SkyscraperCity banner

41 - 60 of 21144 Posts

·
Banned
Joined
·
2,292 Posts
Discussion Starter #41 (Edited)
Galeria zamiast drukarni

Sześciopoziomowa galeria handlowa z butikami, kawiarniami i patio, stanie w miejscu starej drukarni przy ul. Gdańskiej. Prace budowlane mają ruszyć latem.

Zakłady Graficzne im. Komisji Edukacji Narodowej będące dotychczasowym właścicielem budynku na placu między Muzeum Okręgowym a kinem Pomorzanin, zaczynają się pakować. Przenoszą się na obrzeża miasta. Nieruchomość kupiła od nich spółka Opus II Investment. Przygotowanie projektu, jego realizacja i zarządzanie galerią handlową należy do Vertano Polska Real Estate, który ma udziały w spółce inwestującej.

W ciągu najbliższych dwóch miesięcy zacznie się rozbiórka drukarni. Otwarcie galerii planowane jest w wersi ambitenj na listopad 2006 roku, jeśli się nie uda - na Wielkanoc 2007.

W budynku znajdzie się ponad 40 sklepów różnej wielkości. Łącznie zajmą powierzchnię 11 tys. mkw. Ok. 30 proc. powierzchni handlowej wynajmowana będzie przez bydgoskich handlowców. Bydgoszczanie będą też prowadzić kilka działających w galerii punktów gastronomicznych.

Sklepy zajmą poziom podziemny, parter i pierwsze piętro. Trzy kolejne kondygnacje przeznaczone są na garaż na ok. 170 samochodów. Wjeżdżać będzie się do niego od ul. Parkowej.

- Nie będzie to zwykłe centrum handlowe, tylko typowo śródmiejska galeria - zapewnia Jacek Krzywicki, szef projektu w Vertano Polska. - Ma ona wpisać się w ciąg handlowy ul. Gdańskiej i przyczynić się do jej ożywienia. Branże i najemców wybieramy tak, by współistniały z tym, co już oferuje ta ulica.

- Po siedzibie BRE Banku będzie to drugi przykład bardzo dobrej architektury współczesnej w Bydgoszczy - mówi Robert Jaworski, architekt miasta. - Przechodząc przez galerię od strony Gdańskiej będzie można się dostać do parku im. Kazimierza Wielkiego i na Jagiellońska. Dotąd było to niemożliwe. Dzięki inwestycji ożyje martwy dziś plac przed drukarnią - uważa. Galeria ma już wymyśloną nazwę: Astoria. Wybór nie jest przypadkowy. Inwestor będzie jednym z głównych sponsorów bydgoskich koszykarzy. Wraz z otwarciem Astorii pojawią się marki nieobecne dotąd w Bydgoszczy, m.in. H&M, Benetton, Intimissimi, Gatta, New Yorker, Delikatesy Bomi. Podpisane są już umowy i listy intencyjne odnoście 90 proc. powierzchni handlowej.

O Vertano Polska

Wchodząca na bydgoski rynek grupa Vertano Polska z niemieckim kapitałem działa w naszym kraju od 1997 roku (początkowo pod nazwą Teamworx). To siostrzana firma Vertano Deutschland. W Polsce grupa Vertano zajmuje się budową obiektów biurowych i handlowych, zarządzaniem nieruchomościami oraz organizacją imprez i konferencji.

Realizacje, w które zaangażowana była firma Vertano:

Centrum Handlowe Stary Browar w Poznaniu - aranżacja wnętrza dla najemców, wdrażanie zarządzania obiektem oraz przygotowanie i realizacja trwającego właśnie drugiego etapu budowy

Biurowiec Focus w Warszawie uznany w 2002 roku najlepszym obiektem użyteczności publicznej w Polsce - całościowe zarządzanie realizacją projektu

Dziesięciokondygnacyjny biurowiec, siedziba DaimlerChrysler Polska w Warszawie - całościowe zarządzanie realizacją projektu

Właśnie rozpisywany jest przetarg na generalne wykonawstwo inwestycji. Bydgoskie przedsiębiorstwa mają szansę być podwykonawcami.



