SkyscraperCity banner

341 - 360 of 360 Posts

·
Urban dweller
12,450 Posts
"Neen, te weinig inwoners en te weinig mensen die in Brussel werken. En gebaseerd op vermoedens bouw je geen tramlijn."

"Er is geen potentieel, en daarom wil niemand die bouwen."

Jij baseert je evenveel op vermoedens, maar jij moet Dan wel fel affirmeren dat er "geen potentieel is"... 😉
Neen, dat Wemmel te weining inwoners heeft en dat niemand een tramlijn naar Wemmel wil bouwen, zijn geen vermoedens maar FEITEN. Als je denkt dat dit geen feiten zijn, beweer jij dus dat Wemmel veel inwoners heeft en dat er wel degelijk iemand is die die tramlijn wil bouwen. Wie wil die tramlijn dan bouwen, andrélepaté? Jij schijnt daar informatie over te hebben?

Plus, dat je denkt dat wemmel een gemeente is met mensen die op induqtrieterrijnen in Vlaams-Brabant werken, doet me denken dat je de gemeente niet echt goes Kent...
Wemmel is een nogal "chic" randgemeente, en ik heb mijn vermoedens dat de brusselse chicere midden-Klasse meer in de tertiaire sector werkt en dus voornamelijk in Brussel (éventueel ook zaventem/diegem), maar daar komt een trambus 👌
Ik hoop dat jij weet dat de industrieterreinen in Vlaams-Brabant zo goed als UITSLUITEND bedrijven in de tertaire sector hebben? Blijkbaar ben jij degene die de Vlaamse rand niet kent.
Wemmel is overigens helemaal niet "chique", Dilbeek of Grimbergen zijn veel "chiquer"

Wat betreft jullie limburgse boerengat voorbeeld :daar werk, Volgens mij, dit is een vermoeden, sommige mensen in Brussel, sommigen in Antwerpen, andere in hasselt of zelfs genk, leuven, luik,of een of andere industrieterrein langs het albertkanaal...
Volgens mij dus veel meer verspreid Dan vanuit brusselse randgemeentes.
Als het bedrijf waar ik nu werk, en de andere bedrijven waar ik gewerkt heb als voorbeeld neem, dan zien we dat bijna alle werknemers uit de Vlaamse rand afkomstig zijn, van Halle, Dilbeek, Grimbergen, Zaventem enzovoort.

Ik merk trouwens dat het niet de eerste keer is dat filou de Brusselse randgemeentes vergelijkt met "de rest van vlaanderen". Dit is jammer genoeg het beeld dat veel brusselaars hebben van die randgemeentes omdat ze daar nooit gaan, en het ov er gewoon te slecht is om er te geraken. Dus voor hen is de andere kant van de ring gewoon het achtergestelde Platteland
.

Wat een onnozele opmerking. Uiteraard zijn de Brusselse randgemeentes heel anders dan de rest van Vlaanderen. Ten tweede ga ik er jammer genoeg elke dag naartoe omdat ik er werk. Ten derde ken ik de randgemeenten tamelijk goed en vind ik de andere kant van de ring helemaal niet het achtergestelde platteland. Als jij wat quotes kan vinden om die absurde beschuldiging te bewijzen, ga je gang. Anders gelieve dergelijke zaken niet meer te schrijven.

Random voorbeeld van een "chique" straat in Wemmel. :lol:

·
Registered
660 Posts
En jouw foto van EEN punt is belachelijk. Denk je nu echt dat in ukkel allé straten chic en mooi zijn ? Neen, nochhtans is het toch een van de chicere kanten van Brussel...
Met een foto bewijs je niks.

·
Registered
660 Posts
Wat bereft Halle en zaventem, dat zijn veel armere gemeentes met veel oude arbeiderswoningen.
Hier de inkomenscijfers om te bevestigen: https://m.standaard.be/cnt/dmf20171025_03151950

En die twee gemeentes hebben uitstekende treinverbindingen met Brussel.

Wat bereft dilbeek, ik dacht dat de vlaamse overhijd eraan dacht om daar oorspronkelijk een tramlijn te bouwen op de ninoofsesteenweg. Maar ja, iedereen weet, jij ook filou, dat de vlaamse overhijd de laatste jaren gewoon bijna geen extra budget vrijgeeft voor deftig ov(ookal zou het nuttig zijn).
Dilbeek is ook sterk "geplakt" tegen Brussel, en zou ook een deftig ov met Brussel moeten hebben.
Zelfde geldt voor groot bijgaarden en zellik, maar die hebben nu ook al een directe trein verbinding met Brussel.

