SkyscraperCity banner

1481 - 1496 of 1496 Posts

·
Registered
1,795 Posts
Ook het autoverkeer is helaas al duidelijk toegenomen (al ligt dat in mijn buurt misschien ook aan de sluiting van de Leopold II-tunnel die de toename wat uitvergroot?)

·
Urban dweller
12,458 Posts
Ook het autoverkeer is helaas al duidelijk toegenomen (al ligt dat in mijn buurt misschien ook aan de sluiting van de Leopold II-tunnel die de toename wat uitvergroot?)
Neen, je hebt gelijk. Maar ik vind het wel redelijker dan voor de crisis. Maar het "autoluwe zondag sfeertje" is er wel weer uit. Ik vind wel dat er nog steeds veel fietsers zijn. Zo op het oog een schatting van mij, hier in Sint-Gillis: zeker het dubbel aantal fietsers dan vroeger.

·
Registered
1,795 Posts
Wellicht. Ik dacht dat het de bedoeling was eerst de dubbelgelede (reeks 7800) uit dienst te halen en dan pas de korte en oudere (vooral in gebruik op lijnen 39 en 44).

Ik vraag me wel af wanneer die eerste bestelling geleverd wordt (geldt ook voor de metro's). Dat was bedoeld voor de eerste helft van 2020, maar corona zal dat wel in de war gestuurd hebben.

·
Registered
1,795 Posts
Wel je kan het toch lezen in het jaarverslag: ten vroegste eind 2020.
Hm ik had me miskeken. Ik veronderstelde dat de nieuwe bestelling dan geleverd zou worden. Maar het gaat dus over de hele bestelling, blijkbaar. Volgens mij is dat dus een vertraging van ongeveer een half jaar dan.

·
Registered
1,344 Posts
In het jaarverslag van de MIVB:

90 "Trams New Generation"
Ook de tramvloot van de MIVB wordt groter. Na een eerste bestelling van 60 "Trams New Generation", plaatste de raad van bestuur van MIVB in mei een bijkomende bestelling voor 30 trams bij het bedrijf Bombardier. De levering van de eerste van die 90 "TNG"-trams is ten vroegste eind 2020 gepland.
Dat is straf als je weet dat de volgende jaren veel minder mensen het openbaar vervoer zullen nemen!

·
Registered
653 Posts
En gezien Bombardier binnen afzienbare tijd volledig uit de railsector stapt zullen deze trams niet lang meer beschikbaar blijven.

·
Registered
1,603 Posts
De bestelling werd al de voorbije jaren gedaan, dus voor de coronacrisis en de aankondiging dat Bombardier wordt overgenomen door Alstom.

1481 - 1496 of 1496 Posts