 

·
Banned
Joined
·
2,292 Posts
Discussion Starter #43
Wielki stadion na Zawiszy

Będzie kosztował 190 milionów złotych i pomieści 44 tysiące kibiców. Tak ma wyglądać za pięć lat stadion Zawiszy, jeśli Bydgoszcz zostanie gospodarzem finałów piłkarskich mistrzostw Europy

Właśnie zaczął się pierwszy etap walki o organizację Euro w 2012 roku. Na razie to wojna papierowa, w której żołnierzami są urzędnicy. Muszą do wtorku wypełnić liczący 120 stron wstępny formularz zgłoszeniowy, narysować 7 szczegółowych map miasta i stadionów, stworzyć raport na temat dróg, komunikacji, bezpieczeństwa i wielu innych spraw. - Wyślemy do centrali PZPN w Warszawie w sumie 500 stron różnych dokumentów - mówi Andrzej Walkowiak, szef 20-osobowego bydgoskiego zespołu.

Bydgoszcz chce mieć stadion na 44 tysiące widzów. Koszt inwestycji to 190 milionów złotych. Budowa rozpoczęłaby się już w przyszłym roku, a zakończyła w 2010 roku. Kosztowałoby to nas 80 milionów złotych z własnego budżetu (w ciągu 5 lat). Dla porównania: na wszystkie inwestycje w roku miasto wydaje 60 milionów. 95 milionów na budowę stadionu dać ma rząd, a 15 - sponsorzy. Za te pieniądze stadion i otaczające go obiekty zostaną całkowicie zmienione. Zostanie tylko boisko i lekkoatletyczna bieżnia. To nie wszystko: żeby spełnić wymogi UEFA, trzeba będzie rozbudować drogi w mieście i trasy wylotowe.

Za Bydgoszczą lobbuje prezes Polskiego Związku Lekkoatletycznego Irena Szewińska. Dlaczego? Chcemy upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu: zorganizować Euro, a potem lekkoatletyczne mistrzostwa Europy.
---------------------------------------------------------------------

Nie wiem czemu ale wbrew temu co juz pare razy pisalem na forum, uwierzylem ze cos takiego rzeczywiscie moze powstac... az mi wstyd za ten utopijny optymizm
 

·
Banned
Joined
·
2,292 Posts
Discussion Starter #45
Rondo Jagiellonow wypieknieje

Nowoczesne, aluminiowe zadaszenia zakryją wkrótce wejścia pod rondo Jagiellonów. Rozpocznie się pierwszy etap remontu tego zaniedbanego przejścia podziemnego





Prace na rondzie Jagiellonów, pod którym codziennie przechodzą tysiące bydgoszczan, rozpoczną się w lipcu. W tej chwili w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przygotowywana jest procedura przetargowa.

- Dzisiaj wejścia pod rondo są nieatrakcyjne i bardzo niebezpieczne, dlatego zdecydowaliśmy się je zadaszyć - wyjaśnia Roman Dembek, dyrektor ZDMiKP. - Zwłaszcza po opadach schody są bardzo śliskie i bydgoszczanie mają kłopoty z zejściem.

Nowe wejścia będą miały łukowy kształt i zostaną oświetlone nowymi lampami. Zdaniem projektantów ich kolorystyka będzie się dobrze komponowała z otoczeniem. Projekt zyskał już akceptację plastyka i architekta miejskiego. Przy okazji drogowcy będą starali się poprawić bezpieczeństwo na schodach, bo niezależnie od pogody, mieszkańcy narzekają na śliskie kątowniki.

- Dlatego nałożymy na początek na jedno zejście specjalne osłony - mówi Dembek. - Jeżeli zdadzą egzamin, to umieścimy je również na pozostałych schodach. Dotychczas próbowaliśmy kłaść masę żywiczną, ale okazało się, że ta metoda się nie sprawdziła.

W drugim etapie prac, które będą wykonane także w tym roku, zaplanowano wymianę specjalnej skrzynki rozdzielającej elektryczność. Nie była ona przez wiele lat nawet konserwowana i jej stan jest bardzo zły.

- Właśnie na takie inwestycje w tym sezonie wystarczy nam pieniędzy. Na dalszy remont będziemy starali się znaleźć środki w roku przyszłym - zapowiada Dembek.

Ile będzie kosztował remont? - Okaże się dopiero po przetargu - mówi Dembek.



 

·
Banned
Joined
·
2,292 Posts
Discussion Starter #46
Fabryka rozrywki

Wieloekranowe kino, kilkadziesiąt sklepów, restauracje i kawiarnie. Wszystko to wypełni miejsce przy ul. Jagiellońskiej, gdzie dziś pracuje stara rzeźnia.