·
Registered
1,744 Posts
Kijk Filou, zonder cijfers over verplaatsingen en woon-werkrelaties is het zinloos om deze discussie te voeren.

Ik vermoed dat er een sterke pendelrelatie met Brussel is en daarmee ook het vervoerspotentieel voor een tramlijn, maar ik kan dat niet bewijzen want ik heb geen cijfers.

Jij vermoedt dat Wemmel te weinig inwoners heeft en meer pendel heeft naar de rand dan naar het centrum van Brussel, maar je kan dat niet bewijzen want je hebt geen cijfers.

Je hebt zeker gelijk dat er geen politiek of maatschappelijk draagvlak is voor een tramlijn naar Wemmel, wat nog extra gehinderd wordt door de institutionele grenzen, maar dat is een andere discussie dan of er de benodigde vervoersvraag voor is.

·
Urban dweller
12,450 Posts
"Er is geen potentieel, EN DAAROM wil niemand die bouwen."
...
Inderdaad. Ik leg uit waarom er niemand een tramlijn wil bouwen. Omdat er geen potentieel is. Waarom denk jij dan dat niemand in Wemmel een tramlijn wil bouwen?

"industrierreinen"
Industrie is de secundaire sector...
Muggenzifter. Bedrijventerreinen, zo tevreden? :lol: Als jij niet weet dat meer dan 90 % van de bedrijventerreinen in de rand ingevuld worden met bedrijven uit de tertiaire sector, dan weet je echt niet waar je over praat.

En jouw foto van EEN punt is belachelijk. Neen, nochhtans is het toch een van de chicere kanten van Brussel...
Met een foto bewijs je niks.
Ga dan zelf eens kijken. Deze straat is typisch voor Wemmel. Waarom is mijn foto belachelijk eigenlijk? Ik bekijk die aandachtig en zie daar niets belachelijk op. Ik dacht eerst, verschuilt er zich een clown achter dat bosje of zo? Maar neen. Deze straat heb ik volledig ad random genomen, zoals je met een vogelpik een plaats zou kiezen. Kijk zelf met google street view, de meeste straten in Wemmel staan ofwel appartementsgebouwen ofwel arbeiderswoningen.

Denk je nu echt dat in ukkel allé straten chic en mooi zijn ?
Waar heb ik ooit beweerd dat alle straten in Ukkel chic en mooi zijn? Begin je nu weer zaken te verzinnen die ik zou gezegd hebben?

·
Registered
6,902 Posts
Van mij mag de gemeente Wemmel gerust betalen voor de uitbating van deze tramverlenging en de bouw van de tramsporen. Het zal wellicht niet eens de meest nutteloze mogelijke verlenging zijn.

Maar ik ga er mijn slaap niet voor laten.

·
Registered
1,602 Posts
Het probleem zal vooral zijn, dat de straten in het centrum van Wemmel nogal smal zijn. Tram 9 komt nu aan de gemeentegrens van Wemmel.

·
Urban dweller
12,450 Posts
Het probleem zal vooral zijn, dat de straten in het centrum van Wemmel nogal smal zijn. Tram 9 komt nu aan de gemeentegrens van Wemmel.
Ik denk niet dat dat het probleem is. Het is gewoon zo dat niemand geïnteresseerd is om een tramlijn naar en in Wemmel aan te leggen. Of de straten daar nu smal zijn of niet komt zelfs niet ter sprake. Deze discussie is totaal absurd. Er gaat nooit een tram naar Wemmel komen, punt aan de lijn. We kunnen evengoed praten over de vraag of men in zwamkendamme een wolkenkrabber van 2 kilometer hoogte gaat bouwen. Je gaat je toch ook niet afvragen of de grond daar wel stevig genoeg voor is?

·
Registered
1,602 Posts
Als de sneltram naar Willebroek er komt, zullen enkele wijken van Strombeek-Bever en zelfs Wemmel daarvan kunnen gebruik maken. In Strombeek-Bever krijgen ze nu al de ringtrambus.

Als er een metro onder de Keizer Karellaan zou komen, kan die ook Dilbeek bedienen. Men zou metrolijnen 2 en 6 via de Ring en Westland Shopping kunnen koppelen aan lijn 5 aan Erasmus.

