Overijse is ook langs die steenweg niet bijster dicht bebouwd. Je hebt het dorp in Jezus-Eik, maar dan moet je al naar centrum-Overijse voor een vrij grote dichtheid. Voor de rest is het een commercieel lint met erachter verkavelingen.
Ik denk dat je met OV in Ukkel meer mensen bereikt (en ook: met een kortere verbinding, want je blijft met de afstand door het bos zitten wat vervelend is voor exploitatie).
Ik denk ook niet dat Overijse slecht bediend is qua OV. Tijdens de spits is er een degelijke frequentie (vanaf het centrum toch, want daar waaiert alles uiteen). Het is wel zo dat er een fileprobleem is en je blijft zitten met het gebrek aan tariefintegratie. Daarmee dat ik vooral denk dat de doorstroming van de bus beter moet. Dat is op de steenweg vrij gemakkelijk te realiseren, denk ik. En overstappen op de MIVB moet inderdaad frictieloos worden, maar het blijft wat dat betreft wachten op politieke wil...
Ik weet niet of dat haalbaar is, maar er zouden ook expresbussen op de snelweg kunnen komen, met halte op de snelweg. Ter hoogte van bruggen kun je bv busstations aanleggen rechts naast de pechstrook. Men zou daar zelfs parkings kunnen installeren om overstappen te stimuleren. Dat ken ik vanuit Helsinki en dat leek daar te werken:
https://www.google.be/maps/@60.2301662,24.9436876,398m/data=!3m1!1e3