Focus Park - tak będzie się nazywało centrum handlowo-rozrywkowe, dzięki któremu spółka mięsna Byd-Meat wybuduje nowy zakład pod Bydgoszczą, a atrakcyjna działka w centrum miasta zacznie tętnić życiem. Otwarcie centrum: początek 2007 roku.

Po tym, jak w zeszłym tygodniu radni przyjęli plan zagospodarowania umożliwiający wybudowanie na terenie Zakładów Mięsnych przy ul. Jagiellońskiej centrum handlowego, jego inwestor postanowił się ujawnić. Budowlę wzniesie firma Parkridge. Ma już gotowy wstępny projekt: - Powierzchnia całkowita obiektu będzie wynosić ok. 85 tys. m kw. - zdradza Patrycja Wojciechowska, menedżer projektu w Parkridge. - Naszymi głównymi najemcami będą multipleks, market spożywczo-przemysłowy i market elektryczny. Pozostała powierzchnia przeznaczona będzie pod zróżnicowane wielkościowo lokale handlowe, usługowe i rozrywkowe, w tym restauracje, kawiarnie i bary. Zbudujemy też parking wielopoziomowy na ok. 1200 samochodów - zapowiada Wojciechowska.

Umowa sprzedaży dla Parkridge terenu Byd-Meatu jest już podpisana. Nabierze mocy z chwilą, gdy przyjęty przez radnych plan zagospodarowania podpisze wojewoda. Obie strony czekają na ten dzień z niecierpliwością.

- Sprzedaż terenu przy Jagiellońskiej była dla nas jedyną szansą na przetrwanie - mówi Marek Sadkowski, prezes Byd-Meatu. - Nasze obiekty nie spełniają już norm sanitarnych. Dzięki sprzedaży mamy pieniądze na wybudowanie nowej siedziby u zbiegu ul. Przemysłowej i Witebskiej. Budowę zaczniemy w marcu, a skończymy w grudniu 2005 roku.

Po wyprowadzce Byd-Meatu do działania przystąpi Parkridge. Budowa centrum i przebudowa układu komunikacyjnego w jego okolicy zajmie od roku do półtora.

Parkridge CE Retail jest polską odnogą brytyjskiej spółki o tej samej nazwie. Specjalizuje się w budowie obiektów handlowych, rozrywkowych i magazynów. W naszym kraju działa od 2003 roku. Szuka terenów pod centra handlowo-usługowe, które będą miały wspólną nazwę Focus Park. Parkridge zainwestował już w działkę w Białymstoku i stary obiekt Polskiej Wełny w Zielonej Górze, który - tak, jak bydgoskie Zakłady Mięsne - ma stanowić część nowoczesnego centrum. Spółka ma już doświadczenie w adaptacji poprzemysłowych i zabytkowych zabudowań. Do jej sztandarowych inwestycji należą doki w Brighton zamienione w apartamentowce z handlowymi i rozrywkowymi obiektami.

Multipleksem, który znaleźć ma się w Focus Parku, jest Cinema City Poland. Sieć należy do grupy I.T. International Theatres istniejącej od 1929 roku. W Polsce ma 11 multipleksów, w tym kina wielkoformatowe IMAX. Stuletnia architektura fasady rzeźni ocaleje. Znikną szpecące okolicę hale z blachy skryte w głębi .






-------------------------------

Jest tu napisane ze galeria bedzie na kilkadziesiat sklepow, dziwne... bo inne zrodla mowia o 150.
 

·
Banned
Joined
·
2,292 Posts
Discussion Starter #49 (Edited)
Bydgoszczak said:
W Toruniu jest więcej? Nie do ubawić się można po pachy... Kolega kiedy ostatni raz wychodził z domu?
Bydgoszczaku- to juz zalazek sporu a my mieszkancy Bydgoszczy i Torunia musimy na to uwazac...
Chociaz prawda- Torun nie ma 4 obiektow jak bydgoski domar- bo ten jest najwiekszy w regionie.