·
Urban dweller
12,450 Posts
Als de sneltram naar Willebroek er komt, zullen enkele wijken van Strombeek-Bever en zelfs Wemmel daarvan kunnen gebruik maken. In Strombeek-Bever krijgen ze nu al de ringtrambus.
Dat klopt, maar eerst nog zien dat die er komt. En de ringtrambus is een 1 april grap van Ben Weyts. Hij wou eens zien hoeveel mensen er in gingen trappen! :lol:

Als er een metro onder de Keizer Karellaan zou komen, kan die ook Dilbeek bedienen.
Dat kan, maar dat gaat nooit gebeuren. Men zal een overstapparking moeten bouwen op het grondgebied van Sint-Agatha-Berchem want Dilbeek en het Vlaams Gewest gaan nooit een metro in Groot-Bijgaarden aanvaarden. En tegen dat die metro naar Berchem er eventueel komt zijn we al minstens 20 jaar verder. MINSTENS.

Men zou metrolijnen 2 en 6 via de Ring en Westland Shopping kunnen koppelen aan lijn 5 aan Erasmus.
Je kan heel veel wilde plannen verzinnen, maar die gaan er nooit komen. Een verlenging van lijn 3 naar Ukkel en premetrostation Meiser is het wildste dat we nu kunnen dromen. Helaas.
Groen is een koele minnaar van de metro, en waar gaan we het geld vandaan halen voor al die plannen?

·
Brussels sprout
15,670 Posts
Corona-pauze....Bruzz:
Brusselse werven: bouw tram 9 ligt stil
TG© BRUZZ

De verspreiding van het coronavirus heeft ook gevolgen voor Brusselse bouwwerven. Er mag nog steeds gewerkt worden, maar sommige werven liggen toch stil. Dat komt door beslissingen van aannemers of problemen met de levering van materialen. De aanleg van tramlijn 9 richting Koning Boudewijn ligt momenteel stil, de werken aan de Leopold II-tunnel gaan voorlopig wel nog verder.

Er mag nog steeds gewerkt worden op werven (openbaar en privé). Dat verduidelijkte de federale overheid na klachten van belangenorganisatie Bouwunie dat de politie hier en daar werven liet stilleggen. Maar dat werken mag betekent niet dat het ook overal gebeurt.

In Brussel liggen een paar grote openbare werven sinds kort stil. Het gaat op dit moment om de verlenging van tramlijn 9 van Dikke Beuk naar Koning Boudewijn, de heraanleg van de Ruisbroeksesteenweg en een aantal werken bij het Reyerscomplex. “Brussel Mobiliteit vraagt niet om te stoppen met werken,” verduidelijkt woordvoerster Inge Paemen. “We vragen wel dat aannemers de regels over afstand tussen personen respecteren.”

De reden voor de stilte op sommige werven moet gezocht worden bij de aannemers. Zij zien een groot deel van hun personeel ziek thuisblijven of ervaren problemen bij toeleveranciers. Sommige materialen kunnen met andere woorden niet geleverd worden. Aannemers die werven stilleggen moeten ervoor zorgen dat die netjes opgeruimd en beveiligd zijn.

(...)

·
Registered
1,795 Posts
Nu de werken in een vrij residentieel van de stad gebeuren zijn hier niet veel updates te lezen over tram 9. Ik ben dus zelf eens een kijkje gaan nemen :)

Ik vertrek aan de bestaande terminus aan Dikke Beuk, die ziet er zo uit:

157880

In de andere kijkrichting ziet het er zo uit, de grote werken zijn in dit eerste stuk dus zo goed als klaar. Een bovenleiding is er nog niet, maar de palen staan er al:

157885

Voorbij het kruispunt met de Joseph De Heynlaan zit de werf nog in een andere fase. Tramsporen liggen er al, maar de wegeniswerken zijn nog niet begonnen. Zoals je ziet zijn hier ook al bovenleidingspalen:

157897

Nog een foto ter hoogte van de Delhaize in de Modelwijk, hier zijn de bovenleidingspalen ook al geplaatst, weliswaar zonder toeters en bellen:

157898

Dit is het kruispunt Dikke Beuklaan met Generaal de Ceunincklaan, hier stoppen de sporen. Rond de square moeten de grote werken nog beginnen:

157900

En tot slot het einde: de keerlus aan Stadion wordt volledig heraangelegd zodat tram 9 erop kan aansluiten. Tram 51 is door de werken tot augustus ingekort:

157909

341 - 360 of 360 Posts