SkyscraperCity banner

181 - 187 of 187 Posts

·
Urban dweller
13,619 Posts
Het probleem is dat de T2000 trams veel meer overlast veroorzaken voor de omwonenden dan de andere trams, en dus liever ingezet worden op de assen waar omwonenden verderweg zijn. En tramlijn 62 heeft veruit het minste directe omwonenden van allemaal.

Het is dus eerder een verhaal van problemen met de T2000 dan "ik wil niet dat de beste trams op die lijn rijden"
Behalve in de Rogierlaan dan. Dat is het probleem met al die lijnen, er is altijd wel een stuk waar er wel huizen vlak naast de sporen staan.

·
Registered
8,081 Posts
En de Stefaniastraat, en de Lahayestraat, en ...

Vandaar "het minste directe omwonenenden van alle lijnen" en niet "geen omwonenden"

·
Urban dweller
13,619 Posts
En de Stefaniastraat, en de Lahayestraat, en ...

Vandaar "het minste directe omwonenenden van alle lijnen" en niet "geen omwonenden"
Het is daarom dat men die trams steeds weer ergens anders gaat gebruiken, want de omwonenden protesteren altijd. Zelfs op lijn 44, is er een klein stukje dat die door een smalle straat rijdt, en daar was er ook protest...
Best is om die trams maar te verkopen ergens. Jammer ik vond dat hele mooie trams, zeker in de citroengele met blauwe rechthoeken versie.

copy right foto: rail.life - trams - Brussel > T 2000

·
Registered
2,154 Posts
Voor het benodigde aantal trams. Ik denk, dat er minder nieuwe trams nodig zijn om alle oude PCC's en T2000'en buiten dienst te stellen.

Het aantal tramtypes verminderd. Er zijn nu de T2000 en 3 types PCC's, waarvan 2 er erg op elkaar lijken, maar er zijn technische verschillen. Dus vier verschillende tramtypes gaat men vervangen door 2 die technisch op elkaar lijken (een lange en korte versie). Daardoor zijn er minder trams voor de opleiding van het personeel nodig.

Daarnaast zijn er veel T2000'en die niet kunnen rijden door technische problemen. Indien de nieuwe trams beter functioneren, zijn er geen 51 trams nodig om alle T2000'en te vervangen.

·
Registered
8,081 Posts
Die 51 is het aantal "in exploitatie", als er veel buitendienst zijn vermoed ik dat dus bovenop die 51 is ? Of weet je meer ?

·
Registered
2,154 Posts
Nee, er zijn in het totaal 51 trams van het type 2000 en 61 van het type 7900.
Van de PCC types 7700 en 7800 waren er ooit 128, maar daar zijn er heel wat van gesloopt, sommigen zelfs al na een aanrijding in de 80'er jaren. Enkelen zijn nog in gebruik voor scholing en één is verbouwd tot restauranttram 7601.

De eerste 7700'en zijn eigenlijk geleverd als enkelrichtingtrams van de serie 7500, maar ze werden nadien verbouwd tot dubbelrichtingtrams. Eén tram werd nooit verbouwd en staat nu in het trammuseum. Dit was het prototype rijtuig met wagennummer 7500.

Van de T2000 zijn er dagelijks maar een 35-tal in dienst. Ze rijden enkel op lijnen 8, 62 en 93.

·
Registered
8,081 Posts
Ik heb hem nog niet kunnen bekijken, maar er staat een filmpje van een recente infosessie over de luchthaventram online :

• Like
Reactions: VinceB and Bazar
181 - 187 of 187 Posts