Persoonlijk blijf ik nog altijd voorstander van het doortrekken van de metro vanaf Bordet naar de luchthaven.
Een tram zou kunnen lopen van Vilvoorde-Luchthaven via de Woluwelaan en zich helemaal richten op de bewoners van oostelijk Brussel.
Op die manier zou Zaventem kunnen beschikken over
a. een groot treinstation met treinen naar alle delen van het land.
b. een metrostation die de luchthaven niet alleen verbind met het stadscentrum maar vooral met de rest van het Brussels MIVB netwerk.
c. Een tramstation waar trams van de MIVB en de Lijn vertrekken.
d. Een busstation.
De diabolotoeslag moet dan absoluut afgeschaft worden of betaald worden via een kleine toeslag op de vliegtuigtickets zodat Zaventem een belangrijke openbaar vervoerhub wordt in de regio.
De diabolotoeslag kan ook gewoon worden betaald door de federale regering. Deze toeslag zet mensen absoluut niet aan om hun auto thuis te laten en met de trein naar de luchthaven te komen.
De metro hoeft ook niet echt zijn terminus te hebben op de luchthaven, je kan die nog doortrekken richting Vilvoorde met Haltes Brucargo, een P&R station boven of naast de E19, waar dan een grote overstapparking kan aangelegd worden, een station Machelen en terminus Vilvoorde.
Ik droom maar wat megalomaan weg natuurlijk! :lol:
(ik denk dat dergelijke verbinding politiek onverkoopbaar is in Vlaanderen, het zou volgens de Vlaamse logica Zaventem, Machelen en Vilvoorde te veel verbrusselen...)