Uiteraard zouden alle PCC's maar vervangen worden als alle 175 TNG's geleverd worden.Met de eerste bestelling van 60 trams zullen zeker nog niet alle PCC's vervangen kunnen worden hoor. Er zijn nog 65 7700/7800's in dienst en 61 7900's.
Nu BlackEagle17 me eraan herinnerde dat er aanvankelijk maar 60 trams zullen binnenstromen lijkt het iets logischer. De MIVB krijgt zeer veel klachten binnen over de 7900's qua comfort, toegankelijkheid,... Het feit dat lijnen 51 en 81 bijna uitsluitend met dit type uitgebaat worden (de 81 in het weekend uitgezonderd) helpt dit het bedrijfsimago bij de klanten van deze lijnen niet. Aangezien dit meer reizigers betreft dan lijnen 39/44 zou het kunnen verklaren waarom men eerst de 7900's gaat vervangen, en specifiek op deze lijnen.Dat de 7900 er voor de andere trams uit zou gaan zou wel erg spijtig (en onlogisch) zijn, als het klopt.
Waarom men dan de 7900's niet zou doorschuiven naar lijnen 39/44 lijkt me dan iets minder logisch, maar misschien een kwestie van stelplaatscapaciteit (bij de eerste 60 zitten ook 10 T4000's als ik me niet vergis), want voor zover ik weet kunnen en mogen de 7900's perfect op deze lijnen rijden. Buiten de spits is de capaciteit van 7700/7800's ook nog steeds voldoende op deze lijnen.
Maar nogmaals, het zijn geruchten en ik ben hier maar luidop aan het nadenken.