Moze miec jednak inne wielkopowierzchniowe sklepy np. takie jak bydgoski Nomi- ktorego nie wymienilem. Czy takie jak bydgoski Mini Mall

Ale teraz juz sklepow w Toruniu robi sie duzo:
-buduje sie ( lub bedzie sie budowal- nie wiem) Leroy Merlin,
-Copernicus juz jest w budowie ( w srodku m.in. Real),
-TESCO tez ma byc- i ma wylozyc kase na nowy stadion

PS.1. Ale stary watek wygrzebales... lepiej bys cos dopisal do watku o bydgoskich inwestycjach, bo to mi ze strony forumowiczow wyglada prawie na bojkot- oprocz mnie i Zonca prawie zadnych postow :( - a ostatnio dodalem troche ciekawych renderow

PS. 2. do starego postu (wszystkie juz stare :)) pitq: w centrum miasta mamy Geanta- ale jesli go widziales, przyznasz ze jednak postarano go sie dopasowac do srodmiejskiej zabudowy i bryla nie ma nic wspolnego ze schematycznymi blaszakami
 

·
Homo Skyscraperus
Joined
·
22,175 Posts
nieprzesadzajmy ze to centrum... no panowie! To srodmiescie... centrum to z lekka inne pojecie... zreszta przypomnij sobie co tam bylo wczesniej... geant to taka granica... ile tam drog biegnie, on to calkiem zgrabnie wszystko konczy...


CH RONDO



 

·
Registered
Joined
·
273 Posts
Nie musze chyba wspominac że Galeria Copernicus która będzie oddana w tym roku do użytku będzie największym centrum handlowym w Kujawsko-Pomorskim. Ale tak Bydgoszczaku jesli chodzi o hipermarkety w centrum miasta no to przy Was wysiadamy. A Geant aż taki zły to nie jest
 

·
Banned
Joined
·
2,292 Posts
Discussion Starter #52
Pitq, czemu hipermarketY ( tzn liczba mnoga )??
W centrum jest tylko RONDO z Geantem.

Copernicus najwiekszy ?- trzebaby dokladnie posprawdzac, bo mi sie zdaje ze powierzchnia taka jak Galeria Pomorska w Bydgoszczy
 

·
Homo Skyscraperus
Joined
·
22,175 Posts
pitq said:
Nie musze chyba wspominac że Galeria Copernicus która będzie oddana w tym roku do użytku będzie największym centrum handlowym w Kujawsko-Pomorskim. Ale tak Bydgoszczaku jesli chodzi o hipermarkety w centrum miasta no to przy Was wysiadamy. A Geant aż taki zły to nie jest

Najwiekszy w dawnym Torunskim chyba... strasznie z dziebie zadziorna bestia wiesz... i Twoje dane... bezurazy chyba z bydgoszcz-torun.pl czerpane ;]
 

·
Homo Skyscraperus
Joined
·
22,175 Posts
ja nie moge.... moze to offtopic, ale... SKAD SIE BIARA FORUMOWICZE :) Czasem jedna wypowiedz i pojawi sie ktos z Bydzi... a tak tylko nas 2... czemu Bydgoszczanie nas czytaja a nie pisuja.... eh eh ;(
 

·
Homo Skyscraperus
Joined
·
22,175 Posts
Raine said:
o wreszcie jakaś wojna toruńsko-bydgoska / bydgosko-toruńska ;)

ja mam nerwobole... wejdz na gazeta.pl o poczytaj :) to sie nazywa wojna... ja jestem pozytywnie nastawiony do Torunia, baa uwielbiam to miasto, ma niesamowity klimat :) Jednak pewien kolega od poczatku lubi naciagac dane :)
 

·
Registered
Joined
·
273 Posts
Przepraszam pomyliłem się, źle przeczytałem ale jak dowiedziałem sie prawdy, że nasza galeria jest mniejsza o 1250m2 to mało konwulsji nie dostałem ;) Naciągac dane tak? Od początku? Przykro mi nie wiem o czym mówisz ale wiem jedno kierujesz sie jedynie nienawiścią do nas Torunian.
 

·
Homo Skyscraperus
Joined
·
22,175 Posts
pitq said:
Przepraszam pomyliłem się, źle przeczytałem ale jak dowiedziałem sie prawdy, że nasza galeria jest mniejsza o 1250m2 to mało konwulsji nie dostałem ;) Naciągac dane tak? Od początku? Przykro mi nie wiem o czym mówisz ale wiem jedno kierujesz sie jedynie nienawiścią do nas Torunian.


milo ze sie przyznales:) COs podobnego bylo z jakims multipleksem... sorrki moja wina, ponioslo mnie. Forum Wyborczej sie udziela :) Naprawde nie mam nic do Torunia! JEszcze raz przepraszam ze sie unioslem. Ostatnio nie potrafie myslec ze ktos moze sie pomylic :) te strony dwumiasto.pl i torun.bydgoszcz.pl + wyborcza dzialaja mi na nerwy. Mam dosc naciagan

Wiec jeszcze raz przepraszam :bash: glupek ze mnie
 
41 - 60 of 21144 Posts
Top