rénovation. Le jaune ce n'est pas du plus bon gout, et dans l'ensemble je n'ai pas l'impression que ça ait apporter grand chose au vus des montants investis. On a vu une bien plus grosse différence avec schuman bien sur, mais aussi art loi par exemple.
Si quand même, le niveau intermédiaire a gagné une nouvelle sortie vers la galerie et est bien plus spacieux.Par contre, ils devraient vraiment nettoyer et remplacer les néons de la sortie "rouge" avec les hublots.

·
Registered
844 Posts
Misschien best eens naar Brussel komen voordat je alles mmisinterpreteert ?
Yups je had gelijk. Heb het filmpje eens heel traag afgespeeld, en blijkbaar is dat geel enkel voor het (rol)trappen gedeelte gedaan. Dan vind ik wel bizar. Zoals eerder gezegd lijkt het me dan mooier meteen heel het perrongedeelte in geel aan te kleden. Zoals bij de renovatie van Sendlinger Tor in München nu gebeurt. Nu vind ik - puur persoonlijk - vloekt qua consistentie en eenheid van '70s grijze marmer/graniet stijl en moderne staal met gele platen uit de 2010s (en vreemde kleurenmix). Niet mijn favoriet station dus :)

721 - 730 of 730 Posts