13,451 Posts
Ik denk niet dat horeca, hotels en openbaar vervoer zich richten op kantoren. Ik werk nu bijvoorbeeld in een groot kantorengebouw van een grote bank met enkele duizenden personeelsleden en wij hebben zelf een cafetaria met verschillende mogelijkheden van buffet tot à la carte. Daar is toch echt niemand die op restaurant gaat na het werk, laat staan op hotel.In het verlengde hiervan heeft dit gevolgen voor de horeca, hotels en openbaar vervoer dat zich nu richt op die gecentraliseerde kantoren.
Ze richten zich wel op kantoren van de EU en Navo en dergelijke maar ik denk niet dat die in Turnhout of Rochefort regionale kantoren gaan vestigen.
Maar zelfs in de bankensector is thuiswerken niet de regel, en er zijn nu al in de verschillende provincies regionale kantoren en afdelingen. De interactie tussen de verschillende personeelsleden en groepen (tribes noemen ze dat hier) wordt als zeer belangrijk beschouwd. Ik zie dus eerder een gedeeltelijke thuiswerking als oplossing (bv twee dagen per week of zo), bij een volledige thuiswerking gaat het groepsgevoel helemaal verloren.
ik zie het dus wel gebeuren dat men meer gaat thuiswerken, maar nooit in die mate. En we mogen niet vergeten dat de meerderheid van de werknemers een soort werk doet dat je niet kan doen met thuiswerken. Men schijnt dat wel eens te vergeten.
Dat kunnen ze nu ook al beter, de meerderheid doet dat echter niet.Naar die regionale kantoren kan je beter met de electrische fiets komen.